کد خبر 758962
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۶
بارزانی

رئیس اقلیم کردستان گفت که واشنگتن با برگزاری همه پرسی مخالفت نکرده است.

 به گزارش مشرق به نقل از خبرگزاری رسمی کویت،  مسعود بارزانی رئیس اقلیم کردستان عراق در گفتگو با هیئت رسانه‌ای کویت که به این اقلیم سفر کرده‌اند، گفت: همه پرسی استقلال اقلیم کردستان که قرار است بیست و پنجم سبتامبر آینده برگزار شود، برای هیچ کس خطرناک نیست.

وی با بیان اینکه باقی ماندن اوضاع به همین شکل، خطر بزرگی خواهد بود، گفت که هدف از همه‌پرسی، حمایت از ملت کردستان از تکرار مشکلات و مصیبت‌ها در آینده است.

بارزانی در خصوص نگرانی‌ کشورهای منطقه از همه‌پرسی گفت: کشورهای همسایه اقلیم کردستان نباید از همه‌پرسی بترسند، زیرا اقلیم کردستان در طول ۲۶ سال گذشته ثابت کرده که عامل ثبات در منطقه است.

وی افزود: روابط اقتصادی و سیاسی اقلیم کردستان در منطقه بعد از همه‌پرسی، مستحکم‌تر خواهد شد.

رئیس اقلیم کردستان عراق در ادامه مدعی شد که اعتراض ایران و ترکیه به برگزاری همه‌پرسی، به دلیل وجود کردها در این دو کشور است.

بارزانی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت که واشنگتن با برگزاری همه پرسی مخالفت نکرده، بلکه گفته است که زمان برای برگزاری آن مناسب نیست.

رئیس اقلیم کردستان عراق با اشاره به اینکه همه‌پرسی تصمیم ملت کردستان است، گفت: ملت از احزاب بالاتر است و تحت هیچ شرایطی از حق و تصمیم خود برای برگزاری همه‌پرسی، چشم‌پوشی نمی‌کند.

وی افزود: با توجه به تجارب قبلی بهتر است برای جلوگیری از رخ دادن مشکلاتی بزرگتر،   اقلیم کردستان و دولت عراق دو همسایه خوب باند.

پیش از این شبکه خبری المیادین به نقل از منابع خود اعلام کرد که سفارت آمریکا در بغداد طی نامه‌‌ای سری به اربیل، خواستار به تعویق انداختن همه پرسی استقلال اقلیم کردستان شده است.

این منابع گفتند که اربیل با تعویق همه‌پرسی مخالف نیست و منتظر درخواست رسمی آمریکا در این خصوص است.

تصمیم اقلیم کردستان عراق برای برگزاری همه‌پرسی با مخالفت‌های گسترده در سطح بین المللی مواجه شده است و کشورهای مختلف حمایت خود را از وحدت سرزمینی این کشور اعلام کرده‌اند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • یونس IR ۱۷:۱۸ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۵
    3 9
    واشنگتن غلط کرده با تو
    • IR ۱۸:۳۶ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۵
      11 2
      17:18 لطفا شکر نخور
  • IR ۲۱:۰۹ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۵
    2 5
    نوکر پ ک ک
  • IR ۲۲:۳۳ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۵
    2 2
    کاملن درسته

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس