کد خبر 632808
تاریخ انتشار: ۲۸ شهریور ۱۳۹۵ - ۲۲:۵۳

رهبر حزب راست افراطی «جبهه ملی» فرانسه روز یکشنبه در مراسمی به مناسبت آغاز مبارزات انتخابات ریاست جمهوری 2017 با بیان این که فرانسه در اختیار فرانسوی ها نیست ، گفت که این کشور قابل فروش نیست.

به گزارش مشرق به نقل از خبرگزاری رویترز از فریوس در فرانسه، خانم مارین لوپن با سخنرانی در این گردهمایی که با حضور 6500 تن برگزار شد، فعالیت های خود را برای پیروزی در رقابت های انتخابات ریاست جمهوری سال 2017 این کشور آغاز کرد.

نظرسنجی های همگانی از ماه ها قبل پیش بینی کرده بود که لوپن که حزب راست افراطی وی مخالف مهاجرت و عضویت پاریس در اتحادیه اروپاست، به دور دوم این انتخابات دو مرحله ای راه خواهد یافت، اما در مرحله نهایی که در اوایل مه سال آتی برگزار خواهد شد، از نامزد اصلی شکست خواهد خورد.

لوپن که خود را نامزد مردم فرانسه توصیف می کرد، در سراسر سخنرانی خود تاکید داشت که این کشور دیگر در اختیار فرانسوی ها نیست.

وی به هزاران نفر که شعار می دادند، ما پیروز خواهیم شد، گفت: انتخابات 2017 گزینش دشواری میان یک طرف شامل فرانسه، حق حاکمیت، هویت، ارزش ها و رفاه آن و طرف دیگری است که کشوری خواهد بود که ما دیگر آن را نخواهیم شناخت و برای ما، بیگانه خواهد شد.

لوپن با تقدیر از رای دهنگان بریتانیایی به علت رای دادن در همه پرسی ماه ژ‍وئن به ترک اتحادیه اروپا (برگزیت)، گفت که نمی تواند منتظر اقدام مشابه در فرانسه شود.

لوپن بیشتر سخنرانی خود را به محکوم کردن مهاجرت و عادت ها و رسوم سیاسی - مذهبی که از بیرون این کشور می آیند، اختصاص داد کهاشاره سرپوشیده ای به مسلمانان بود، هر چند که از اسلام یا اسلامگرایان نامی نبرد.

به نظر می رسد، این روش بخشی از راهبرد وی برای ظاهر شدن به صورت میانه روتر نسبت به ژان – ماری لوپن پدرش و بنیانگذار این حزب، به منظور جلب بیشتر حمایت همگانی و حتی احتمالا برخی از رای دهندگان مسلمان سرخورده از احزاب سنتی باشد.

هر چند سخنرانی لوپن، مملو از شعارهایی در باره حق حاکمیت فرانسه بود، اما در آن تقریبا از طرح های واقعی سیاسی یا جزئیات، هیچ خبری نبود.

لوپن و دستیاران نزدیک وی روز شنبه به خبرنگاران گفتتند که وی تنها هنگامی به طور کامل مبارزات خود را شروع خواهد کرد که انتخابات مقدماتی احزاب مخالف وی، پایان یافته باشد.
نامزدهای اصلی جمهوری خواهان راست میانه مخالف، در ماه نوامبر و سوسیالیست های حاکم در ماه ژانویه، تعیین و معرفی خواهند شد.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • احمد ۰۰:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۹
    0 0
    در اختیار کدخداست مثل همه کشورهای یه اصطلاح همراه با کدخدا.
  • احمد ۱۱:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۹
    0 0
    در اختیار کدخداست مثل همه کشورهای یه اصطلاح همراه با کدخدا.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس