ترزا می نخست وزیر انگلیس و شیخ تمیم بن حمد آل ثانی امیر قطر بعد از ظهر روز پنجشنبه در لندن با یکدیگر دیدار و بر گسترش و تقویت روابط و مناسبات دو کشور از جمله در حوزه های دفاعی و سرمایه گذاری تأکید کردند.

به گزارش مشرق، سخنگوی نخست وزیری انگلیس در مورد این دیدار که در داونینگ استریت صورت گرفت، گفت: 'تراز می' و شیخ تمیم بن حمد آل ثانی در جریان این دیدار با تقویت مناسبات و همکاری های لندن و دوحه از جمله در زمینهٔ های دفاعی، سرمایه گذاری، آموزش، علوم و تحقیقات توافق کردند.
 
این سخنگو گفت: 'ترزا می' در این دیدار گفت قطر که درصدد توسعه سطح استانداردهای زندگی مردمش و ایجاد یک شرایط اقتصادی باثبات هست، یک شریک طبیعی برای انگلیس شمرده می شود.
 
وی افزود: در این دیدار همچنین با اشاره به فعالیت های صورت گرفته برای جلب سرمایه گذاری خارجی در سراسر انگلیس، درخصوص اجلاس سرمایه گذاری و تجارت انگلیس - قطر در سال 2017 میلادی در بیرمنگام ، گفت وگو صورت گرفت.
 
این سخنگو اضافه کرد: نخست وزیر انگلیس و امیر قطر توافق کردند که به رغم رأی انگلیسی به برگزیت در همه پرسی 23 ژوئن، بریتانیا همچنان یک محل جذاب برای فعالیت های اقتصادی و تجاری شمرده می شود.
 
وی گفت: 'ترزا می ' و شیخ تمیم بن حمد آل ثانی همچنین در مورد بحران سوریه گفت وگو و بر این امر توافق داشتند که انتقال سیاسی قدرت در این کشور پیش نیاز اصلی برای برقراری ثباتی پایدار در سوریه بشمار می آید.
 
این سخنگو همچنین گفت که امیر قطر همچنین در این دیدار نخست وزیر انگلیس را در جریان آخرین اقدامات صورت گرفته برای ارتقای وضعیت کسانی که برای آماده سازی تاسیسات جام جهانی 2022 میلادی قطر فعالیت می کنند، قرار داده است.
 
سازمان عفو بین الملل در فروردین ماه گذشته با انتشار گزارشی اعلام کرده بود که بیش از 100 کارگر مهاجر که در ساخت ورزشگاه های مسابقات فوتبال جام جهانی 2022 قطر مشارکت دارند، از سوء استفاده آشکار از جمله کار اجباری رنج می برند.
 
این سازمان همچنین با اشاره به کشته شدن صدها کارگر در حین آماده سازی تاسیسات برای برگزاری مسابقات جام جهانی فوتبال 2022قط ، می گوید آن کشور بر خلاف وعده هایی که داده بود موفق به اصلاح وضعیت کاری و بهبود شرایط کارگران نشده است.
 
منتقدین بر این باور هستند که سرمایه گذاری قابل توجه قطری ها در انگلیس از جمله عللی است که سبب شده دولت این کشور چشم بر روی این مساله که سرو صدای زیادی بر پا کرده است، ببندد.
 
قطر کشور ثروتمند حاشیه خلیج فارس، در بخش های مختلف انگلیس همچون، بازار مسکن، بورس، بانک ها، خطوط هوایی و حتی تیم های ورزشی سرمایه گذاری های زیادی انجام داده است.
 
سازمان سرمایه گذاری قطر که شرکت سرمایه گذاری و صندوق ذخیره ارزی دولت این کشور به شمار می آید تاکنون سرمایه گذاری قابل توجهی در انگلیس صورت داده که خرید بخشی از سهام غول های بانکی 'اچ اس بی سی' و بارکلیز و غول نفتی 'رویال داچ شل' از آن جمله است.
 
خطوط هوایی قطر نیز در مرداد ماه گذشته سهم خود را از گروه «آی. ای. جی» که مالک اصلی خطوط هوایی انگلیسی است به میزان 4.34 درصد افزایش داد تا سهم قطر به 20 درصد کل سهام این گروه برسد.
 
ارزش سهام خریداری شده شرکت خطوط هوایی قطر حدود 375 میلیون پوند انگلیس ( 496.61 میلیون دلار) است.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس