کد خبر 632072
تاریخ انتشار: ۲۷ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۵

رئیس شورای اروپایی از احتمال آغاز مذاکرات خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا در ماه ژانویه یا فوریه آینده خبر داده است.

 به گزارش مشرق، به نقل از رویترز، دونالد تاسک رئیس شورای اروپایی روز جمعه در سخنانی ضمن اشاره به مذاکرات اخیرش با «ترزا می» نخست وزیر بریتانیا تاکید کرد: نخست وزیر بریتانیا اعلام کرده است که حاضر است تا مذاکرات رسمی خروج از اتحادیه اروپا را در ژانویه یا فوریه سال آینده آغاز کند.

نخست وزیر بریتانیا پیش از این آغاز رسمی مذاکرات خروج از اتحادیه اروپا تا پایان امسال را رد کرده است.

تاسک تصریح کرد: نخست وزیر بریتانیا کاملا با من صادق بوده است. او اعلام کرد که این مساله تقریبا غیر ممکن است که ماده 50 پیمان لیسبون را امسال امضا کند ولی احتمال آغاز مذاکرات رسمی برای خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا در ماه ژانویه یا فوریه وجود دارد.

وی افزود: ما برای آغاز این مذاکرات به خوبی آماده هستیم و می توانیم روند مذاکرات را از همین فردا آغاز کنیم. هدف اتحادیه اروپا داشتن نزدیک روابط با بریتانیا است، روابطی که منافع اتحادیه اروپا را نیز تامین کند.

رهبران اتحادیه اروپا نگرانی خود را نسبت به عدم کامل شدن روند خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا تا اواسط 2019 میلادی اعلام کرده اند. ناکامی بریتانیا در خروج از اتحادیه اروپا تا اواسط 2019 میلادی می تواند انتخابات پارلمانی اروپا و انتخاب رئیس جدید اتحادیه اروپا را با مشکلات و چالش های جدی روبرو کند.

23 ژوئن همه پرسی سرنوشت سازی در بریتانیا برگزار شد و مردم این کشور در خصوص ادامه عضویت در اتحادیه اروپا یا خروج از این اتحادیه تصمیم گیری کردند. نتایج این همه پرسی نشان داد که حدود 52 درصد مردم بریتانیا معادل 17.4 میلیون نفر به خروج از اتحادیه اروپا رای داده اند و 16.1 میلیون نفر نیز با خروج از این اتحادیه مخالفت کرده اند.

تصمیم بریتانیا برای خروج از اتحادیه اروپا موجب بروز مشکلات اقتصادی از جمله کاهش ارزش سهام و افت ارزش پوند شده است.

روند خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا رسما زمانی آغاز خواهد شد که نخست وزیر این کشور ماده 50 معاهده لیسبون را امضا کند. پس از امضای این ماده قانونی، روند 2 ساله خروج بریتانیا از اروپا آغاز می شود.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس