نائب رئیس اول مجلس شورای اسلامی گفت: علت بیکاری فزاینده، بی‌عرضگی امثال ما است که کارشناسانه برنامه‌ریزی نکردیم و امروز شاهد بیکاری در بین جوانان فارغ‌التحصیل هستیم.

به گزارش مشرق، مسعود پزشکیان با اشاره به مطالب و گفت‌و‌گوهای قبلی خود در خصوص معاهده FATF اظهار داشت: در نظام بانکی دنیا مبداء و مقصد پول معلوم است و طبق معاهده FATF اینها می‌گویند اگر می‌خواهید با نظام بین‌الملل ارتباط پولی و بانکی داشته باشید باید مبداء و مقصد پول شما مشخص شده باشد تا در این صورت پولشویی، رانت و رشوه صورت نگیرد.

وی با بیان اینکه من جراح قلبم و کارشناس FATF نیستم، افزود: من به عنوان نماینده نمی‌توانم معاهده FATF را تحلیل و بررسی کنم چون کارشناس این کار نیستم، با توجه به اینکه من اطلاعاتی خیلی جزئی در این زمینه دارم نمی‌توانم این موضوع را تحلیل و بررسی کرده و نظر کارشناسی بدهم. من نمی‌توانم آن را تجزیه و تحلیل کنم و البته جرئت این را دارم که بگویم من اطلاعات زیادی در این خصوص ندارم.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به تحلیل‌هایی که در صداوسیما در خصوص این معاهده صورت می‌گیرد، افزود: معاهده FATF یک عمل کارشناسانه است و هر کسی که کارشناس نباشد نمی‌تواند و نباید در این خصوص نظر دهد و صداوسیما نیز نباید هر فردی را به عنوان کارشناس در برنامه‌های خود دعوت کرده و نظر آنان را جویا شود.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی، اصول کارشناسی را یک علم دانست و افزود: کارشناسی یک علم  است، کسی که هیچ معاهده بین‌المللی را ندیده و در خصوص روابط بین المللی هیچ اطلاعی ندارد چگونه می‌تواند به عنوان کارشناس در این معاهده نظر بدهد و صدا و سیما نیز نباید از وجود چنین افرادی به عنوان افراد خبره و کاردان استفاده کند.

وی گفت: کارشناسی که در حوزه نفت، صنایع و تجارت، نظر می‌دهد وی نه تنها کارشناس نیست بلکه سواد مناسبی نیز ندارد.

نایب رئیس مجلس در ادامه نقش نیروی بسیج و سپاه را در جامعه  غیرقابل انکار دانست و تصریح کرد: معاهده FATF ربطی به سپاه و بسیج ندارد که کسی بتواند از این طریق سپاه را تحریم کند و طبق فرمایش حضرت امام خمینی(ره) اگر سپاه نبود کشور هم نبود و در حال حاضر نیز کشور نمی‌تواند بدون وجود سپاه دوام بیاورد و  اگر من در جلسات قبلی گفته‌ام که سپاه برود با بانک‌های خودش کار کند منظور این است که اگر به فرض چنین اقدامی هم صورت گیرد سپاه می‌تواند مشکل اعتباری و نقدینگی خود را از طریق بانک‌های خودش حل و رفع کند.

پزشکیان در ادامه با انتقاد از عدم برنامه‌ریزی صحیح و اصولی در کشور گفت: اگر در کشور ما این همه مشکلات بیداد می‌کند و جوانان ما در این حد بیکار هستند از بی‌مسئولیتی قانونگذاران و برنامه نویسان است چرا که ما جوانان  را در خانه، مدرسه، دانشگاه تربیت نکرده‌ایم چون نتوانسته‌ایم برای آنها کار کارشناسانه و اصولی انجام دهیم.

پزشکیان خاطرنشان کرد: مسئله مهمی که در کشور وجود دارد ناشی از فساد، رانت، قاچاق، زمین خواری و ...است که اگر اطلاعات و داده‌های درست در دسترس باشد هیچ وقت در کشور شاهد رانت و فساد اجتماعی و اقتصادی در سطوح مختلف کشور نیستیم و لازم نیست این همه شهید در حوزه قاچاق داشته باشیم و تا این حد رشوه‌خواری در کشور بیداد نمی‌کرد.

وی افزود: آیا برای مبارزه با فساد اقتصادی درست کردن اداره، سازمان و نهاد لازم است یا باید اطلاعاتی که در اختیار قانون‌گذاران و برنامه‌ریزان می‌گذاریم باید درست، جامعه و دقیق باشد تا بر اساس این اطلاعات و داده‌ها تصمیمات درستی اتخاذ شود.

وی تصریح کرد: با شایعه، داد و بیداد کردن و چسباندن برچسب به افراد در جامعه نمی‌توان کشور را اداره کرد، اگر با داد و بیداد می‌توان کشور را اداره کرد پس چرا تاکنون و بعد از گذشت 38 سال از پیروزی انقلاب هنوز این همه با مشکلات اقتصادی، صنعتی، کشاورزی، سیاسی، فرهنگی و ... مواجه هستیم؟ همه این ها به این دلیل است که ما با اطلاعات و کار کارشناسی جلو نمی‌رویم، اصلی‌ترین چالش ما در کشور کار بدون علم و کارشناسی  است.

پزشکیان برجام را بزرگ‌ترین دستاورد انقلاب اسلامی دانست و گفت: بیائید از خود بپرسیم اگر برجام نبود چه مشکلی پیش می‌آمد؟ قبل از برجام آمریکا تمام کشورها را علیه ایران یکپارچه کرده بود اما الآن آمریکا تنها مانده است و باید گفت برجام نفس ایران را باز کرده است. در واقع امریکا نمی‌خواهد که ما در کشور خود روی پای خودمان باشیم و ما باید با تیزهوشی و زرنگی خود حافظ منافع ملی خود باشیم.

وی خاطرنشان کرد: تندروهایی که با برجام مخالف بودند در واقع آنها به مقام معظم رهبری توهین می‌کردند چرا که رهبر معظم انقلاب برجام را امضاء کرده است و اگر حمایت و دفاع رهبر معظم انقلاب از برجام و کارشناسان برجام نبود معلوم نبود این تندروها چه رفتار و برخوردی داشتند.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب با حمایت‌های خود از برجام و اعلام این که تیم مذاکره کننده افراد شجاعی هستند باعث شد که تندروها سیاه‌نمایی نکنند و اگر حمایت رهبری نبود تندروها یک فضایی ایجاد کرده بودند که نمی‌شد آن را جمع کرد و حمایت رهبری بر روی همه این حرف‌ها خط بطلان کشید. البته ما هر رفتاری که داشته باشیم برخی افرادی هستند که مشکل تراشی بکنند.

وی در ادامه مهم‌ترین دغدغه و چالش موجود در مجلس شورای اسلامی را نظارت دانست و اعلام کرد: مشکل اصلی ما در مجلس نظارت است زیرا نظارت ابزار مدیریتی و داده‌های متمرکز می‌خواهد. در مجلس شورای اسلامی حرف و صحبت‌های زیادی صورت می‌گیرد اما این صحبت‌ها کارشناسی و علمی نیست وقتی ما حرفی در مجلس می‌زنیم باید بعد از آن یک نظارت قاطع و محکمی پشت سر آن باشد.

نماینده مردم تبریز، نقش سازمان‌های نظارتی را سلیقه‌ای و ناکافی دانست و گفت: در حال حاضر رانت و جابه جایی پول در کشور ما به سادگی صورت می‌‌گیرد اگر سازمان‌های نظارتی ما نظارت اصولی و محکمی داشتند چکونه اختلاس و رانت 3 هزار میلیارد تومانی در کشور اتفاق می‌افتاد و دیگر موارد که صدایش درنیامد. اگر سازمان‌های نظارتی وظیفه خود را به درستی انجام می‌دادند ما شاید اختلاس‌ها و رانت‌های متعدد در کشور نبودیم.

وی تصریح کرد: متاسفانه چشم‌های سازمان‌های نظارتی ما خیلی تیز و بینا نیست و این نهادهای نظراتی گاهی می‌بینند، گاهی نمی‌بینند و گاهی سلیقه‌ای می‌بینند و این نگاه‌ها بدون شفاف‌سازی داده‌ها و اطلاعات راه به جایی نمی‌برد.


منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 36
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 31
  • محمد ۲۳:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۳
    0 0
    خب پزشکیان! برجام ات که شده بزرگترین دستاورد انقلاب به زعم خودت ، لااقل درست هم اجراش نکردید. شما بتن هم ریختید بدون تضمین طرف مقابل مبنی بر عدم تحریم ایران به بهانه های واهی مختلف. شما اصلاح طلب ها همیشه شعارهای خوش رنگ و لعاب می دهید و داد می زنید که ما کوتاهی کردیم ای وای. ولی نمیگید که سال 88 چه بلایی سر کشور آوردید! فقط ادعا هستین. لااقل اگر شعار هم می دهید به کشور ضربه نزنید چون آرمان گرایی فی نفسه بد نیست اگر باعث پیشرفت بشه. تا ما اومدیم NPT رو کارشناسی کنیم ، رفت تو پاچمون. اون تعهدات سنگین که در NPT نوشته شده بود باعث شد اجماع بین المللی علیه ما شکل بگیره نه چیز دیگری. الان هم که عضو FATF که سخت ترین شرایط اقتصادی رو برای کشورهای تحریم شده به وجود میاره ، شدیم و سپاه رو که زمان تحریم دلاورانه کشور رو زنده نگه داشتند خودمون تحریم کردیم. به نظر من بزرگترین نتیجه داخلی برجام خوددرگیری بود. درگیری های سیاسی که در داخل کشور بین نهادهای بزرگ به وجود آمد ، بیشتر باعث رکود کشور شد. چون وقتی داخل خانواده اعضا با هم نامهربان باشند ، اون خانواده هرگز پیشرفت نمی کنه.
  • عباس ۰۰:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۴
    0 0
    شما که به بی عرضگی خودتون اعتراف میکنی پس لطفا استعفا بدید و برید کنار تا نیروهای جوان و کار امد بیان رو کار
  • من یک مستقل هستم ۰۰:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۴
    0 0
    آخرش یک مرد واقعبین پیداشدکه حرف حقورو بزنه/از نظر بی خیالی نسبت به مردم ، من حقیر بعنوان یک بسیجی ،تاکنون بین عنلکرد اقتصادی اصولگراها و اصلاح طلبان من طی ۳۸ سال تا کنون تفاوتی مشاهده ننموده ام. و فقط سپاهی هاچو بسیجی ها رادلسوز میدانم و در آخر عرض کنم که تمامی اصلاح طلبان امروز ، زائیده ی اصولگرایان دیروزند. / مگر هاشمی امروز. ، اصولگرای دیروز نیست که که اکنون براحتی چوب حراج به انقلاب زده است . و حداد و ولایتی و قالیباف و لاریجانیومجلس و مطهری بچه و و.. کدامیک گل بسر مردم زده اند
  • محمود ۰۲:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۴
    0 0
    اینکه رهبری می گویند برجام در زندگی مردم هیچ تحولی را ایجاد نکرده این را چرا مطرح نمی کنی آقا چرا طوری القا می کنید که مردم به رهبری بدبین شوند
  • ۰۳:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۴
    0 0
    متاسفانه قدرت و ثروت بی حد و حصر انسان را به نابودی می کشونه خیلی باید تقوا داشته باشی و هروز به درگاه خدا ناله و زاری کنی و از تکبر و تبختر دوری کنی و اگر سراغت امد خودت را عذاب بدی تا بتونی به هوای نفست کنترل داشته باشی و بتونی کارهای عظیم را به دوش بکشی و بتونی میلیارد ها ثروت بیت المال بدون ذره ایی دزدی حفظ کنی مرد می خواد کار هر کسی نیست
  • ۰۴:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۴
    0 0
    مرحوم نصرالدین رفته بود روی منبر اما هر چه فکر کرد چیزی یبه خاطرش نیامد که بگوید. گفت مردمی می دانید که من چقدر در خطابه و وعظ مسلط هستم اما الان چیزی به خاطر نمی آید! پسرش از پایین منبر گفتت بابا از منبر پایین آمدن هم یادت نیامد؟ حالا حکایت آقای پزشکیان است. اتفاقا مصیبت های امروز ما دقیقا به خاطر وجود افراد بی عرضه ای است که صرفا به خاطر سیاست بازی به پستهایی دست یافته اند و فهمیدنشان تا بدانجا است که از چیزی که سر در نمی آورند حمایت می کنند! آقای پزشکیان، لطف کنید و کنار بروید. من به شخصه هزاران برابر با عرضه تر از شما هستم و بهتر از شما از مشکلات کشور سر در می آورم. تشریف ببرید کنار تا جا برای من و امثال من که تریبون و بلندگو و وابستگی باندی و حزبی نداریم باز شود.
  • ناشناس ۰۴:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۴
    0 0
    ایشان که خود را سر زبانها انداخته است ، از کلام ضد و نقیض خود چه نتیجه ای میگیرد ؟ از طرفی سخن گفتن درباره ی اقتصاد و قرادادهای خارجی را منوط به دانش کارشناسی میداند و میگوید خود فاقد آنست و از طرفی درباره ی آنها اظهار نظر می کند . مجلس را بی اعتبار میکند و میگوید در مجلس حرف زیاد زده میشود ولی کارشناسی نیست . FATF را بی خطر میداند و میگوید اگر هم اجرا شد سپاه با نهادهای مالی خود کار کند . اینهمه مغلطه برای چه نتیجه ای است ؟
  • ۰۶:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۴
    0 0
    جراح قلب تو مجلس چی میخواد؟ یک بعد نماینده واقف بودن به تمامی امور مملکت می باشد.
  • هموطن ۰۷:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۴
    0 0
    این صحبتی که شما کردید بیشتر شبیه تحلیل کارشناسانه است نه اعلام عدم سواد و بی اطلاعی. این که کارشناسان میگویند fatf به ضرر کشور است و فریاد دانشجویان تا آسمون رسیده شمادر مقامی نیستید که بگید این ربطی به سپاه نداره. اگر نمیدانید و میگویید شما که کارشناس نیستید چرا حرف میزنید. چرا میگویید ضرری به کشور ندارد این همه کارشناس که می گفتند هسته ای برای ما هیچی نداره الان نظر اونها درست در اومده یا نظر کارشناسی تیم مذاکره کننده هسته ای و دولت و روحانی و رفسنجانی؟؟ ندانسته حرف نزنیم ما میدانیم این قرار داد سودی ندارد بلکه این قرار داد ها یکی پس از دیگری انقلاب اسلامی ایران را خلع سلاح می کنند . ما با آرمان روشنفکری که افرادی چون پپر و سروش که دین ستیزی آنها زبانزد خاص و عامه کاری ندارم ما با منطق قضاوت می کنیم و نتیجه منطقی بودن و تجربی بودن خود را در مذاکرات هسته ای دیدیم که رهبر انقلاب هزار بار گفتند مذاکره ممنوع ولی کارشناسان!!!! گفتند ما خوش بین هستیم . تاریخ قضاوت خواهد کرد اما امیدوارم تا قضاوت تاریخ دیر نشده باشد....
  • ۰۷:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۴
    0 0
    شما تحلیل کردید به نفع کارشناسان قرار داد های مزخرف نفتی اما میگید من جرات دارم بگم نمی دانم اگر نمیدانید بگید نمیدانم و حرف نزنید . شما حمایت کردید از قرارداد های نفتی که دست ما را در مقابل دشمن می بندند
  • ۰۸:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۴
    0 0
    دمش گرم که آگاهانه کار میکنه
  • سید محسن ۰۸:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۴
    0 0
    جناب دکتر شما به ادعا خودتان کارشناس مسایل غیر تخصص خود نیستید پس روی چه حسابی أین چنین قاطع میفرماید برجام بزرگترین دست آورد انقلاب اسلامی است. کمی تامل کنید به أین جمله خود.!!!!
  • ۰۸:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۴
    0 0
    مگه ديگران كه جراح نيستند مي ايند در مورد جراحي نظر بدن!!
  • ۰۸:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۴
    0 0
    یکی از مشکلات کشورمان این است هیچکس جای تخصصی خود کار نمی کند متخصص تربیت بدنی در شیلات کار میکند متخصص قلب در جای حقوقی کار می کند و.....
  • ایرانی ۰۸:۵۵ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۴
    0 0
    خدا را شکر یک نفر بالاخره واقعیت را گفت.....
  • ۰۹:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۴
    0 0
    عین واقعیت. کو چشم بصیرت
  • حسيني ۰۹:۲۴ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۴
    0 0
    شما گه مي گويد تخصص ات پزشكي است ، چرا نماينده مجلس مي شوي ، نماينده اي كه از اوضاع مملكتي بي خبر است بهتر است كه نباشد
  • پويا رهگذر ۰۹:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۴
    0 0
    اگه نتيجه سركار بودنت رو مثبت نميبيني ،برادر من ، چرا اصرار به موندن داريد؟؟چرا دنبال فتح سنگر به سنگر هستين؟؟چرا براي دوره بعد رياست جمهوري همش تو جلسه ايد ؟خدا بيامرزه شهيد بهشتي رو :: ما شيفتگان خدمتيم نه تشنگان قدرت::اگه اين جمله نصب العين باشه ،خيلي رفتار ها اصلاح ميشه ،چه اصلاح طلب باشيم چه طيف مخالف.
  • یه بابایی ۱۰:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۴
    0 0
    "کارشناسی یک علم است، کسی که هیچ معاهده بین‌المللی را ندیده و در خصوص روابط بین المللی هیچ اطلاعی ندارد چگونه می‌تواند به عنوان کارشناس در این معاهده نظر بدهد و صدا و سیما نیز نباید از وجود چنین افرادی به عنوان افراد خبره و کاردان استفاده کند." آقای پزشکیان از شما اصلا توقع نداشتم. خودتون در زمینه fatf کارشناس نیستید پس چطور از تریون مجلس که میلیون ها نفر چشمشون و گوششون متوجه انجاست از fatf دفاع می کنید؟؟!!!. اگر کارشناس نیستید بگذارید یک نفر که کارشناس است از پشت تریبون مجلس اینکار را بکند.
  • ۱۰:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۴
    0 0
    اگه جراح قلبي و تخصص ديگه اي نداري تو مجلس چکار مي کني مجلس رو بسپار به کارشناسش
  • ۱۰:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۴
    0 0
    اقای بسیجی از این به بعد شما هم حق تبادل ارزی نداری چرا؟چون رسما عضو بسیج هستی و احتمالا تروریست!!!!!! دوست عزیز دشمن داره با تغییر اسم و روش بازی به ما حمله می کنه یک روز گزینه روی میز یک روز مذاکرات هسته ای یک روز انجام تعهدات برجام یک روز هم همین FATF.فعلا ما داریم با کمک دوستان دولتی توزمین دشمن بازی می کنیم.شایدخیلیها بگن چقدر دشمن دشمن می کنید؟همه جهان که دشمن ما نیستند؟این یک قرارداد بین المللی هست.درجواب باید گفت 38 سال بعد انقلاب هنوز دارن باما دشمنی می کنند یک زمانی صدام تشویق به جنگ کردن یک روز گفتن تحریم شدیم یک روز اعلام کردن محور شرارت هستیم یک روز گفتن حامی تروریسم هستیم چندین ساله که تحریم شدیم روزانه جاسوس می فرستن ببینند ما چیکار می کنیم دانشمندان و بزرگان نظام برای سرنگونی نظام ترور می کنند از اطراف تروریست استخدام می کنندبرای ضربه زدن به ما به گفته کلینتون داعش برای نابودی ایران ایجاد می کنند.حالا یک سئوال چطور میشه بااین همه کارهای که برعلیه ما کردند باز به اینها اعتماد کنیم؟گفتن برجام تصویب بشه همه تحرینها برداشته میشه ایا همه تحریمهابرداشته شده؟گفتن بابرجام با تمام دنیا مراوده مالی برقرارمی کنید ایا تحریم بانکها برداشته شده؟این قرارداد ادامه برجام هست ما باید مبدا و مقصد مبادلات بانکی اعلام کنیم ولی وقتی تحریم هستیم و اجازه فعالیت اقتصادی نداریم چطور می تونیم مبدا و مقصد اعلام کنیم؟حالا مثلا سپاه برای خرید اقلام مورد نیاز برای دفاع از کشور اعلام کنه مبدا ما هستیم ایا دشمنان اجازه انجام مبادلات تجاری به سپاه خواهند داد؟این ساده لوحی است که بگوییم اینها این اجازه خواهند داد.اینها اومدن برای نابودی نظام جمهوری اسلامی اینها با تفکر ایران اسلامی مشکل دارند وگرنه کشور اسلامی تو جهان زیادوجود داره یکی مثل عربستان چرا باعربستان مشکلی ندارند؟چون عربستان جیره خور و گوش به فرمان اینها هستند.دشمن با حیله ونیرنگ وارد میشه برجام و این قرارداد هم یک حیله هستش که متاسفانه برخی از مسئولین خسته از انقلابی گری گرفتار این حیله شدندو با فریاد دوستان به خودشون هم نمیان.دوستان کمی درباره دشمن شناسی مطالعه بفرمایید.دانستن برهر دردی دواست.
  • ۱۰:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۴
    0 0
    ان شاءالله هر وقت طرحی درباره «آنژیو گرافی» . «بالن زدن» یا مثلا «جراحی عروق کرونر» در مجلس اومد شما اظهار نظر بفرمایید . چون شما یک جراح قلب هستید و به این موضوع اعتقاد دارید درباره همه مسائل نباید صحبت کنید !
  • ۱۰:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۴
    0 0
    "به خاطر بی‌عرضگی امثال من جوانان بیکار مانده‌اند" اقای پزشکیان این یک جمله رو راست گفتی پس بهتره اگه در گفته ات صادقی کنار بری از مسئولیت تا یک فردی نماینده بشه که بیکاره لااقل یک نفر از جمعیت بیکاران کم بشه
  • ۱۱:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۴
    0 0
    ناشناس جان!من با سابقه ای که از کامنتهات دارم به شما رای میدم.
  • ۱۲:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۴
    0 0
    حالا که اینقدر مردی که اعتراف به بی تخصصی کنی مردانگی کن و از نایب رییسی استعفا کنید.
  • ۱۳:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۴
    0 0
    اگر چیزی در مورد FATF نمیدونی چرا میگی سپاه بره با بانکهای خودش کار کنه
  • حسین ۱۴:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۴
    0 0
    سوالی که ایشان و امثال او در مرکز پژوهشهای مجلس و سازمان مدیریت و برنامه ریزی و سایر وزارت خانه هاباید پاسخ دهند این هست که پس از انقلاب هر ده سال یکبار لااقل آمارگیری صورت گرفت این آمارها چه کمکی به بخشهای مختلف کشور کرد اگر کرد چرا اینهمه تحصیلکرده دانشگاهی بیکار (آنهم رشته هایی که اصلا بازار کار ندارد در دانشگاهها کماکان دانشجو می گیرند از نوع پولی و دولتی )در دست مردم مانده اند و برای کشور هزاران مشکل درست شده است این نمایندگان و کارشناسان بدرد چه کاری می خورند آیا فقط حقوقهای نجومی و رانتهای اقتصادی و ... حال چه امیدی به استفاده صحیح از آمارهای جدیدی که قرار هست بگیرند وجود دارد وچه کسی باید اولا این آمارها را درست اسخراج و سپس تجزیه و تحلیل و بعد ارائه راه کار و از همه مهمتر در مرحله اجرا نظارت و کنترل کند که با صرف بودجه های هنگفت آیا راه درست را می رود ؟
  • ناشناس ۱۹:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۴
    0 0
    من از کامنت گذاران محترم خواهشمندم در موردبیوگرافی زندگی پزشکیان یه بررسی اجمالی بکنند بعد با توجه به عمق و مفهوم سخنان ایشاننظر منف یا مثبت بنویسند
  • ۲۰:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۴
    0 0
    "یکی از مشکلات مملکت ما این است که کسی سر جای خود نیست" "برو کارو بسپر دست جوانان" لابد بره مجلسو بسپره دست شما؟ شما نیروی جوان! خودتونو کشتید سعید جلیلی رو بکنید رییس جمهور.اخه اون چه میفهمه از ریاست جمهوری؟ چهار سال مذاکره کرد فقط تحریم نصیبمگن کرد مذاکره نمیرفت خیلی بهتر بود ما بعدش سه سال مذاکره کردیم که فقط مذاکرات جلیلی رو درست کنیم!! اخه سرهنگو چه به سیاست؟؟
  • سعیدی ۲۰:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۴
    0 0
    روزی که رهبری گفت من به مذاکرات خوش بین نیستم و گفت که مذاکره زیر شبه تهدید چه معنایی دارد و گفت راه حل مشکلات کشور تکیه بر توانایی داخلی و اقتصاد مقاومتی است را فراموش کردید انروز هم به دلواپسان انواع توهینها را نسبت دادید کما اینکه الان منتقدان fatf را دراری صلاحیت کارشناسی در این زمینه نمیدانید . در عجبم که در عصر ارتباطات اینطور واقعیتها را برعکس جلوه میدهید و هر جا کم می اورید از رهبری مظلوم تر پیدا نمیکنید و شعور مردم را نادیده میگیرید . چه کسی بود که اب خوردن مردم را هم به اجرای برجام ربط میداد و چرا وقتی رهبری شروط 9 گانه را برای اجرای برجام قرار دادند به ان شروط عمل نکردید . مردم این همه نفاق را فراموش نمیکنند و دیگر دست شما را خوانده اند
  • ۲۳:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۴
    0 0
    البته fatf بیشتر شامل موارد دیگر است تا فقط قراردادهای نفتی
  • ۰۰:۵۷ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۵
    0 0
    نایب رییس مجلس اینو بگه باید گفت فاتحه مع الصلوات!! آخه دکتر جون! تو با اون همه مشاور بیکار تو مجلس و بالای مجلس و ته مجلس ! نتونی نظر بدی باید خواجه حافظ شیراز نظر بده لابد؟!
  • مهدی ۰۱:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۵
    0 0
    عملکرد نیروهای جوان رو در دوره هشت ساله احمدی نژاد دیدیم که چه بلایی سر کشور آوردن.
  • ۱۲:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۵
    0 0
    امثال بی عرضه گانی مثل تو چرا استعفا نمی دهید . اگرامثال شما رو با بیل هم بزنند حاضرنیستید قدرت را ول بکنید . یا اگر از در بیرونتان بکنند از پنجره یواشکی وارد می شوید . خاصیت افرادی مثل دختر صفدرحسینی توی مجلس چیه ؟؟؟؟
  • ۲۱:۳۰ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۵
    0 0
    سیستم آموزشی ما غلط و اشتباه ست. روی کلام من با آن مسئول عزیزی هست که با افتخار اعلام میکند آنقدر صندلی خالی توی دانشگاه ها داریم که حتی آنهایی که کنکور ندادن میتوانند وارد دانشگاه بشن، خوب این چه ظلمیه در حق جوان مملکت؟! چرا باید جوان ما 10-4 از حیاتی ترین لحظات عمرشو که باید وقف یادگیری یک حرفه به درد بخور برای خود و مملکت کند با پاس کردن واحدها و دوره های بی مورد کند؟! و موقعی که فارغ التحصیل شود ببینید علنا چند سال عمرشو که باید در طول اون دوران شخصیت کاریش شکل می گرفت رو هدر داده! کسی منکر ادامه تحصیل و تربیت افراد متخصص برای کشور نیست، ولی سوال اینجاست، آیا بهتر نیست ظرفیت ها به حدی پایین بیاد که صرفا تعداد معدود افراد برتر به دانشگاها راه یافته تا هم افراد متخصص به خوبی تربیت شده و هم از طرفی با توجه به بازار کار محدود این افراد متخصص در جایگاه اصلی خودشون قرار بگیرند؟! همچنین از طرفی موقعی که ظرفیت ها به شکل چشم گیری پایین بیاد هم بودجه مملکت صرف تحصیل این همه دانشجو نمی شود که سالانه چند صد هزار نفر از آنها به جمع بیکاران تحصیل کرده اضافه شده، و هم اینکه اگر من جوان ببینم که شرایط ورود به دانشگاه سخت شده دنبال یاد گرفتن یه حرفه کاربردی برای خودم (مانند کشاورزی ، مکانیکی و....) رفته و یا حداقل دوران سربازی رو پشت سر میزارم!
  • ۰۸:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۷
    0 0
    خاصیت افرادی مثل دختر صفدرحسینی توی مجلس چیه ؟؟؟؟ این مردم تهران باید پاسخگوباشند.برای اینکه ی عده بتونند به اهداف سیاسی خودشون برسند این ملت بازیچه خودشون قراردادن وبه اسم لیست مردم تشویق به رای دادن به لیست خودشون کردن که افراد بی خاصیت زیادی توش وجود داشت.این ملت هم هنوز یادنگرفته که باید براساس مصلحت خودشون فردی به مجلس بفرستندکه مطالبه گرباشه نه کسی که پول اوقات فراغتشو این ملت پابرهنه می دادند.این مردم دلشون خوشه که اگه فلانی بیاد همه چیزخوب میشه ولی دیدیم که باگرفتن حقوقهای نجومی دهن کجی غیرقابل بخششی به مردم کردندباانتخاب درست جامعه وکشوربه هدفش میرسه ولی با وجود این انتخاب اشتباه و نماینده های اینچنینی از این مجلس انتظاری نیست.خودم کردم که.....

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس