کد خبر 640154
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۴

گردان دوم تیپ صقور الجبل از گروه های وابسته به ارتش آزاد روز گذشته با انتشار بیانیه ای با اعلام جدایی خود از این گروه از بیعت با شبکه القاعده خبر داده است.

گروه جهان مشرق- گردان دوم تیپ صقور الجبل از گروه های وابسته به ارتش آزاد روز گذشته با انتشار بیانیه ای با اعلام جدایی خود از این گروه از بیعت با شبکه القاعده خبر داده است.

انشقاق گردان ارتش آزاد و بیعت با القاعده!

بنابر این گزارش، در بیانیه این گروه علت چنین اقدامی وجود شبهه های جدی پیرامون عملکرد و اهداف گروه تروریستی تکفیری ارتش آزاد و همکاری آن با ترکیه و آمریکا در جریان اشغال مناطقی از شمال استان حلب سوریه عنوان شده است. حسب اطلاعات منتشر شده گروه لواء صقور الجبل در سال 2012 تحت نظارت سازمان اطلاعات ترکیه با حضور گروهی از نظامیان فراری و منشق شده از ارتش سوریه تشکیل شده و امر آموزش، تجهیز، حمایت مالی و تسلیحاتی آنها مستقیما از سوی ترکیه و آمریکا صورت گرفته است. این گروه بزرگترین زرادخانه موشک های تاو و استینگر ارسال شده از سوی آمریکا در راستای طرح تجهیز گروه های معارضین مسلحح میانه رو و معتدل دولت سوریه را در اختیار داشته و با انضمام آن به القاعده کلیه این تسلیحات و امکانات به این گروه منتقل خواهد شد.

انشقاق گردان ارتش آزاد و بیعت با القاعده!

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس