نخست‌وزیر بریتانیا در گفت‌وگو با شبکه خبری بی‌بی‌سی گفت: دولت مذاکرات خروج از اتحادیه اروپا را تا ماه مارس سال آینده میلادی آغاز می‌کند.

 به گزارش مشرق، ترزا می پیش از سخنرانی در کنفرانس سالیانه حزب محافظه‌کار در گفت‌وگویی با شبکه خبری بی‌بی‌سی گفت پیش از پایان ماه مارس سال آینده میلادی، ماده 50 معاهده لیسبون برای آغاز مذاکرات خروج به جریان می‌افتد.

روزنامه گاردین به نقل از بی‌بی‌سی نوشت، ترزا می نخست وزیر بریتانیا در این گفت‌وگوی تلویزیونی تاکید کرد مردم بریتانیا خواستار کنترل بر مهاجرت‌ها هستند و در حال حاضر دولتش خود را آماده‌ شروع مذاکرات خروج و به جریان انداختن ماده 50 می‌کند.

نخست وزیر بریتانیا گفت واضح است که این کشور اتحادیه اروپا را ترک خواهد کرد و طی گذشت زمان خروج برتیانیا از اتحادیه اروپا، خروج آرامی خواهد بود.

وی همچنین گفت در جریان مذاکرات دو ساله برای خروج از اتحادیه اروپا، دولت این کشور ساکت نخواهد ماند و تا تابستان سال 2019 بریتانیا از اتحادیه اروپا خارج می‌شود.

وی همچنین گفت اگر بریتانیا و اتحادیه اروپا موافق باشند، این احتمال وجود دارد که مذاکرات بیش از دو سال به طول بیانجامد اما این احتمال بسیار کم است.

خانم می نخست وزیر بریتانیا و رهبر حزب محافظه‌کار در سالروز کنفرانس سالیانه این حزب گفت که فکر می‌کند حزب محافظه‌کار در حال ایجاد فضای سیاسی بی‌طرف است که گرایشات چپ و راست ندارد.

مردم بریتانیا در روز سوم تیر سال جاری با شرکت در همه‌پرسی رای به خروج از اتحادیه اروپا دادند اما تا کنون فرآیند خروج آغاز نشده و زمان مشخصی برای شروع فرآیند اعلام نشده بود.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس