کد خبر 630606
تاریخ انتشار: ۲۳ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۸

آخرین نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد حامیان خروج اسکاتلند از بریتانیا نسبت به سال 2014 که همه‌پرسی جدایی برگزار شده بود، 2 درصد افزایش یافته‌اند.

به گزارش مشرق، آخرین نظرسنجی‌ها در اسکاتلند نشان می‌دهد حمایت از استقلال اسکاتلند نسبت به همه‌پرسی سال 2014 دودرصد افزایش داشته است.

به نوشته اس تی‌وی، در همه‌پرسی جدایی اسکاتلند از بریتانیا که سال 2014 برگزار شد 55 درصد مردم رای به ماندن و 45 درصد دیگر رای به خروج داده بودند اما اکنون آخرین نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد اسکاتلندی‌های خواستار جدایی 47 درصد و مردمی که خواستار ماندن در بریتانیا هستند 53 درصد شده‌اند.

این نظرسنجی بعد از آن انجام گرفته است که بریتانیا (انگلیس،‌ اسکاتلند،‌ ایرلند شمالی، ولز) در سوم تیر رای به خروج از اتحادیه اروپا داده بود اما رای مردم اسکاتلند به ماندن در این اتحادیه بود.

در پی این نتیجه،‌ وزیر اول اسکاتلند بارها هشدار داد در صورت تلاش بریتانیا برای خروج از اتحادیه اروپا، اسکاتلندی که خواستار ماندن است همه‌پرسی دوم جدایی از بریتانیا برگزار می‌کند.

نظرسنجی اخیر مصاحبه با بیش از هزار نفر بود که از 10 آگوست تا 4 سپتامبر انجام گرفته است. یک سخنگوی حزب استقلال اسکاتلند هم گفت در تمامی نظرسنجی‌ها بعد از برگزیت (خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا) درصد حامیان خروج از بریتانیا از همه‌پرسی سال 2014 بیشتر بوده است.

وی افزود اولویت دولت اسکاتلند خواسته مردم این کشور است و از آنجایی که رای اکثر مردم اسکاتلند به ماندن در اتحادیه اروپا بود، در صورتی که جایگاه اسکاتلند در اتحادیه اروپا با ماندن در بریتانیا حفظ نشود، گفت‌وگوها برای برگزاری همه‌پرسی دیگری برای خروج از بریتانیا انجام می‌گیرد.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس