تجزیه و تحلیل موسسه‌های نظرسنجی نشان می‌دهد که در صورت برگزاری انتخابات سراسری زودرس در بریتانیا، ترزا می نخست وزیر می‌تواند اکثریت خود در پارلمان را به ۴ برابر افزایش دهد.

 به گزارش مشرق، به نقل از تلگراف، تازه ترین تجزیه و تحلیل موسسه‌های نظرسنجی حاکی است که اگر ترزا می نخست وزیر بریتانیا در شرایط فعلی خواستار برگزاری انتخابات سراسری زودهنگام شود، می‌تواند اکثریت این حزب در مجلس عوام را به 4 برابر افزایش دهد. این مساله موجب شده است تا محافظه کاران خواستار برگزاری انتخابات زودهنگام شوند.

تجزیه و تحلیل انجام شده توسط جان کورتیس رئیس شورای نظرسنجی بریتانیا نشان می‌دهد که حزب محافظه کار می‌تواند در صورت برگزاری انتخابات زودرس، تعداد کرسی های خود را در مجلس عوام از 12 به بیش از 44 کرسی افزایش دهد.

این مساله فشارها بر ترزا می را افزایش داده است، وی پیش از این قول داده بود که تا قبل از انتخابات سراسری 2020 میلادی، به آراء عمومی مراجعه نخواهد کرد و هیچ انتخاباتی را برگزار نکند.

جیک بری نماینده محافظه کار بریتانیایی در این باره تاکید کرد: برگزاری انتخابات زودرس می‌تواند به تصویب آسانتر تغییرات سیاسی کمک کند و مانع از چالش و دردسر بزرگ در مذاکرات برگزیت گردد.

وی در ادامه تصریح کرد: انتخابات 2020 می تواند یک انتخابات بر سر توافق برگزیت باشد که در نهایت شاید زمینه لازم برای حزب کارگر را فراهم خواهد کرد، اگر افکار عمومی از توافق برگزیت راضی نباشند.

این نماینده بریتانیایی افزود: اگر سال آینده انتخابات را برگزار کنیم، رای گیری بعدی در سال 2022 خواهد بود، و در این صورت فرصت بیشتری خواهیم داشت تا بررسی کنیم آیا برگزیت موفقیت آمیز بوده یا با شکست روبرو شده است.

البته برخی نمایندگان ارشد حزب محافظه کار نیز بر این باورند که برگزاری انتخابات پس از دستیابی به توافق برگزیت، می تواند محتمل باشد و شاید این انتخابات در سال 2019 برگزار شود.

جرمی کوربین رهبر حزب کارگر بریتانیا نیز از برگزاری انتخابات زودرس حمایت کرده است، این در شرایطی است که نظرسنجی ها نشان می دهد حزب کارگر از شانس چندان زیادی برای پیروزی در انتخابات برخوردار نیست.

بررسی های کورتیس از نتایج 23 نظرسنجی که پس از نخست وزیری ترزا می انجام شده، نشان می دهد که حزب محافظه کار با 11 درصد اختلاف نسبت به حزب کارگر پیشی گرفته است.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس