نتایج نظرسنجی موسسه'ام بی جی'که روز یکشنبه در نشریه ایندیپندنت منتشر شد، نشانگر آن است که اکثر مردم انگلیس'خروج نرم' از اتحادیه اروپا را که شامل رسیدن به توافقی در مورد مهاجران اروپایی و ادامه دسترسی به بازار واحد این اتحادیه بعد از برگزیت است، ترجیح می دهند.

 به گزارش مشرق، براساس این نظرسنجی که به سفارش نشریه ایندیپندنت صورت گرفته است و همزمان با گشایش کنفرانس حزب محافظه کار در بیرمنگام منتشر می شود، ترجیح اکثر مردم انگلیس، خروج سخت از اتحادیه اروپا که شامل ترک بازار واحد اروپایی به همراه سخت تر شدن کنترل های مرزی است، نیست.

براساس این نظرسنجی، 52 درصد از افرادی که مورد پرسش قرار گرفته اند، گفته اند که خواهان این هستند که دولت 'ترزا می ' گزینه 'خروج نرم ' از اتحادیه اروپا را دنبال کند.

ترجیحات مردم انگلیس که در این نظرسنجی مطرح شده در نقطه مقابل ،نظرات بوریس جانسون وزیر خارجه، 'لیام فاکس' وزیر توسعه بین الملل و دیوید دیویس وزیر برگزیت دولت انگلیس است که خواهان خروج سخت از اتحادیه اروپا هستند.

نتیجه این نظرسنجی همچنین مؤید این مساله است که اکثر مردم انگلیس باور دارند که حمایت 'ترزا می' از کارزار حامی ادامه حضور انگلیس در اتحادیه اروپا ، ضعیف و یا خنثی بوده است.

این برداشت مردم انگلیس تاییدی بر همان ادعایی است که از سوی دیوید کامرون نخست وزیر سابق این کشور و حامیانش مطرح شده است هر چند حامیان 'ترزا می ' این ادعا را رد کرده اند.

در همین حال براساس نتایج این نظرسنجی، میزان حمایت مردم انگلیس از حزب محافظه کار، 38 درصد، از حزب کارگر، 29 درصد، از حزب یوکیپ 15 درصد، از حزب لیبرال دمکرات 8 درصد و از حزب سبز 4 درصد بوده است.

موسسه 'ام جی بی جی ' این نظرسنجی را در اواخر ماه سپتامبر صورت داده و در جریان آن از بیش از یک هزار نفر پرسش به عمل آورده است.

نتایج نظرسنجی های موسسه 'یوگو' که روز جمعه هفته گذشته در روزنامه تایمز منتشر شد، موید آن بود که به رغم اینکه تنها 16 درصد از انگلیسی ها باور دارند دولت 'ترزا می' طرح برگزیت را به خوبی پیش می برد، اما 39 درصدشان همچنان می گویند که در انتخابات عمومی این کشور به حزب محافظه کار رای می دهند.

براساس نظرسنجی موسسه 'یوگو'، 30 درصد از افرادی که در این نظرسنجی شرکت داشته اند بیان داشته اند در صورتی که انتخابات عمومی این کشور همین فردا برگزار خواهد شد، به حزب کارگر به رهبری 'جرمی کوربین رای می دهند.

در این نظرسنجی، 8 درصد از شرکت کنندگان گفته اند به حزب لیبرال دمکرات، 13 درصد به حزب ضد مهاجر و ضد اروپایی استقلال انگلیس ( یوکیپ) و 9 درصد به سایر احزاب سیاسی رای خواهند داد.

براساس یک نظرسنجی دیگر موسسه 'یوگو' که روز جمعه منتشر شد، فقط 16 درصد از انگلیسی ها عقیده دارند که دولت این کشور راهبرد خوبی را در قبال طرح خروج از اتحادیه اروپا موسوم به برگزیت به پیش می برد.

اکثر مردم انگلیس در همه پرسی 23 ژوئن ( سوم تیرماه ) رأی به خروج از اتحادیه اروپا دادند ولی تاکنون لندن مذاکرات برگزیت را با بروکسل و سایر اعضای این اتحادیه که متعاقب فعال کردن ماده 50 پیمان لیسبون صورت می گیرد، آغاز نکرده است.

انتظار می رود که در اوایل سال آینده میلادی دولت 'ترزا می' ضمن فعال کردن ماده 50 پیمان لیسبون که ناظر بر خروج اعضا از اتحادیه اروپاست، مذاکرات را بروکسل شروع کند.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس