کد خبر 651579
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۸

در تازه ترین اخبار مربوط به حمله های هکری بین واشنگتن و مسکو، یک رسانه روسی امروز (شنبه) اعلام کرد که هکرهای آمریکایی به چندین سامانه رایانه ای تاسیسات مهم دولتی روسیه از جمله کاخ کرملین نفوذ کردند.

 به گزارش مشرق، خبرگزاری ریانووستی که این خبر را به نقل از شبکه تلویزیونی ان بی سی اعلام کرده، افزوده است: هکرهای آمریکایی توانستند به زیر ساخت های سامانه های رایانه روسیه با هدف انجام حمله نهایی نفوذ کنند.

رسانه روسی، افزون بر کاخ کرملین به عنوان یکی از اهداف عملیاتی هکرهای آمریکایی، رسانه ها، شبکه توزیع برق و سامانه های ارتباط جمعی را نیز هدف این نفوذ هکری اعلام کرده است.

ریانووستی افزوده است: حمله هکری انجام شده برای کسب این آمادگی است تا در صورت وقوع یک اقدام هکری ضد آمریکایی از جانب روسیه، واکنش محکمی داده شود.

ان بی سی آمریکا نیز به نقل یک مقام ارشد تجسسی این کشور اعلام کرد: واشنگتن از توان کافی برای پاسخ دادن به تهدیدها و حمله های هکری مسکو برخوردار است.

این شبکه همچنین به نقل از ژنرال آمریکایی جیمز استاوریدیس یکی از فرماندهان ارشد سابق ناتو اعلام کرده که واشنگتن در عرصه جنگ سایبری بر مسکو برتری دارد.

اوایل ماه جاری نیز پس از تهدید جوبایدن معاون رئیس جمهوری آمریکا برای انجام حمله هکری کوبنده، یک گروه از هکرهای آمریکایی به پایگاه وزارت امور خارجه روسیه حمله اینترنتی کرد.

گروه هکرها «د جستر» در پیام خود تاکید کرد که روسیه می تواند در کشورهای پیرامون خود اعمال نفوذ کند، اما در مورد آمریکا چنین نیست.

در همین حال ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت خارجه روسیه در گفت وگو با رادیو «گاواریت ماسکووا»، حمله هکری به پایگاه این وزارتخانه را تائید کرد.

جو بایدن اعلام کرده بود که آمریکا به حمله های سایبری علیه این کشور که روسیه پشت آن قرار دارد، موثرترین پاسخ را می دهد.

اعلام صریح وی برای اقدام سایبری علیه روسیه، پس از آن صورت گرفت که حزب دموکرات آمریکا چندی پیش شاهد انتشار ایمیل های گسترده صندوق هیلاری کلینتون نامزد این حزب در انتخابات ریاست جمهوری بود.

مقام های مختلفی از جمله رئیس جمهوری آمریکا و همچنین هیلاری کلینتون بارها ادعا کرده اند که هکرها از روسیه در عملیات بزرگ حمله سایبری به صندوق پیام های الکترونی این حزب شرکت و اسناد را منتشر کرده اند.

این اتهام بارها از سوی روسیه رد و بی ارزش اعلام شده است، ولی مقام های آمریکا مسکو را متهم می کنند که با هدف تاثیرگذاری بر انتخابات ریاست جمهوری این کشور و تقویت دونالد ترامپ نامزد جمهوریخواه رقیب کلینتون تلاش می کند.

روسیه نیز این ادعاها را رد و اعلام کرده است، حامی هیچ نامزدی نیست و با هر یک از نامزدها که به کاخ سفید راه یابد همکاری می کند.

نماینده ویژه رئیس جمهوری روسیه در عرصه امنیت اطلاعاتی نیز در واکنش به تهدید بایدن هشدار داده که این تصمیم برای آمریکا بازی با آتش است.

آندره کروتسکیخ در گفت وگو با خبرنگاران تاکید کرد که برنامه آمریکا برای حملات سایبری به روسیه، گستاخانه و حماقت آمیز است.

بنا به اعلام شبکه دوم تلویزیون دولتی روسیه، کروتسکیخ افزود: هر گونه اقدام علیه روسیه بدون پاسخ نمی ماند و تلاش واشنگتن برای ترساندن مسکو ساده لوحانه و غیرمسئولانه است. آنها (آمریکایی ها) سعی می کنند با آتش بازی کنند، اما شعله ها می تواند خانه آنها را بسوزاند.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۴:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۵
    0 0
    روسیه کارش تمومه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس