کد خبر 635171
تاریخ انتشار: ۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۱

معاون ستاد مشترک ارتش افغانستان، تازه ترین وضعیت نبرد میان نیروهای دولتی و طالبان را در قندوز تشریح کرد و گفت که آخرین بقایای طالبان شامگاه شنبه از قندوز بیرون رانده شدند و اکنون شهرستان «دشت ارچی» نیز از وجود طالبان پاکسازی شده است.

 به گزارش مشرق، «ژنرال مراد علی مراد» روزیکشنبه که ازقندوز تلفنی با خبرنگار ایرنا درکابل گفت و گو می کرد، افزود که وی از 2 روز پیش در شهرستان دشت ارچی مستقر شده است و شامگاه شنبه مناطق «قرلق ها»، «پل سیف الدین»، «نوآبادها»، «کلینک» از وجود طالبان پاکسازی شد و نیروهای ارتش در مسیر «پل عمومی» در حال تعقیب طالبان فراری هستند.

گروه طالبان از چند ماه قبل برای دومین بار در یک سال گذشته حمله گسترده ای را به شهر قندوز صورت دادند تا بار دیگر این استان را در شمال افغانستان به تصرف خود درآورند، اما پس از پیشروی های محدود وآواره کردن شماری از ساکنان این استان، سرکوب شدند.

این گروه مهرماه سال گذشته برای یک هفته شهر قندوز مرکز استانی به همین نام درجوار تاجیکستان را به تصرف خود درآورد، اما با اعزام نیروهای ارتش و پشتیبانی هوائی ناچار به عقب نشینی شد.

معاون ستاد مشترک ارتش افغانستان افزود:طالبان که با شکست از قندوز در«دشت ارچی» پناه گرفته بودند، از این مناطق بیرون رانده شده و امنیت خوبی در مرکز «قندوز» و تمام شهرستان های آن برقرار شده است.

ژنرال مراد گفت که طالبان در نبردهای قندوز تلفات سنگینی را متحمل شده و روحیه مقاومت در برابر نیروهای افغان را از دست داده اند و در حال فرار هستند.

معاون ستادمشترک نیروهای ارتش افغانستان گفت: به فرمانده لشکر 209 ارتش در شمال کشور دستور داده تا آماده برای حمله به طالبان در استان بغلان شوند و در روزهای آینده بغلان نیز از وجود طالبان پاکسازی خواهد شد.

«محمد اشرف غنی» رئیس جمهوری افغانستان روز گذشته در دیدار با نمایندگان مجلس اعلام کرد که طالبان قصد داشتند بعد از تصرف استان قندوز و هلمند، به کابل حمله کنند که با شجاعت بی نظیر نیروهای نظامی به هیچ کدام از اهداف خود نرسیدند.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس