گلعلی بابایی

گلعلی بابایی از مذاکره با ناشران ایتالیایی برای ترجمه بخش‌هایی از کتاب «پیغام ماهی‌ها»، سرگذشت‌نامه شهید حسین همدانی خبر داد.

به گزارش گروه جهاد و مقاومت مشرق، گلعلی بابایی، نویسنده دفاع مقدس، با اشاره به سفر اخیر خود به نمایشگاه کتاب فرانکفورت، گفت: در این دوره نمایشگاه با ناشری از کشور ایتالیا مذاکراتی برای ترجمه کتاب «پیغام ماهی‌ها»، شامل سرگذشت‌نامه شهید حسین همدانی، صورت گرفت.

وی همچنین از مذاکره با ناشر اسپانیایی برای ترجمه یکی دیگر از آثارش خبر داد و افزود: «شراره‌های خورشید» دیگر کتابی بود که مورد توجه قرار گرفت و صحبت‌هایی در خصوص ترجمه این اثر صورت گرفت.

این نویسنده با بیان اینکه حضور در نمایشگاه‌های بین‌المللی مانند فرانکفورت نیازمند در نظر گرفتن مقدماتی است، ادامه داد: نمایشگاهی مانند نمایشگاه کتاب فرانکفورت جای برداشت است و باید قبل از آن، مقدمات کار فراهم شود تا بتوان به مرحله برداشت رسید. متاسفانه ما گاه این مقدمات را در نظر نمی‌گیریم و کتاب را به زبان فارسی عرضه می‌کنیم. عرضه کتاب به زبان فارسی مانع از معرفی خوب آن می‌شود.

«پیغام ماهی‌ها» که پنجمین جلد از مجموعه کتاب‌های «بیست‌وهفت در 27» محسوب می‌شود، کتابی 512 صفحه‌ای است که در 42 فصل به بررسی سرگذشت‌نامه استاد جنگ‌های نامتقارن محور مقاومت و فرمانده پیشین سپاه حضرت محمد رسول‌الله(ص) پرداخته است.

نویسنده در این کتاب با استفاده از مصاحبه‌های حسین بهزاد، دیگر نویسنده با سابقه ادبیات مقاومت با شهید همدانی فصول ابتدایی کتاب را به بررسی زندگی این شهید در دوران کودکی، سال های مبارزه با رژیم پهلوی، حضور در روزهای سخت بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، تاسیس سپاه پاسداران و عضویت در سپاه استان همدان و نبردهای داخلی جبهه کردستان پرداخته است و بعد از آن در ادامه به سراغ ماجراهای تاسیس لشکر 27 محمد رسول‌الله(ص) با همراهی شهیدان محمود شهبازی، حاج احمد متوسلیان و محمدابراهیم همت رفته است.    

همچنین کتاب «شراره های خورشید» نیز با همکاری گلعلی بابایی و حسین بهزاد، با محوریت شخصیت شهید همت و کارنامه عملیاتی لشکر 27 محمد رسول الله نوشته شده است. این اثر، مجموعه رویدادهای متنوعی از کارنامه عملیاتی لشکر 27 محمدرسول‌الله(ص)، طی چهارماهه‌ پایانی سال 1362 را در بر می‌گیرد. در این اثر، حوادث و ماجراهای شگفت‌انگیزی از تاریخچه‌ لشکر 27 محمدرسول‌الله‌(ص) و واپسین ماه‌های حیات دنیوی فرمانده پرآوازه‌ آن، شهید محمد ابراهیم همت درج شده که عمده‌ آنها از جمله مهم‌ترین ناگفته‌های دوران دفاع مقدس بوده است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس