کد خبر 638793
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۵

تروریست های حاضر در شهرک های قدسیا و الهامه در شمال غرب پایتخت سوریه به استان ادلب و حماه منتقل می شوند.

 به گزارش مشرق، منابع آگاه اعلام کردند که تروریست های موجود در شهرک های قدسیا و الهامه در شمال غرب دمشق که مایل به پیوستن به روند آشتی ملی نیستند در مدت سه روز به استان ادلب منتقل می شوند.

این منابع افزودند: افراد مسلحی که مایل به ماندن در این دو شهرک هستند، با تحویل اسلحه و عادی سازی وضعیت خود به زندگی عادیشان ادامه خواهند داد و برخی از آن ها به نیروهای محافظ قدسیا و الهامه می پیوندند.

قرار است حدود 400 تروریست به همراه خانواده های خود به تروریست های استان های حماه و ادلب در مرکز و شمال غرب سوریه ملحق شوند و این عملیات در مدت سه روز انجام می شود.

لیست تروریست ها و خانواده های آن ها که خواستار خروج از این دو شهرک هستند به نهادهای رسمی دولت سوریه تحویل شده و آنها منتظر آغاز روند انتقال هستند.

ارتش سوریه پس از تیراندازی تروریست ها به مواضع ارتش و شهروندان عادی، صبح سه شنبه 6 مهرماه توانست گروهی از تروریست ها را در دو مجتمع مسکونی در غرب شهرک قدسیا محاصره کند.

رفت و آمد به شهرک های قدسیا و الهامه در شمال غرب پایتخت سوریه هم اکنون متوقف شده است.

شهرک قدسیا، مرکز بخشی با همین نام در استان ریف دمشق است و در شمال غربی پایتخت سوریه قرار دارد.

این منطقه تا پیش از آغاز بحران سوریه در اسفندماه سال 2011 بیش از 35 هزار نفر جمعیت داشت.

تروریست های حاضر در قدسیا با دولت سوریه توافقنامه آشتی و پایان درگیری امضا کرده بودند ولی در چند روز گذشته در چند نوبت مواضع ارتش و شهروندان را هدف قراردادند که منجر به واکنش ارتش سوریه شد.

روزهای جمعه و شنبه گذشته نیز هزار نفر از شهروندان قدسیا در اعتراض به ادامه حضور تروریست ها در این شهرک، تظاهرات کردند و خواستار خروج آن ها از محل زندگی خود و بازگشت آرامش به این شهرک شدند.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس