کد خبر 638819
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۰

استاندار درعا با بیان اینکه این استان امنیت خود را مدیون رشادت‌های ارتش سوریه و متحدانش است، گفت: اهالی درعا ضمن بهره‌مندی از خدمات دولتی و دریافت مایحتاج معیشتی، در شرف محو کامل خرابی‌های جنگ از شهر و دیار خود هستند.

 به گزارش مشرق، «محمد خالد الهنوس»، سرلشکر بازنشسته و استاندار استان درعای سوریه اظهار داشت: شهر درعا از هر گونه اقدام نظامی بزرگ یا پدیده درگیری که بتوان نام آن را حمله یا رویارویی مستقیم بین ارتش سوریه و متحدانش با تروریست‌های حاضر در جنوب سوریه خواند، پاک شده است.

وی افزود: در عین حال شیطنت‌های فردی برای برهم زدن ثبات و امنیت در پیرامون شهر دیده شده که سریعا و به طور مستقیم با آن مقابله شده است.

الهنوس گفت: در برخی روستاها و شهرهای استان درعا نیز هر از گاهی در پیرامون آن صدای شلیک گلوله‌های خمپاره شنیده می‌شود که اهالی با آن برخورد می‌کنند.

استاندار درعا گفت: درگیری‌های واقعی بین شبه نظامیان حاضر در مناطق شرق استان مثل منطقه صیدا، وادی الیرموک و انخل جریان دارد که ائتلاف‌های آنها با صف بندی‌های جدید همراه بوده و به درگیری‌های مداوم و روزمره بین جیش الیرموک با دیگر گروه‌های تروریستی منجر شده است، غالب این کشمکش‌های خونین به دلایل کینه قدیمی و به منظور تسویه حساب‌های شخصی یا ناشی از اتهام‌های مربوط به سرقت و خیانت بین آنهاست.

وی درباره وضعیت خدمات رسانی در استان درعا نیز با بیان اینکه کار محو همه آثار خرابی‌های ناشی از جنگ در درعا در شرف پایان است، گفت: اوضاع درعا از زمان پایان نبرد 2015 طوفان جنوب در بهترین شرایط خود قرار دارد، نهادها و موسسات دولتی کار خود را از سر گرفته‌اند و بازارها همه احتیاجات اهالی را تامین می‌کند  و مسیر رفت و برگشت به دمشق کاملا ایمن است و از همین راه، استان، مایحتاج خود را به طور کامل دریافت می‌کند.

الهنوس تاکید کرد: درعا مقاوم است و به فضل خدا و یاری نیروهای ارتش سوریه و متحدانش اعم از ایران، مقاومت اسلامی لبنان و روسیه و همچنین مردم شریف این استان خاری در گلوی دشمنان تکفیری باقی خواهد ماند.

استاندار درعا در پایان گفت: حضور متحدان سوریه در کنار ارتش این کشور و حمایت‌های آنان تاثیر بزرگی در رسیدن درعا به آنچه الان است داشته و توانسته به خوبی در برابر هر تجاوزی محکم ایستادگی کند.

استان درعا در جنوب سوریه واقع است و از شمال به دمشق، از جنوب به کشور اردن، از مغرب به قنیطره، و از مشرق به سویداء محدود شده است.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس