زندگی‌نامه فرماندهان شهید لشکر ۲۷ محمد رسول‌الله(ص) در نمایشگاه کتاب دفاع مقدس عرضه می‌شود.

به گزارش گروه جهاد و مقاومت مشرق، هفتمین نمایشگاه کتاب دفاع مقدس همزمان با آغاز هفته دفاع مقدس در مصلی امام خمینی(ره) در حال برگزاری است. نشر بیست و هفت در این دوره از نمایشگاه با آثار متعددی حضور دارد که از جمله این موارد می‌توان به مجموعه «27 در بیست و هفت»؛ سرگذشت‌نامه فرماندهان لشکر 27 محمد رسول‌الله(ص) اشاره کرد که برخی از این آثار به زبان‌های دیگر برگردانده و در کشورهای منطقه نیز توزیع شده است.

جدیدترین اثر از این مجموعه کتابی است با عنوان «سالار تیپ عمار» که به کوشش گلعلی بابایی و حسین بهزاد نوشته شده است. این اثر روایتی ساده و بی‌تکلف از مبارزات قبل و بعد از انقلاب شهید مهدی خندان را باز روایی می‌کند که براساس خاطرات خانواده و دوستان شهید تنظیم شده است. از ویژگی‌های خوب کتاب، علاوه بر نثر روان آن استناد به دست‌نوشته‌های شهید است که عیناً آورده شده است. این دست‌نوشته‌ها با اینکه در شرایط سخت شب‌های عملیات نوشته شده، اما واجد ارزش‌های ادبی فروانی است. این یادداشت‌ها علاوه بر اینکه جزئیات وقایع را ذکر کرده، اما به هیچ عنوان به سمت اطناب و زیاده‌گویی نرفته است.

در بخش‌هایی از این اثر می‌خوانیم: «روزی یکی از دوستان مهدی، عکسی از شهید احمد بیابانی با آیت‌الله خامنه‌ای را آورد تا آن را به مهدی بدهم. وقتی این عکس را به او تحویل دادم، دیدم دارد آن را با یک عشقی می‌بوسد و به صورتش می‌مالد. تعجب کردم. و از مهدی علت آن را پرسیدم.

گفت: آبجی؛ این که عزیز دل ما شهید احمد بیابانی است. احمد بیابانی انتخاب شده خدا بود. دعا کنیم توی آن دنیا هم هوای ما را داشته باشد. این سید بزرگوار توی این عکس هم؛ کسی است که بعد از امام خمینی، رهبر انقلاب می‌شود.

با تعجب به او گفتم داداشی! مثل اینکه غیب‌گو هم شده‌ای‌ها؟ تو از کجا می‌دانی که این حرف را می‌زنی؟

گفت: خودت این را یک روز می‌فهمی!»

از دیگر عناوینی که از این مجموعه در نمایشگاه کتاب دفاع مقدس عرضه شده، اثری است حول محور شخصیت شهید همت با عنوان «ماه همراه بچه‌هاست». گلعلی بابایی این کتاب را در قالب زندگی‌نامه مستند تدوین و منتشر کرده و در آن زندگی شهید همت از کودکی و نوجوانی تا بزرگسالی را روایت کرده است. به گفته نویسنده؛ این اثر مستندترین و جامع‌ترین کتابی است که در رابطه با زندگی شهید همت نوشته شده است. نویسنده در آن تلاش کرده تا با استفاده از نقل قول‌های مختلف از همرزمان و اعضای خانواده همت، دیدی جامع از تمامی ابعاد شخصیتی وی ارائه دهد.

«در هاله‌ای از غبار» عنوان مجلد دیگری از این مجموعه است که به زندگی حاج احمد متوسلیان می‌پردازد. این کتاب که جلد نخست از مجموعه 27 در بیست و هفت را تشکیل می‌دهد، اولین اثری است که به صورت کامل و مجزا به بازگویی زندگی حاج احمد متوسلیان پرداخته است.

«در هاله ای از غبار» مستند تحقیقی و سرگذشت پژوهی است و اسناد، روایات و گفته های اطرافیان و نزدیکان متوسلیان را شامل می شود، به گونه‌ای که هرکس درباره ایشان خاطره یا حرفی داشته در این کتاب از آن استفاده شده است.

«قصه ما همین بود» شامل زندگی‌نامه و تصاویری از شهید دستواره، «تا آوردگاه الهاله» زندگی‌نامه شهید عباس کریمی و «پهلوان گود گرمدشت» روایت‌کننده زندگی فرمانده شهید حسین قجه‌ای از دیگر عناوین این مجموعه است که در نمایشگاه کتاب دفاع مقدس عرضه می‌شود. علاقه‌مندان برای بازدید از نمایشگاه می‌توانند به مصلی امام خمینی(ره) مراجعه کنند.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس