در ادامه نقض حریم خصوصی مردم افغانستان، این بار نظامیان آلمانی در این کشور یک اپراتور تلفن همراه را هک کردند تا کارمند امداد رسان آلمانی را نجات دهند.

 به گزارش مشرق، مجله «اشپیگل» فاش کرد که نظامیان آلمانی یک اپراتور تلفن همراه در افغانستان را برای آزادی کارمند امدادرسان این کشور هک کردند.

بر اساس این گزارش، نظامیان وابسته به وزارت دفاع آلمان در پاییر سال 2015 میلادی این اپراتور تلفن همراه در افغانستان را هک کردند.

مجله اشپیگل از نام این اپراتور تلفن همراه جزئیاتی ارائه نکرد.

از سوی دیگر آسوشیتدپرس اعلام کرد که سخنگوی وزارت دفاع آلمان این خبر را تایید نکرده است.

این سخنگو گفته است که تنها به اعضای پارلمان آلمان اجازه دارند درباره مسائل امنیتی پاسخگو باشند.

روزنامه دیلی تلگراف چاپ لندن نیز سال 2014 از فعالیت‌های سازمان اطلاعاتی کشف سیگنال‌های مخابراتی انگلیس موسوم (GCHQ) در افغانستان پرده برداشت.

این روزنامه نوشته بود: سازمان اطلاعاتی کشف سیگنال‌های مخابراتی انگلیس موسوم به G.C.H.Q بزرگترین مأموریت جاسوسی خارج از این کشور را پس از جنگ دوم جهانی در جنوب افغانستان انجام داده است.

به نوشته،دیلی تلگراف، مقامات انگلیسی زمانی این خبر را افشا کردند که کارماندان سازمان G.C.H.Q در جریان اقدامات خود برای حفاظت نظامیان این کشور در افغانستان از حملات طالبان، مکالمات تلفنی را در «هلمند» و دیگر مناطق جنوبی این کشور، شنود می‌کردند.

این روزنامه می‌افزاید،  G.C.H.Q در اوج فعالیت‌های خود در افغانستان یعنی زمانی که صدها نظامی انگلیسی کشته و عده زیادی از آن‌ها در نتیجه بمب‌های ساخته شده توسط طالبان زخمی می‌شدند، فعالیت خود را به پیش می‌بردند.

براساس گزارش دیلی تلگراف، سازمان اطلاعاتی و جاسوسی انگلیس با پایان مأموریت نظامی نیروهای انگلیسی در افغانستان، 400 تن تجهیزات مهندسی و مخابراتی خود را در 100 کانتینر از این کشور خارج کرد که حجم آن پس از خروج از عراق در سال 2003 میلادی، نسبت به هر انتقال، 6 برابر بیشتر بوده است.

پایگاه اینترنتی ویکی‌لیکس نیز حدود دو سال قبل با انتشار اسنادی از یکی دیگر از جرائم آژانس امنیت ملی آمریکا پرده برداشت و خبر داد که این آژانس همه مکالمات تلفنی جمعیت تقریباً 30 میلیون نفری افغانستان را شنود و ضبط کرده است.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس