درحالی که منتقدان از FATF به عنوان خودتحریمی یاد می‌کنند افرادی چون پزشکیان برای بستن دهان آنان با وجودی که بیان می‌کنند اطلاعی ندارند اما از آن حمایت می‌کنند و منتقدان را بی‌سواد می‌خوانند.

سرویس سیاست مشرق - درحالی که در مجلس و فضای سیاسی کشور موضوع FATF به عنوان تعهد و امتیاز دهی دوباره به غرب مورد انتقاد قرار گرفته است، برخی از نمایندگان اصلاح‌طلب و حامی دولت بدون آگاهی لازم و شاید هم بی‌سوادی از موضوع، به دفاع از FATF می‌پردازند و این موضوع را تنها راه پیش روی کشور برای رسیدن به رشد و ترقی معرفی می‌کنند.

پس از اینکه برجام به سرانجام مطلوب نرسید و طرف غربی در عمل به تعهداتش دبه کرد،‌ موضوع FATF مطرح شد که بهانه‌ای دیگر برای عدم عمل به تعهدات غرب در حوزه برجام بود. افرادی چون مسعود پزشکیان نائب رئیس مجلس شورای اسلامی با وجود اینکه تخصص خود را پزشک جراح معرفی می‌کنند اما با دفاع از FATF   مطرح می‌کنند که تجارت با جهان لوازمی دارد که ما بایستی این لوازم را بپذیریم تا بتوانیم وارد بازی اقتصادی شویم.

وی در این زمینه مطرح می‌کند:‌ «یکی از دلایلی هم که بانک‌های ایران نتوانستند طبق برجام با بانک‌های خارجی وصل شوند، این است که بانک‌های خارجی می‌گویند در بانک‌های شما به راحتی پولشویی انجام می‌شود که البته حرف درستی است.»

جالب اینجاست که پزشکیان درباره میزان اطلاع از این موضوع با بیان اینکه من جراح قلبم و کارشناس FATF نیستم، می‌گوید: « من به عنوان نماینده نمی‌توانم معاهده FATF را تحلیل و بررسی کنم چون کارشناس این کار نیستم، با توجه به اینکه من اطلاعاتی خیلی جزئی در این زمینه دارم نمی‌توانم این موضوع را تحلیل و بررسی کرده و نظر کارشناسی بدهم. من نمی‌توانم آن را تجزیه و تحلیل کنم و البته جرئت این را دارم که بگویم من اطلاعات زیادی در این خصوص ندارم.»[1] اما در عین حال به طور تمام قد از آن دفاع می‌کند و FATF را دروازه رسیدن به برجام عنوان می‌کند.

البته این سخنان گرچه با حربه بستن دهان منتقدان انجام می‌شود اما تناقض افرادی چون پزشکیان را مطرح می‌کنند که اگر قائل به تخصص‌گرایی در هر موضوعی هستند چرا خود به این موارد عمل نمی‌کنند. به عنوان مثال چرا آقای پزشکیان که خود را جراح قلب معرفی می‌کند در مسند نائب رئیسی مجلس شورای اسلامی دهم قرار گرفته و هر روز در خصوص مسائل مختلف کشور از جمله موارد کلان اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی،‌ سیاسی و ... اظهار نظر می‌کند و حتی به مدیریت جلسات مجلس در حوزه‌های مختلف می‌پردازد؛ حال سؤال این است که یک جراح قلب به چه اجازه‌ای و با کدام منطق عقلی روی صندلی ریاست مجلس می‌نشیند؟ مگر تمامی قوانین مجلس و موضوعات درون مجلس در حیطه تخصص یک جراح قلب است؟

جراح قلب اصلاح‌طلب در حالی به نااگاهی خود معترف است که چندی پیش درباره این توافق گفته بود: «اگر می‌خواهیم با دنیا معامله کنیم یا باید قواعد بین‌المللی دنیا را بپذیریم یا اینکه رابطه‌ای با کشورهای جهان نداشته باشیم. وی همچنین تصریح کرده بود که سپاه بانک دارد و برود با بانکهای خودش کار کند.»

اگر این افراد قائل به تخصص گرایی هستند چرا در حوزه سیاسی وارد شده و در مسائل حقوقی سیاسی مانند حصر سخن می‌گویند. تناقض سخنان پزشکیان زمانی آشکار می‌شود که وی در حالی که شعار تخصص‌گرایی می‌دهد و بیان می‌کند که از مسائل کلانی مانند FATF اطلاع کافی ندارد و آنرا متوجه نمی‌شود اما در ادامه همین سخنان درباره حصر می گوید که بایستی برای رفع آن تلاش شود. 

پرشکیان درباره حصر می‌گوید: ما می‌توانیم در دانشگاه‌ها و مجامع بین‌المللی به راحتی با منطق اسلامی از دیدگاه و نظرمان دفاع کنیم اما با ممنوعیت، حذف، تحریم و حصر راه به جایی نمی‌بریم.

حال دوباره سؤال می‌کنیم از آقای جراح قلب؛ شما به چه میزان از فقه سیاسی و مصالح حکومتی اطلاع دارید که درباره حصر و منطق اسلامی صحبت می‌کنید؟ مگر صحبت کردن درباره حصر و دیگر موضوعات سیاسی به تخصص طبی شما مربوط است که درباره مصالح جامعه اسلامی، با خبرنگاران صحبت می‌کنید یا مگر حصر بر خلاف منطق و دیدگاه اسلامی است؟

به هر جهت نمی‌توان در باب هر مسئله‌ای صبحت کرد و وقتی منتقدان از یک موضوع اساسی و مخاطره انگیز سخن می‌گویند با موضوع تخصص گرایی و مواضعی چون «بی‌سواد»‌ خواندن منتقدان که از دولت یازدهم باب شده است دهان آنان را بست؛ بلکه به نظر می‌رسد که شفاف‌سازی در این زمینه بهترین راه حل ممکن برای جداسازی سره از ناسره است. اینکه در پاسخ به منتقدان گفته شود که از موضوع خبرندارم اما از آن حمایت شود و سپس به ترور شخصیت منتقدین بپردازیم نه راه حل موضوع است و نه سبب پاک کردن صورت مسئله و موضوع اصلی است که آینده کشور در گرو آن قرار دارد.



[1] http://www.mashreghnews.ir/fa/news/630859

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 80
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 51
  • سبحان شاهمرادی اصولگرا ۰۱:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۵
    0 0
    این آقا اگر اطلاعات درباره چیزی ندارد باید از کسانی که مطلع اند جویا شود
  • ۰۲:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۵
    0 0
    آقای شریعتمداری چی؟!
  • مهراد ۰۲:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۵
    0 0
    حرف حساب ! اما مشرق حرفات کاربرد جناحی داره متاسفانه. چطور به ورزشکاران عزیز دل که تو شورای شهر هستن یا دوره قبل اینجوری توجه نکردی؟
  • ۰۲:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۵
    0 0
    دقیقا شبیه حسن عباسی
  • مجتبی ۰۲:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۵
    0 0
    حاجی ایشون معاون هیت رییسه مجلسه و اگه دیدگاه سیاسی نداشت که مجلس نمیرفت. اون وقت شما که مقاله مشرق رو نوشتی رشتت چیه که در این مورد این جور‌نظر میدی؟
  • فريد مقدم ۰۴:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۵
    0 0
    دكتر پزشكيان نه تنها جراح قلب هستن، بلكه مفسر نهج البلاغه ، و از فعالان انجمن هاي اسلامي دانشجويان، و داراي مدارك متعدد در زمينه ي مديريت هم هستن،در ضمن ايشون مدرك حوزوي هم دارن، نگارنده ي اين مقاله كلا با پيش زمينه ي اشتباه اين متنو نوشته...
  • شفافیت ۰۵:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۵
    0 0
    خیلی احمدی نژادی شدین. این تیتر اشتباه . توضیحاتش اشتباه تر. این تیتربه درد شماها می خوره که مرکز کائنات هستید و عالم مطلق دست بردارید از دروغ و وارونه سازی حقیقت.
  • یادآور ۰۵:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۵
    0 0
    بدون ورود به مسایل موضوع نوشته ، فقط میخوام از نویسنده آن بپرسم آیا اساساً نایب الرییسی مجلس نیاز به تخصص ویژه ای داره ؟ و چه تخصصی ؟ نایب الرییسان این دوره و دوره های قبل چه تخصصی داشته اند ؟
  • Justice ۰۵:۲۴ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۵
    0 0
    تلاش خوبى براى تخريب چهره ايشون بود،ولى زياد منطقي نبود.بهرحال موفق باشين.
  • پسری از خطه آذربایجان ۰۶:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۵
    0 0
    من اصلاح طلب نیستم و طرفدار اصلاح طلبی هم نیستم ولی ایشون با تواضع گفتن اطلاع ندارم شما اومدی تخریبش میکنی؟ اف آی تی اف رو خیلی از کسایی که حتی علوم اقتصادی یا سیاسی هم خوندن شاید ندونن چی هس چون حد اقل تازه مطرح شده و بیشتر افراد اگر با این مورد سر و کار نداشته باشن تو کتابها خوندن یادشون رفته چی بوده.ثانیا اداره کردن مجلس نیازی به داشتن دکتری سیاست نداره
  • 12523 ۰۶:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۵
    0 0
    واذا قیل لهم لاتفسدو فی الرض قالوا انمانحن مصلحون الا انهم هم المفســــــــــــــــــــــدون.
  • ۰۷:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۵
    0 0
    بارها نظر گذاشتی هرکدام سطحی تر از دیگری! از داشتن هموطنی مثل شما احساس شرم دارم
  • لطیف ۰۷:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۵
    0 0
    احتمالا یا با نوار گرفتن از fatf یا با اکو ویا نهایتا با انژو گرافی متوجه وضعیت کلی شده است
  • ۰۸:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۵
    0 0
    دکترپزشکیان ازانسانهای پاک وسلیم النفس روزگارهستند وازهزاران هزار اصولگراکه ادعای اصولگرایی دارند اصولگراتر وپاکتر هستند
  • همشهری ۰۸:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۵
    0 0
    پس چطور هستش که آقای حسین شریعتمداری که اصلا معلوم نیست دیپلم هم دارن یا نه در همه موارد صاحبنظر شده اونم با منفی نگری و توهین و تخریب شخصیت,ولی الان به دکتر پزشکیان شخصیت برتر علمی و سیاسی آذربایجان رسید مورد دار شد؟؟؟ تبعیض تا به کی و کجا؟
  • روح الله ۰۸:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۵
    0 0
    سلام ندانستن عيب نيست ندانسته نظر دادن عيبه. تومملكت ما همه شديم مفسر همه چيز و در مورد همه چيز كه در تخصص مانيست نظر ميديدم .
  • عباسعلی ۰۸:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۵
    0 0
    سوژه خوبی هستند ایشان برای دکتر سلامیها
  • ۰۸:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۵
    0 0
    تازه فهمیدند تخصص ندارند
  • ۰۸:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۵
    0 0
    یک چیزی وجود داره به اسم انصاف و یک چیز دیگر به اسم تقوا . با خواندن این مطلب ، متاسفم که مشرق انصاف و تقوا را فدای نگاه سیاسی خود کرد. این روحیه با اندیشه های امام حسین علیه السلام تفاوت دارد مشرق عزیز
  • ۰۸:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۵
    0 0
    فکر کنم پزشکیان بدجوری پا رو دمتون گذاشته که اینجوری سعی میکنید بزنیدش کنار
  • رامین ۰۸:۵۵ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۵
    0 0
    و البته چطور یک نویسنده روزنامه ومقاله درز همه زمینه ها خود را صاحب نظر میداند واظهار نظر میکند و طبق معمول مشرق نظر منو منعکس نمیکند
  • ۰۹:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۵
    0 0
    مگه تمام نمایندگان در تمام زمینه های مملکت تخصص دارند که در همه زمینه ها قانون وضع می کنند ؟ صد البته نه . اما در هر کمیسیونی متخصصینی در زمینه خاصی وجود دارند و نمایندگان از نظرات انها یا کارشناسان بیرون از مجلس استفاده می کنند . پس کسانی که بر صداقت پزشکیان خرده می گیرند یا نادانند یا مغرض که در هر حالت حق با پزشکیان است
  • ۰۹:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۵
    0 0
    ایشون اولش اومده نظر داده بعدش دیده گند زدهف گفته من تخصص ندارم و جراح قلبم، اگر از اول نمی دونست چی به چیه حق نداشته باید نظر تخصصی بده و حالام که خودش معترفه که جراح قلب هستش، حق نداره بگه من نایب رییس مجلسم، نایب رییس مجلس ادم سیاسی نیاز داره که حداقل اطلاعات عمومی بدونه نه جراح قلب
  • ۰۹:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۵
    0 0
    ایشون اولش اومده نظر داده بعدش دیده گند زدهف گفته من تخصص ندارم و جراح قلبم، اگر از اول نمی دونست چی به چیه حق نداشته باید نظر تخصصی بده و حالام که خودش معترفه که جراح قلب هستش، حق نداره بگه من نایب رییس مجلسم، نایب رییس مجلس ادم سیاسی نیاز داره که حداقل اطلاعات عمومی بدونه نه جراح قلب
  • ۰۹:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۵
    0 0
    ایشون اولش اومده نظر داده بعدش دیده گند زدهف گفته من تخصص ندارم و جراح قلبم، اگر از اول نمی دونست چی به چیه حق نداشته باید نظر تخصصی بده و حالام که خودش معترفه که جراح قلب هستش، حق نداره بگه من نایب رییس مجلسم، نایب رییس مجلس ادم سیاسی نیاز داره که حداقل اطلاعات عمومی بدونه نه جراح قلب
  • ایرانی ۰۹:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۵
    0 0
    به امثال شما اصلاح طلبان روز روشن را نشان دهند دم از تاریکی شب میزنید ، به شما حرجی نیست ، آن موقع که عقل و بصیرت تقسیم میکردند شما در صف و نان و شکم بودید .
  • ایرانی ۰۹:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۵
    0 0
    برای شما افراد فتنه گر هم چهره زیبایی داشتند و نشان از تخریب و نقض در چهره شان دیده نمی شد ، به هر حال شما از حامیان فتنه و فتنه گران و ایادی ایشان هستید دیگر ، مگه نه ؟؟؟؟
  • ایرانی ۰۹:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۵
    0 0
    این شخصیت برتر علمی را در کدام مجله علمی جستجو کنیم ؟؟؟ خود گویید و خود خندید ؟؟؟؟
  • ایرانی ۱۰:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۵
    0 0
    ندانستن عیبت نیست !! این که با اعتراف به ندانستن ، دفاع تمام قد و غیرتی از نادانسته های خود کردن عیبب است .
  • hhh ۱۰:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۵
    0 0
    +1000 لایک یا نماینده محترم مجلس که عنوان دقیق یک سازمان بین المللی را نمی داند
  • ایرانی ۱۰:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۵
    0 0
    یک چیزی به اسم انصاف و یک چیزی به اسم تقوا .. کجای این یک چیزیهایی که افاضات فرمودید در مقاله مخالف روح اندیشه های شهید کربلا داشت ؟ شما و امثال شما اصلاح طلبان ( مانند خاتمی و غیره ..) از اندیشه ها و نامها صرفاً نقابی خوش درخشش اما بدقواره برای فتنه گریهای خود درست میکنید
  • ایرانی ۱۰:۰۵ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۵
    0 0
    این که "در هر حالت حق با پزشکیان است" خیلی قشنگه ، مثل اینکه چه زمین به چرخد چه مرکز عالم باشد اهمیتی ندارد ببینید پزشکیان چه میگوید .
  • ۱۰:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۵
    0 0
    آخی الهی بمیرم،جای حداد جونتون خالی نباشه.
  • ۱۰:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۵
    0 0
    شماها و دار دسته شما اصلا تخصص دارید که راجب همه چیز نظرمی دهید ؟//
  • ۱۰:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۵
    0 0
    این وزرشکار ها کلا از شورای شهر باید پرت کرد بیرون
  • حسین ۱۰:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۵
    0 0
    حالت خوبه مشرق ؟ دیگه قات زدیا نمیدونی داری چی مینویسی!!!!
  • ۱۰:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۵
    0 0
    رشتش میکروب شناسی شده تحلیگر پولشویی !!!
  • ۱۰:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۵
    0 0
    اصلا رییس مجلس چه تخصیی داره که راجب همه چی نظر میده ؟
  • ۱۰:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۵
    0 0
    دمت گرم خوب گفتی
  • ۱۰:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۵
    0 0
    طبق قانون یک نماینده می تونه درباره همه مسائل اظهار نظر کنه.در قانون هم گفته نشده فقط در موردی که تخصص داره .حالا مشرق قانون رو قبول داره یا نه؟آیا ائمه جمعه بدون داشتن هیچ تخصصی درهیچ رشته ای می تونن درباره همه مسایل اظهار نظر کنن ولی نماینده مجلس که طبق قانون حق داره نباید حرف بزنه؟
  • ۱۰:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۵
    0 0
    چطور يك كارشناس مذهبى ويك روضه خوان ومداح حق اظهار نظر در همه موارد را دارد ولى يك جراح قلب كه نايب ريىس مجلس است حق اظهار نظر ندارد در جامعه ما متاسفانه خيلى افراد هستند كه از لحاظ سيا سى وغيره بيسواد هستند ولى خود را صاحب نظر ومنصب وقدرت مى دانند وديگران راضد دين واخلاق درجامعه معرفى مى كنند وخودشان را متخصص همه فن حريف براى مردم معرفى مى كنند مثل بعضى از اقايان اصول گراى خودمان واين سايت محترم.
  • ۱۰:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۵
    0 0
    آقای مشرق اب رو بریز همون جا که میسوزه !
  • ۱۰:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۵
    0 0
    چرا در زمینه ای که خود معترف است نمیداند نظر میدهد با این وصف شما یا مغرضید یا نادان در هر صورت هذیان گفته اید
  • ۱۰:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۵
    0 0
    میتوانید ماده قانونی مذکور را بیشتر باز کنید
  • ۱۰:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۵
    0 0
    چرا شما اصل مشکل را نمیبینید این جناب محترم ضد و نقیض عمل کرده فرموده نمیدانم اما موافقت میکنم این اگر تا به امروز اینطور نمایندگی یا حتی طبابت کرده که مدیون خیلیهاست
  • ۱۰:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۵
    0 0
    تراوش شعور و دیگر هیچ
  • ۱۰:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۵
    0 0
    جناب محترم اگر بدانی در رسانه ها هر کسی در حیطه دانشش مقاله مینویسد
  • مرتضیsk ۱۰:۵۵ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۵
    0 0
    تا جایی که من یادم میاد همش به منتقدان فتح الفتوحات ، بیسواد می گفتن ! امروز هم آفتاب تابان تقریباً هیچ شده و هم همان افراد مدافع توافق قرن میزان سوادشان فوران می کند !
  • وحید ۱۱:۳۳ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۵
    0 0
    آقای عباسی ادعایی مثل ایشان ( نداستن در عین دانستن ) ندارند.
  • ۱۱:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۵
    0 0
    ریشه مشکل خود ایشونن که یه روز نظر تخصصی سیاسی، اقتصادی میدن یه روز میگن من فقط جراح قلبم!!!! نویسنده مقاله این مطلبو نقد کرده
  • ۱۱:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۵
    0 0
    کاملا مخالفم من دوره قبل به ایشون رای دادم چون فکر میکردم آدم پر تلاش و مفیدیه ولی بعد کاملااااا پشیمان شدم و وقتی بعضی نطقاشو تو مجلس شنیدم عذاب وجدان میگرفتم که من هم با رایم تو حرفای ناپاک سیاسی و غیر ارزشی ایشون سهیممم!!! خداروشکر این دوره بهشون رای ندادم
  • ۱۱:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۵
    0 0
    اصل هشتاد و چهارم هر نماینده در بابر تمام ملت مسیول است و حق دارد در همه مسایل داخلی و خارجی کشور اظهار نظر نماید.
  • ۱۳:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۵
    0 0
    این که بدون اعتراف به ندانستن ، دفاع تمام قد و غیرتی از نادانسته های خود کردن که فاجعه است .. اشاره هم به شریعتمداری یا امثال ایشونه
  • ۱۳:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۵
    0 0
    آن کس که نفهمد و نفهمد که نفهمد دیگه آخر نفهم است .. خدا رو شکر که دکتر از این دسته نیست ..
  • ناشناس ۱۳:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۵
    0 0
    مشرق جان شما در تمام مسائل جناحی برخورد می کنید نهبیطرفانه.آقای پزشکیان 12 سال نماینده مجلس و 4 سال وزیر و موسس انجمن اسلامی دانشگاه تبریزبعد از انقلاب ودر زمان جنگ تحمیلی هم در لباس رزمنده و هم در لباس پزشک متخصص در خدمت کشور بوده .انسان هر چه قدر هم کودن باشه باز در طول 35-30 سال در مسئولتهای خودش یه تجربیاتی کسب می کنه حال بماند که طرف یک پزشک باشه. این شما و امثال شماست که با سطحی نگری به سخنان ایشان می خواهید عوام فریبی کنید. این کامنت مطابق سیاست های شما نیست ممکنه منتشر نکنید ولی بدانید اکثریت ملت خوب و بد را بهتر درک می کنند
  • ناشناس ۱۴:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۵
    0 0
    حتی یک بچه هم متوجه می شود که قراردادی که باعث خود تحریمی نهادها و اشخاص خودی می شود مغایر منافع ملی و عزت ماست ! چطور آقای دکتر متوجه نیستن ؟!!
  • ناشناس ۱۴:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۵
    0 0
    در پاک بودن ایشان شکی نیست ! اما دفاع ایشان از برجام بی فرجام و FATF نشانه خوبی نیست !
  • ناشناس ۱۴:۵۷ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۵
    0 0
    برای نماینده مجلس ندانستن عیب است و اگر نمی داند باید تلاش کند که بداند.
  • ناشناس ۱۴:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۵
    0 0
    درود بر آن خاندانی که حتی در مقابل تحریم آب هم تسلیم دشمن نشد.
  • مهران ۱۵:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۵
    0 0
    FATF از برجام هم بدتر است و جای تاسف است که پزشکیان از برجام بدفرجام دفاع می کرد و از این قرارداد که باعث خود تحریمی می شود اطلاع ندارد !
  • ناشناس ۱۵:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۵
    0 0
    بیچاره ملتی که بجای حداد عادل ها به امثال دختر صفدر حسینی رای میدهند !
  • ناشناس ۱۵:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۵
    0 0
    پزشکیان خودش گفته من درباره FATF اطلاعات ندارم اما از آن دفاع می کند !
  • ناشناس ۱۵:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۵
    0 0
    ان شاءالله مردم عزیز تبریز در دوره های بعد نماینده کاردان تری را انتخاب نمایند.
  • ناشناس ۱۵:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۵
    0 0
    حسن عباسی کارش درسته .
  • ناشناس ۱۵:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۵
    0 0
    جای بسی تاسف است که آقای جراح قلب نمی داند که FATF قلب محور مقاومت را تضعیف می کند و پای داعش را به ایران باز می کند !
  • ناشناس ۱۵:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۵
    0 0
    مرگ بر امریکا .
  • ۱۶:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۵
    0 0
    ایشان کاملا فرد جناحی بوده و از نیرو های خود هر چند تخصص و مدیریت خوبی نداشته باشندشدیدا حمایت می کنند
  • ۱۶:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۵
    0 0
    تو هنوز نفهمیدی مشرق لاشخوره؟
  • ۱۶:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۵
    0 0
    مثلا میخای تاکید کنی ایشون تحصیلکرده است؟ خوب بگو مدرک جراحی قلبش را از کدوم دانشگاه گرفته؟ اینکه سانسور نداره
  • ۱۶:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۵
    0 0
    جناب ۱۳۰۹ خارج از بخث اینکه کسی بگوید نمیدانم اما موافقم با اینکه کسی نگوید نمیدانم اما مخالفم را با هم قیاس کنید مطمئنا به غیر منطقی بودن نظر اول رای میدهید البته با قضاوت عقل سلیم
  • ۱۷:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۵
    0 0
    ۱۱۴۷ قبل از اظهار نظر به خوبی به مسئولیت اشاره شده و این مسئولیت پذیری نماینده وقتی مفهوم می یابد که در برابر گفته هایش مسئول باشد نه اینکه جهت رفع و رجوع خرابکاری از زیر بار دانستن شانه خالی کند
  • عبدل المجید ذبیحی ۱۷:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۵
    0 0
    سلام آقای دکتر پزشکیان یک فرد انقلابی قبل از انقلاب است که هنوز هم انقلابی و مردمی است و قابل احترام مسلمان پاک دست است ولی معصوم نیست شما چطور؟؟؟؟ من هم دوره دانشگاهی ایشان هستم از اول انقلاب حتی قبل از انقلاب تا حالا در خط انقلاب بوده و است و آدم دروغگو نیست شجاع است ایشان و آقای مطهری از دانشجویان پیش از زمان انقلاب در تبریز بودند حال شما ها که ایراد می گیرید واقعا تخصص لازم را دارید من یک دیپلمات بازنشسته هستم و کمی متوجه مسائل هستم و از اینکه افراد مصوبات و تعهدات را هر چند ناقص مطیع باشند مملکت از بحران نجات پیدا می کند و مسئولیت دقت در تعهدات بر عهده مسئولین مربوطه است و بس ایشان معصوم نیستند ولی مغرض هم نیستند بیائیم همگی به فکر کشور ملت و آبروی مردمخود باشیم نزول بیکاری تجرد بیسوادی و مریضی را کمتر و کمتر کنیم
  • ۱۸:۲۴ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۵
    0 0
    برادر محترم نماینده با مداح فرق می کنه طبق قانون ازادی بیان هر کس ازاده حرف اش را بزنه الان این همه منتقد حرف می زنند دولت تره براشون خورد می کنه یا کار خودش را می کنه؟ اما نماینده فرق می کنه حرف زندن نماینده یعنی انجام شغل اش حالا اگر بگه من نمی دونم ولی اظهارنظر می کنم مثل اینه که یک مکانیک بگه من بلد نیستم ماشین را تعمیر کنم اما می زنم داغونش می کنم تحویلت می دم شما قبول می کنی. یک نماینده شغل اش اظهار نظرکردنه که اون اظهار نظر یواش یواش میره که تبدیل به قانون شود حالا اگر این اظهار نظر از رو ندانستن باشه ای وای به حال اون مردم و اون مجلس
  • ۱۸:۳۰ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۵
    0 0
    دوست عزیز حق حقه شما شنیدی طرف 70 سال عبادت کرد به یک لحظه همه چیز اش هیچ شد چرا این اتفاق افتاد؟گیریم من 30 سال تجربه و خدمت به این ملت کردم ایا این دلیل می شه که یک لحظه به خودم به بالم و بگم منم منم. اگر این کار را کردم ایا حق عوض می شه خوب نه عوض نمی شه بلکه من بخاطر غرور و تکبر می خوام حق را وارونه جلوه بدم ،برادر من شما کوه تجربه شما 100 به این ملت خدمت کردی اگر یک لحظه بخاطر منافع شخصی یا حزبی یا منم منم چیزی حق را پایمال کردی چه اتفاقی می افته تحریم نهاد های انقلابی یعنی چی؟ دفاع کردن از چیزی که خودت می گی من از اون سررشته ندارم چه معنی می دهد دفاع از برجام که تا بحال خسارت محض بوده چه سودس دارد نمی خواد به من جواب بدی یک لحظه و فقط یک لحظه بی طرف باش و واقعیت ها را ببین
  • ناشناس ۲۳:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۵
    0 0
    چرا ایشان با اینهمه سایقه متوجه نیستن که FATF از کاپیتولاسون هم بدتر است .
  • ۲۳:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۵
    0 0
    به عنوان مثال یکی از این مدارک متعدد مدیریت او را نام ببر مثل اصلاح طلب ها کیلویی نظر می دی ای بیچاره مردم که در دست شماها اسیر هستند
  • ۰۰:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۶
    0 0
    خخخ اطلاع نداشتن و درباره مفید بودنش اظهار نظر کردن؟؟ با خودتون چند چندید؟
  • ۰۸:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۶
    0 0
    ندانستن واعتراف به ندانستن نشانه عزت نفس است امادفاع ازچیزی که نمی دانی تناقض گوی است وزیرسوال بردن عزت نفس
  • ۰۲:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۷
    0 0
    اشتباه مثبت دادم مشرق ثبت کن
  • رضایی ۱۱:۳۰ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۷
    0 0
    البته من هم با کلیات انتقادات بالا از دکتر پزشکیان موافقم وایشان حداقل با استناد به نظرات کارشناسان مربوطه میتوانست اظهار نظر کنه . اما منصفانه بگم چرایی تکیه ی ایشان به نایب رییسی مجلس در مورد ریاست محترم که دکترای فلسفه دارند و حتا بعض دیگر هم صادقه .مروری بر اسامی و تخصصهای اعضای هییت رییسه در حال و سالیان قبل حاکی از تکیه ی قریب به اتفاق دوستانی بر کرسی نمایندگی است که علیرغم دلسوزی برای کشور و انقلاب ،متاسفانه از علم و تخصص لازم بهره مند نبودند .یاد جمله ی یکی از بزرگان انقلاب افتادم که میگفت .....درست است که اگر کسی تقوای لازم را نداشته باشد برای تکیه بر کرسیهای مسِیولیت خطرناک است اما حتما کسی که بدون داشتن تخصص تکیه بر مسیولیت میدهد هم فاقد تعهد و تقوای لازم است .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس