کد خبر 640707
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۵ - ۰۷:۵۷

در پی درگیری های خونین میان دو گروه تروریستی تکفیری احرارالشام و جندالاقصی وابسته به القاعده در استان های ماه و ادلب سوریه، 16 گروه اصلی معارضان به اصطلاح میانه روی سوری نیز حمایت خود را از احرارالشام اعلام کرده اند.

گروه جهان مشرق- در پی درگیری های خونین میان دو گروه تروریستی تکفیری احرارالشام و جندالاقصی وابسته به القاعده در استان های ماه و ادلب سوریه، 16 گروه اصلی معارضان به اصطلاح میانه روی سوری نیز حمایت خود را از احرارالشام اعلام کرده اند.

همبستگی 16 گروه معارض معتدل با احرارالشام!+عکس

بنابر این گزارش، در بیانیه این 16 گروه که ساعتی پیش منتشر گردیده همبستگی کامل آنها با احرارالشام وابسته به شبکه القاعده در برابر گروه جندالاقصی که متهم به بیعت مخفیانه با داعش می باشد اعلام شده است. "فيلق الشام، صقور الشام، جبهة الأصالة و التنمية، جبهة أنصار الإسلام، جيش الإسلام، جيش المجاهدين، فرقة السلطان مراد، الفرقة الوسطى، الجبهة الشامية، جيش التحرير، حركة تحرير الوطن، غرفة عمليات فتح حلب، حركة نور الدين الزنكي، تجمع فاستقم كما أمرت، الاتحاد الإسلامي لأجناد الشام، كتائب الصفوة الإسلامية” از جمله گروه هایی هستند که نام و امضاء آنها در زیر این بیانیه که بارها از گروه جندالاقصی بعنوان "سر افعی فتنه در شمال سوریه" یاد گردیده دیده می شود. 

همبستگی 16 گروه معارض معتدل با احرارالشام!+عکس

(اعدام پزشک وابسته به احرارالشام توسط جندالاقصی در ادلب)

لازم به ذکر است که احرارالشام و جندالاقصی علی رغم آنکه هر دو زیر مجموعه شبکه القاعده در سوریه هستند از ماه ها پیش در پی سیطره ائتلاف جیش الفتح بر استان ادلب سوریه دچار اختلافات بنیادین بر سر قلمرو و مسائل دیگر شده و بالا گرفتن این اختلافات موجب درگیری های خونین میان آنها گردیده که تا کنون صدها کشته و هزاران مجروح برجای گذاشته است. احرارالشام از سوی ترکیه و عربستان سعودی مورد حمایت قرار داشته و جندالاقصی نیز از سوی تجار کویتی و دولت قطر حمایت تسلیحاتی و مالی می شود. اختلافات منابع میان این دولتها موجب بوجود امدن درگیری هایی میان گروه های وابسته به آنها در خاک سوریه نیز می شود. هر دو گروه احرارالشام و جندالاقصی متشکل از اتباه کشورهای مختلف همچون سوریه، عربستان سعودی، قطر، کویت، فلسطین، چچن، داغستان و ... هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ۱۱:۵۵ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۷
    0 0
    خدا کنه تا ابد همدیگر را بدرند این کفتار ها و گرگ ها

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس