کد خبر 637655
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۲

نخست وزیر انگلیساعلام کرد اسکاتلند درباره مذاکرات برگزیت حق وتو نخواهد داشت.

 به گزارش مشرق، ترزا می، نخست وزیر انگلیس روز چهارشنبه اعلام کرد به نگرانی های اسکاتلند درباره خروج انگلیس از اتحادیه اروپا حساس است اما دولت اسکاتلند درباره مذاکرات برگزیت حق وتو نخواهد داشت.

به گزارش خبرگزاری رویترز از لندن، این در حالی است که نیکلا استورجن، وزیر اول اسکاتلند روز سه شنبه اعلام کرده بود اسکاتلند می خواهد از جزئیات مذاکرات لندن مطلع شود تا از خروجی که به اقتصاد (اسکاتلند) آسیب وارد کند، جلوگیری کند. بلافاصله بعد از همه پرسی برای خروج انگلیس از اتحادیه اروپا وی امکان همه پرسی جدیدی را درباره استقلال اسکاتلند، بعد از شکست همه پرسی 2014، مطرح کرده بود.

ترزا می در گفتگو با بی بی سی اسکاتلند گفت «به میزانی که ما این مذاکرات را بررسی می کنیم، به طور کامل دولت اسکاتلند را در گفتگوها برای آماده سازی موضعی که انگلیس اتخاذ خواهد کرد، دخالت خواهیم داد».

نخست وزیر انگلیس در پاسخ به سوالی درباره حق وتو احتمالی اسکاتلند گفت «ما به عنوان دولت انگلیس با اتحادیه اروپا مذاکره خواهیم کرد».

ترزا می افزود «آیا همه پرسی دیگری در اسکاتلند برگزار خواهد شد، پاسخ من به این سوال بدون تردید منفی است».

در رای گیری 23 ژوئن درباره خروج انگلیس از اتحادیه اروپا، 62 درصد مردم اسکاتلند برای باقیماندن در اتحادیه اروپا رای داده بودند.
منبع: خبرگزاری صدا و سیما

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس