کتاب دیدارهای رهبر معظم انقلاب با خانوادۀ شهدا در سفر استانی سال ۱۳۸۴ به کرمان با عنوان «کریمانه» توسط انتشارات صهبا منتشر شد.

به گزارش گروه جهاد و مقاومت مشرق، یکی از برنامه‌های ثابت رهبر انقلاب در سفرهایی که به استان‌های مختلف کشور داشته‌اند، دیدار با خانوادۀ شهدای آن استان و حضور در منازل آنها بوده؛ که ثابت‌بودن این برنامه در تمام سفرها، نشان از اهمیت موضوع در نظر ایشان دارد.

از سفر سال 84 رهبر معظم انقلاب به کرمان، تابه‌حال کتابی منتشر نشده؛ بااینکه این سفرِ ده‌روزه، یکی از طولانی‌ترین سفرهای حضرت آقا به یک استان بوده است.
کتاب «کریمانه» اولین کتابی‌ است که دربارۀ این سفر منتشر می‌شود؛ البته با سبکی خاص و منحصربه‌فرد. محور اصلی کتاب روایت حضور حضرت آقا در منازل شهداست و برخی اتفاقات دیگر سفر، حوالی همین محور روایت می‌شود.

کتاب «کریمانه» حاصل مصاحبه با خانوادۀ پانزده شهید عزیز استان کرمان است که با رهبر معظم انقلاب دیدار داشته‌اند. شهدای عزیزی که زندگی هریک، معرفت‌آموز است و چراغِ راه. در کنار این 15 شهید، از شهیدی زنده نیز سخن به میان آمده، شهیدی که خادمِ این شهدا در لشکر 41 ثارالله کرمان بوده و در دیدارهای رهبر معظم انقلاب، همراه ایشان: حاج قاسم سلیمانی.

شروع و پایان کتاب معطر است به حکایت بازگشت غواص‌های دست‌بسته و شهدای کربلای 4. این کتاب با لحنی داستانی، اتفاقات را در زمان حال پیش می‌برد و هرجا که سخن از سال 84 به میان می‌آید، با گریزی مناسب، خواننده را به سال 84 می‌برد و وقایع آن سال را نشانش می‌دهد.

کتاب «کریمانه» پس از اهدا به خانوادۀ شهدایی که در کتاب شرح دیدار آنها گفته شد، هم‌اکنون در سایت www.jahadi.ir/na و کتاب‌فروشی‌ها در دسترس و قابل‌ تهیه است. این کتاب در 300 صفحۀ رنگی چاپ شده است.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس