کد خبر 633367
تاریخ انتشار: ۳۰ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۰

وزیر خارجه ترکیه با اشاره به تداوم عملیات سپر فرات برای ایجاد منطقه امنی به عرض 98 کیلومتر در شمال سوریه، از کشورهای عضو ائتلاف بین‌المللی ضد داعش خواست تا برای شکست این گروه عملیات زمینی مشترک انجام دهند.

به گزارش مشرق، «مولود چاووش‌اوغلو» وزیر خارجه ترکیه اعلام کرد بدون عملیات زمینی مشترک با ائتلاف بین‌المللی به رهبری آمریکا نمی‌توان تروریست‌های داعش را شکست داد.

چاووش‌اوغلو در گفت‌وبا شبکه خبری «سی‌ان‌ان» با اشاره به لزوم حمله زمینی به داعش گفت: «این چیزی است که ما همواره در هر جلسه خواسته‌ایم. بدون عملیات زمینی نمی‌توانید این سازمان تروریستی خونخوار (داعش) را شکست دهید.»

وی با اشاره به عملیات «سپر فرات» و تجاوز آشکار به خاک سوریه افزود ترکیه نیروهای ویژه‌اش را به کمک ارتش آزاد فرستاده تا با یک دشمن مشترک نبرد کنند و اعضای ائتلاف بین‌المللی نیز باید چنین هدف مشترکی در شکست دادن داعش داشته باشند.

وزیر خارجه ترکیه درباره تداوم روند سپر فرات اظهار داشت کشورش قصد دارد شهر «منبج» و نواحی اطراف آن را به یک منطقه امن با عرض 98 کیلومتر تبدیل کند. شهر «الباب» و پس از آن «الرقه» پایتخت خودخوانده داعش، اهداف بعدی ترکیه هستند.

چاووش‌اوغلو تلویحا از اهداف پشت پرده حمله به الرقه پرده برداشته و اشاره کرد اگر الرقه از چنگ داعش آزاد شود آنگاه منطقه امنی به وسعت 5000 کیلومتر مربع در شمال سوریه را تشکیل خواهند داد که سران اروپا حامی این طرح بوده اما آمریکا هنوز در حال بررسی آن است.

به نوشته وبگاه روزنامه «دیلی صباح» وی در پاسخ به سوال «کریستن امانپور» درخصوص اینکه اگر ترکیه به چنین سادگی داعش را در «جرابلس» شکست داد، پس چرا اقدامات بیشتری انجام نمی‌دهد، گفت: «ما 65 کشور در ائتلاف بین‌المللی ضد داعش هستیم و حدود 30هزار تروریست داعشی وجود دارد. بسیاری از این کشورها قصد ندارند نیروی زمینی برای کمک به نبرد با داعش اعزام کنند و از ترکیه می‌خواهند که به تنهایی وارد عمل شود. اما چرا، این دشمنی مشترک است و همه باید با آن بجنگیم.»

در حالی که اغلب رسانه‌های بین‌المللی بر گزارش وزارت دفاع روسیه مبنی بر شکسته شدن 199 باره‌ی آتش‌بس یک هفته‌ای در سوریه توسط معارضان و تروریست‌ها، اما وزیر خارجه ترکیه مدعی شد این دولت سوریه بوده که آتش‌بس را نقض کرده و یک طرفه به آن پایان داد.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • احمد ۱۷:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۶/۳۰
    0 0
    پس این غلطی که الان دارید در خاک سوریه در حمایت از القاعده انجام میدید اسمش چیه؟
  • محمد ۱۸:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۶/۳۰
    0 0
    این ترکها میخان عربستان رو وارد جنگ سوریه کنن چون عملا هیچ ارتش عربی فعالی جز ال سعود در منطقه نیست اونها طبق نقشه دارن کار میکنن ای کاش هرچه سریعتر استرایژی نظامی ایران از حالت دفاعی خارج بشه چرا که دیگر کارساز نیست وباید بدنبال هجوم باشیم تقویت پدافند وقدرت موشکی ارتش سوریه باید هرچه سریعتر انجام شود سیستم ذرهی ترکهای بسیار اسیب پذیر است ونیز وجود سامانهای پدافندی در حد تورام 1 و2 توانایی مقابله با اف16 رادارند باور کنید سربازان ناتو وفرماندهانشان از مرگ میترسند کافی است یه شبه 100سرباز ناتو به درک روند ان وقت عقب نشینی خواهند کرد
  • ۲۲:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۶/۳۰
    0 0
    خفه شو حروم زاده . داعش خود شماها هستيد
  • ۲۳:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۶/۳۰
    0 0
    اگر ایران در برابر اشغال چند ماه اخیر سوریه واکنش جدی نظامی نشان ندهد این نشان ضعف ایران است و ممکن است در راستای شعار بنی صدر باشد که زمین بدهیم و زمان بخریم سیاست غلط ضدانقلابیون الان در سوریه داره پیاده میشه
  • ۲۳:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۶/۳۰
    0 0
    واکنش دمشق الان وجود ندارد باید دولت سوریه ورود کشورهای دیگر و اشغال سوریه را اعلان جنگ از تلویزیون اعلام نماید نه اینکه در سکوت فکر کند کاری می تواند بکند آنها نخواهند گذاشت

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس