کد خبر 638836
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۶

دیدبان حقوق بشر در سوریه با اذعان تلویحی به استفاده‌ی تروریست‌ها از غیرنظامیان بعنوان سپر انسانی، اعلام کرد بیش از هزار نفر در ماه سپتامبر در جریان نبردهای سوریه کشته شدند.

 به گزارش مشرق، دیدبان حقوق بشر در سوریه با انتشار گزارش دوره‌ای خود از بحران سوریه در ماه سپتامبر اعلام کرد بیش از 1000 نفر در ماهی که گذشت جان خود را از دست دادند.

بر اساس این گزارش، در ماه سپتامبر سال 2016 تعداد 1176 غیرنظامی در جریان بحران سوریه کشته شده‌اند که از این رقم حدود 59 درصد زن و کودک بودند. البته دیدبان حقوق‌بشر اضافه کرد که آمار واقعی بیشتر از این مقدار است.

این مرکز که مدعی است مقرش در لندن است، با تصریح به اینکه برای ثبت آمار قربانیان معارضان با مشکل مواجه بوده تلویحا اذعان کرد تروریست‌ها و معارضان به اصطلاح میانه‌رو، از غیرنظامیان بعنوان سپر انسانی استفاده می‌کنند.

به گفته این گروه، بسیاری از غیرنظامیان کشته شده نه در شهرها، بلکه در جبهه‌های نبرد بوده‌اند و این به معنای استفاده معارضان از مردم برای سپر انسانی است.

دیدبان حقوق بشر در سوریه همچنین گفت که معارضان اجازه ندادند اسامی، تصاویر یا هرگونه اطلاعاتی از غیرنظامیان کشته شده به دلیل آنچه «نگرانی‌های امنیتی» عنوان کردند، منتشر شود.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس