اتحادیه عرب

دبیرکل اتحادیه عرب از رئیس اقلیم کردستان عراق خواست همه پرسی جدایی در این اقلیم را به تعویق انداخته و با بغداد تحت نظارت سازمان ملل گفتگو نماید.

به گزارش مشرق به نقل از شبکه سومریه، «احمد ابوالغیط» دبیرکل اتحادیه عرب در دیدار با «مسعود بارزانی» رئیس اقلیم کردستان عراق در اربیل از وی خواست همه پرسی جدایی در این اقلیم را به تعویق انداخته و با بغداد تحت نظارت سازمان ملل گفتگو نماید.

این در حالی است که بارزانی اعلام کرد همه پرسی اقلیم کردستان در موعد مقرر برگزار خواهد شد. در همین راستا، ریاست اقلیم کردستان عراق در بیانیه ای از دیدار دبیرکل اتحادیه عرب با مسعود بارزانی خبر داد.

این بیانیه می افزاید که ابوالغیط نسبت به همه پرسی اقلیم کردستان عراق ابراز نگرانی نموده و تعویق همه پرسی و گفتگو بین این اقلیم و بغداد تحت نظارت سازمان ملل را خواستار شد.

بر اساس این گزارش، بارزانی نیز گفت: تصمیم برگزاری همه پرسی شخصی نیست که به راحتی مورد تعویق قرار گیرد. تصمیم همه پرسی تصمیم مردم اقلیم کردستان و گروه های سیاسی در این اقلیم است.

گفتنی است که احمد ابوالغیط دبیرکل اتحادیه عرب روز شنبه وارد بغداد شده و با حیدر العبادی نخست وزیر عراق دیدار و گفتگو کرد.

دبیرکل اتحادیه عرب در دیدار با «حیدر العبادی» نخست وزیر عراق بر توجه این اتحادیه به وحدت عراق و عدم دامن زدن به اقدامات بی ثبات کننده و تکمیل آزادسازی اراضی عراق و تکیه بر اصل گفتگو و پایبندی به قانون اساسی برای حل اختلافات تاکید کرد.

در همین راستا، دفتر رسانه ای نخست وزیر عراق در بیانیه ای اعلام کرد که حیدر العبادی روز شنبه با احمد ابوالغیط دبیرکل اتحادیه عرب و هیات همراه وی دیدار کرد.

بر اساس این بیانیه، دو طرف در این دیدار تحولات اوضاع سیاسی امنیتی عراق و منطقه، مبارزه با تروریسم و پیروزی ها مقابل باندهای تروریستی داعش را مورد بحث قرار دادند.

دبیرکل اتحادیه عرب همچنین پیروزی های نیروهای عراقی علیه تروریست های داعش را تبریک گفته و مجددا بر اهتمام اتحادیه عرب بر حفظ وحدت عراق و عدم دامن زدن به هرگونه اقدامات بی ثبات و نا امن کننده در این کشور تاکید کرد.

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۰۷:۱۶ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۹
    3 34
    تعویق وقتی معنی داره که کاری در اصل درست باشه ولی فعلا شرایط اجرای آن فراهم نباشه.لطفا شماره بند یا تبصره ای از قانون اساسی عراق که در آن صراحتا به اقلیم اجازه برگزاری رفراندوم برای جدایی،بدون موافقت دولت مرکزی آمده است،را ذکر کنید.بهترین کار برگزاری همه پرسی از کل عراقی ها از کرد،سنی،شیعه تا سایر اقوام و مذاهب برای انحلال اقلیم و برگشت به شرایط قبل خودمختاری اقلیم است.نتیجه این کار دست برتر و مشروع دولت مرکزی برای خاموش کردن این فتنه با کمترین هزینه خواهد بود
    • IR ۱۴:۲۳ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۹
      11 1
      ماده قانونی 140 رو لطفا مطالعه کنید بعد بفرمایید از سال 2007 به این ور چرا اجرایی نشده؟ اتحاد اقوام در عراق داوطلبانه است نه اجباری.
  • IR ۱۰:۲۷ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۹
    22 2
    دبیر کل اتحادیه عرب خواستار تعویق شده نه مخالف با اصل برگزاری - جواب آقای بارزانی هم بسیار زیبا بوده اینکه این همه پرسی نظر ملت کرد هستش نه رای و نظر شخصی.
    • IR ۱۳:۳۲ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۹
      4 12
      حیدر العبادی هم میتونه به خواست اکثر عراقی ها که یکپارچگی عراق رو میخوان استناد کنه.حالا کدوم جواب قشنگتر و محکمه پسندتر خواهد بود؟
    • IR ۱۷:۰۳ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۹
      10 5
      حیدر العبادی در عراق کاره ای نیست وقتی نصف نیروهای نظامی اصلا ازش تبعیت نمیکنن.
  • احمد IR ۰۹:۰۶ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۶
    0 2
    در کشوری که جنگ داخلی در اون اتفاق افتاده هرگونه ساز جدایی خیانت تلقی میشه کردهای غیور ملعبه اسراییل نشن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس