کد خبر 638823
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۳

نیروهای ارتش سوریه ضمن ادامه درگیری با تروریست‌ها در شمال استان حماه، عملیات در منطقه غوطه غربی و شرقی دمشق را علیه آنان ادامه می‌دهند.

 به گزارش مشرق، پایگاه خبری «الحدث» در گزارشی درباره جدیدترین تحولات میدانی سوریه از آزادسازی 10 کیلومتر دیگر از مناطق پیرامونی شهرک «دیر الخبیه»، واقع در غوطه غربی دمشق خبر داد.

این گزارش با اشاره به ادامه پیشروی نیروهای سوری به سمت شهرک دیر الخبیه، از درگیری‌های شدید نیروهای ارتش سوریه با گروه‌های مسلح این منطقه خبر داد که در نتیجه آن یک فروند تانک، یک دستگاه خودرو مجهز به تیربار سنگین و یک نفربر حامل عناصر مسلح منهدم شده و شماری از عناصر مسلح کشته و زخمی شدند.  

در جبهه عملیاتی غوطه شرقی دمشق نیز نیروی هوایی ارتش سوریه با همکاری نیروی هوایی روسیه مواضع و تجمعات گروه‌های تروریستی در شهرک «عربین»، در غوطه شرقی و شهرک «جوبر»، در شرق شهر دمشق را هدف گرفته و منهدم کردند.

ادامه نبردها در جبهه حماه

اما در استان حماه، واقع در مرکز سوریه که پس از ماه‌ها آرامش از سپتامبر شاهد تحرکات گروه‌های مسلح و وقوع درگیری بین ارتش سوریه با گروه‌های تروریستی، نبردها با تمرکز در محور ریف شمالی حماه همچنان ادامه دارد.

منابع آگاه میدانی سوریه درباره نبردهای جاری در محور ریف شمالی حماه تصریح کردند که در جریان نبردهای جاری در این محور طی هفته اخیر 38 تروریست مسلح کشته شدند که در میان آنها 8 سرکرده و فرمانده میدانی گروه‌های تروریستی به چشم می‌خورد.

این درحالی است که رسانه‌های و صفحات اینترنتی وابسته به گروه‌های تروریستی اعلام کردند که طی درگیری‌های 72 ساعت گذشته ارتش سوریه با گروه‌های مسلح 20 تروریست مسلح کشته شدند که 5 نفر از آنها از فرماندهان و سرکردگان میدانی وابسته به این گروه‌ها بودند.

حمله هوایی روسیه به جیش العزة که تحت الحمایه آمریکاست

از سوی دیگر، نیروی هوایی ارتش روسیه مواضع گروه تروریستی موسوم به «جیش العزه» وابسته به گروه مسلح «ارتش آزاد» را در ارتفاعات نزدیک به شهرک «اللطامنه» در ریف شمال حماه بمباران کردند که در اثر آن ده‌ها تروریست مسلح کشته و زخمی شدند.

در عملیات نیروی هوایی روسیه، جنگنده‌های روسی مقر سرکردگان و فرماندهان میدانی جیش العزه موسوم به «مقر صفر» را نیز هدف گرفته و منهدم کردند.

فرصت‌طلبی داعش

برخی منابع میدانی اعلام کردند، گروه تروریستی تکفیری «داعش» تلاش دارد، با استفاده از تمرکز عملیات‌های ارتش سوریه و متحدان دمشق بر حلب و جنوب سوریه، در عملیاتی ناگهانی و غافلگیر کننده شهر «حماه» مرکز استان حماه را تصرف کند.

به گفته این منابع آنچه موجب تشدید نگرانی‌ها در این خصوص شده تشابه شرایط استان حماه و مرکز آن با شرایط حاکم بر استان رقه و شهر رقه پیش از سقوط به دست داعش است.

استان حماه در مرکز سوریه قرار دارد و حلقه ارتباط شمال سوریه با جنوب آن شمرده می‌شود، به همین دلیل از موقعیت راهبردی بسیار حساسی برخوردار است و تصرف مرکز این استان به دست داعش به معنای فراهم شدن زمینه ارتباط گروه‌های تروریستی فعال در جنوب سوریه با گروه‌های تروریستی مستقر در شمال سوریه است.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس