کد خبر 767264
تاریخ انتشار: ۵ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۷
بارزانی

رئیس اقلیم کردستان عراق بار دیگر بر برگزاری همه‌پرسی استقلال این اقلیم در تاریخ مقرر تاکید کرد.

 به گزارش مشرق به نقل از اسپوتنیک، مسعود بارزانی رئیس اقلیم کردستان عراق بار دیگر تاکید کرد که همه‌پرسی استقلال این اقلیم 25 سپتامبر (3 مهر) برگزار می‌شود.

وی طی سخنانی که از زبان نماینده وی در جشنواره استقلال کردستان در کلن آلمان مطرح شد، گفت: ملت ما امروز مرحله حساسی را پشت سر می‌گذراند و همه‌پرسی یک هدف نیست بلکه وسیله‌ای برای رسیدن به هدفی بزرگتر یعنی استقلال است.

بارزانی افزود: تمام تلاش‌های ما برای باقی ماندن در عراق بی‌فایده بود و حق حیات و زندگی که خداوند به انسان عطا کرده است، از ما سلب شد.

رئیس اقلیم کردستان گفت: ملت کردستان هم‌اکنون دو گزینه دارند یکی اینکه در دولتی باقی بمانند که همیشه برای نابودی آن‌ها تلاش کرده و یا اینکه به سمت استقلال پیش بروند.

تصمیم اقلیم کردستان عراق برای برگزاری همه‌پرسی با مخالفت‌های گسترده در سطح بین المللی مواجه شده است و کشورهای مختلف حمایت خود را از وحدت سرزمینی این کشور اعلام کرده‌اند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ۱۶:۲۵ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۵
    4 4
    حملات مشترک ایران و ترکیه و عراق و روسیه در شمال عراق علیه تروریست ها راهکار مناسبی است ارتش ترکیه به 40 کیلومتری اربیل و نیروهای عراقی کرکوک و ایرانی به سلیمانیه نزدیک شوند و حلقه محاصره تشکیل بدهند سریعا به مقامات برسانید مرگ بر سرداران ترسو که قصد دارند جنگ را به سنندج بکشانند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس