کد خبر 626941
تاریخ انتشار: ۱۴ شهریور ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۷

بنیاد فرهنگی روایت با همکاری موزه عبرت ایران به تولید آثار هنری مشترک می‌پردازد.

به گزارش مشرق، در جلسه‌ای که بعد از بازدید جواد جباری مدیرعامل بنیاد فرهنگی روایت از موزه عبرت با حسن پور مدیر عامل این موزه عبرت برگزار شد، زمینه‌های همکاری بین طرفین در آینده مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

جباری وجود این موزه را فرصتی مناسب برای بیان عینی سفاکی‌های رژیم پهلوی و مبارزات همه آحاد ملت علیه آن رژیم دانست و گفت: این موزه ظرفیت و پتانسیل ویژه‌ای دارد که ما آمادگی داریم تا در زمینه‌های هنری، سمعی و بصری در جهت روشنگری و نمایش جنایات رژیم پهلوی ضمن همکاری با موزه به نتایج و دستاوردهای مثبتی نائل شویم.

مدیر عامل بنیاد فرهنگی روایت همچنین از آمادگی این بنیاد در تولید محصولات مشترک در حوزه آثار سینمایی، تلویزیونی و مستند، کتاب، آثار تجسمی، انیمیشن و تئاتر با موضوع انقلاب و براساس اسناد و خاطرات زندانیان سیاسی محبوس در زندان‌های رژیم پهلوی خبر داد و افزود: ما باید نسبت به ثبت، ضبط و انتشار خاطرات زندانیان سیاسی قبل از انقلاب اسلامی با تشکیل کارگروه‌های تخصصی متشکل از اساتید این حوزه تلاش‌ها و اقدامات شایسته‌ای به عمل آوریم.

درپایان این جلسه حسن پور مدیرعامل موزه عبرت ایران از آمادگی کامل برای تولید مشترک آثار هنری در راستای اهداف روشنگرانه و انقلابی خبر داد و تاکید نمود با آثار هنری می‌توان دایره تاثیرگذاری این موزه را جهانی نمود.

موزه عبرت ایران در میدان امام خمینی (منطقه تاریخی باغ ملی یا میدان مشق سابق) قرار گرفته است. این موزه در تاریخ هشتم بهمن ماه 1382 پس از تغییر مخوف‌ترین شکنجه‌گاه تاریخ ایران به موزه عبرت ایران تبدیل شد.
منبع: کیهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس