سخنگوی هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان از ارجاع ۱۰ پرونده مربوط به نمایندگان مجلس دهم به این هیئت خبر داد.

به گزارش مشرق، محمدجواد جمالی سخنگوی هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان مجلس شورای اسلامی، با اشاره به جلسه اخیر هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان، اظهار کرد: در این جلسه تعدادی ازپرونده‌های مجلس نهم بررسی شد.

وی با بیان اینکه در این جلسه به 5 پرونده رسیدگی شد، خاطرنشان کرد: در 4 پرونده از 5 پرونده رسیدگی شده، تخلف احراز نشده و نظر اعضای هیئت بر انجام وظیفه نمایندگی تشخیص داده شد و در یک پرونده  هم از طرف هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان، وظیفه نمایندگی تشخیص داده نشد و پرونده به دادگاه ارجاع شد.

سخنگوی هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان تصریح کرد: درباره سایر پرونده‌ها مقرر شد نمایندگانی که از آنها شکایت شده، در جلسه هیئت حضور یافته و توضیحات خود را ارائه دهند سپس این هیئت درباره آنها تصمیم‌گیری کند.

جمالی به ارجاع 10 پرونده شکایت از نمایندگان مجلس دهم به این هیئت، اشاره کرد و گفت: موضوع همه پرونده‌ها مربوط به نطقها و اظهارنظرها، سخنرانیها و مصاحبه‌های نمایندگان است و موضوع اقتصادی در این پرونده‌ها مطرح نبوده است.

وی به پرونده نادر قاضی‌پور نماینده مردم ارومیه در مجلس، اشاره کرد و گفت: این پرونده به دلیل شکایت خبرنگار روزنامه ایران مطرح شده و قرار است نادر قاضی‌پور در جلسه بعدی هیئت حضور یافته و توضیحات خود را ارائه دهد.

نماینده مردم فسا در مجلس همچنین از قرار گرفتن پرونده علی مطهری نایب رئیس دوم مجلس در نوبت رسیدگی هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان خبر داد.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس