کد خبر 634807
تاریخ انتشار: ۳ مهر ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۶

رئیس پارلمان اروپا تاکید کرد که خروج انگلیس از اتحادیه اروپا باید تا سال ۲۰۱۹ یعنی قبل از انتخابات پارلمان اروپا انجام شود.

 به گزارش مشرق، به نقل از آسوشیتدپرس، «مارتین شولتز»  رئیس پارلمان اروپا اعلام کرد انگلیس باید تا قبل از انتخابات بعدی پارلمان اروپا در سال ۲۰۱۹ از اتحادیه اروپا خارج شود اما به نظر می‌رسد لندن بر سر چگونگی این اقدام «مردد» است.

شولتز، در سخنرانی خود در مدرسه اقتصاد لندن گفت: «من از نخست‌وزیر بریتانیا خواستم تا خروج این کشور را از اتحادیه اروپا در اسرع وقت اطلاع دهد.»

شولتز افزود اگر اجرای ماده ۵۰ پیمان لیسبون که بر مبنای آن لندن می‌تواند پس از دو سال مذاکره اتحادیهٔ اروپا را ترک کند، به طول بیانجامد، خطر برگزاری انتخابات اروپا در بریتانیا در سال ۲۰۱۹ همزمان با خروج این کشور از این اتحادیه پیش می‌آید.

رئیس پارلمان اروپا تصریح کرد: توضیح این امر برای شهروندان بریتانیا و اروپا کار بسیار دشواری خواهد بود.

قرار است انتخابات پارلمان اروپا ماه مه یا ژوئن ۲۰۱۹ (خرداد یا تیر ۱۳۹۸) برگزار شود.

شولتز تصمیم لندن به ترک اتحادیه اروپا را یک «فاجعه» برای بریتانیا و همین‌طور اتحادیه اروپا دانست.

نخست‌وزیر انگلیس گفته است برنامه‌ای برای اجرای ماده ۵۰ پیمان لیسبون، رویه قانونی برای ترک اتحادیه اروپا، تا قبل از پایان سال جاری میلادی ندارد.

بوریس جانسون، وزیر خارجهٔ بریتانیا نیز پنج‌شنبه در نیویورک به خبرنگاران گفت بریتانیا اجرای مادهٔ ۵۰ پیمان لیسبون را اوایل سال آینده میلادی آغاز خواهد کرد.

در همه‌پرسی سوم تیر امسال در بریتانیا، حدود ۵۲ درصد از مردم رأی به خروج این کشور از اتحادیهٔ اروپا دادند.
منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس