کد خبر 641825
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۹

یک روزنامه سعودی به نقل از یکی از کارشناسان آمریکا در مسائل سوریه اعلام کرد که دستکم دو محموله از موشکهای ضد هوایی دوش پرتاب در شمال سوریه به دست گروههای ارتش آزاد رسیده است و همچنان موشکهای تاو آمریکا روانه شمال سوریه می‌شود.

 به گزارش مشرق، منابع خبری اعلام کردند، تروریستهایی که آمریکا آنان را معارضان میانه رو می‌نامد، موشکهای ضد هوایی دوش پرتاب دریافت کرده اند.

روزنامه سعودی «الشرق الاوسط» با اعلام این خبر گزارش داد که چنین موشکهایی می‌تواند در مناطق مشخصی از شمال سوریه منطقه پرواز ممنوع ایجاد کند.

«چارلز لستر» کارشناس آمریکا در مسائل سوریه نیز در این زمینه گفت: دستکم دو محموله از موشکهای ضد هوایی دوش پرتاب در شمال سوریه به دست گروههای ارتش آزاد که تحت حمایت آمریکا قرار دارند، رسیده است... در واقع این محموله از طریق اتاق عملیات «MOM»که واشنگتن و کشورهای منطقه ای آن را اداره میکنند،  به دست آنان (تروریستها) رسیده است.

وی با اشاره با اینکه علاوه بر این موشکها، موشکهای گراد با بُرد 20 تا 40 کیلومتر به دست تروریستها رسیده، اظهار داشت که موشکهای گراد آماده «حمله به پایگاههای هوایی وابسته به نظام سوریه هستند».

این کارشناس آمریکا می‌گوید که ارسال چنین محموله هایی در راستای معامله ای است که شامل مهمات، بمبهای «موتر» و سلاح «آر.پی.جی» است که در چک و بلغارستان ساخته شده است. این در حالی است که همچنان موشکهای تاو آمریکا روانه شمال سوریه می‌شود.

«رامی عبدالرحمن» رئیس گروه «دیده بان حقوق بشر سوریه» که نزدیک به معارضان است، ضمن تأیید این خبر، تأکید کرد که موشکهای گراد «آماده هستند تا در مناطق ساحلی سوریه پایگاه حمیمیم را هدف قرار دهند... معارضان همچنین چند روز پیش موشکهای دوش پرتاب نیز دریافت کرده اند... در واقع مقادیر زیادی سلاح و مهمات طی دو هفته گذشته از طریق مرزهای ترکیه وارد شمال سوریه شده است».

وی همچنین گفت: مشخص  نیست که آیا این موشکها آماده هستند جنگنده‌هایی را هدف قرار دهند که [مواضع تروریستها در] شهر حلب را بمباران می‌کنند یا خیر و اینکه ممکن است این موشکها منطقه پرواز ممنوع را در منطقه امنی به وجود آورند که ترکیه قصد دارند آن را ایجاد کند».

در همین راستا، یکی از سرکرده های معارضان که در شمال سوریه حضور دارد تأکید کرد که زمزمه‌های ارسال محموله های موشکی ضد هوایی از آغاز هفته نخست ماه جاری آغاز شده و به گروههای تحت حمایت آمریکا و سایر گروهها مانند جیش الاسلام وعده این موشکها داده شده است، ولی «تا کنون اطلاعاتی وجود ندارد که آیا این موشکها تا کنون تحویل گرفته شده یا خیر... ولی قطع به یقین این موشکها وارد خواهد شد».

خبرگزاری رویترز 7 مهر ماه جاری به نقل از معارضان سوری اعلام کرد که تروریستها در حلب به موشکهای گراد دست یافته اند.

«فارس البیوش» از سرکرده های معارضان  اعلام کرد که کشورهای خارجی موشکهای سطح به سطح گراد در اختیار آنان قرار داده‌اند؛ موشکهایی که تا کنون مانند آن را در اختیار نداشته‌اند.

به گفته البیوش، تروریستها مقادیر زیادی از موشک اندازها گراد دریافت کرده‌اند که برد آن به 22 و 40 کیلومتر می‌رسد و در جنگهای حلب و منطقه ساحلی سوریه استفاده خواهد شد.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ۱۱:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۹
    0 0
    حالا ببینیم تو این جنگ روسیه پیروز میدان است یا آمریکا شیطان بزرگ
  • ۱۳:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۹
    0 0
    هم امریکا شیطانه هم روسیه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس