براساس گزارش‌های منتشر شده، مشاور سیاست خارجه دونالد ترامپ در دیدار با نخست وزیر هند به تحسین رئیس جمهور روسیه پرداخته است.

 به گزارش مشرق، به نقل از خبرگزاری پی تی آی، نارندرا مودی، نخست وزیر هند در ماه ژوئن نشستی با کارشناسان و اندیشکده‌های آمریکایی داشت که همزمان با برنامه‌های کمپین دو کاندیدای ریاست جمهوری آمریکا دونالد ترامپ و هیلاری کلینتون صورت گرفته بود.

روزنامه واشنگتن پست با گذشت حدود یک ماه از این نشست گزارشی منتشر کرده و به مسائل بیان شده در این نشست غیر علنی پرداخته است: در اوایل ماه ژوئن یکی از مشاوران سیاست خارجه ترامپ در جلسه کارشناسان عالی رتبه سیاست خارجه واشنگتن با مودی حضور داشت که در این دیدار به تحسین ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه و ترامپ پرداخت.

در ادامه این گزارش آمده است: این مشاور،‌ کارتر پیگ، پوتین را به عنوان فردی قدرتمندتر و قابل اعتمادتر از رئیس جمهوری فعلی آمریکا مورد تحسین قرار داده است و پس از آن به تاثیرات مثبت ریاست جمهوری ترامپ بر روابط با آمریکا پرداخته است.

یک ماه بعد، پیگ با اظهاراتی بار دیگر کارشناسان سیاست خارجه را شوکه کرد در حالی که در مسکو به شدت از سیاست‌های آمریکا انتقاد می‌کرد.

کمپین کلینتون روز گذشته با استفاده از این گزارش ادعا کرد که اعضای کمپین ترامپ ارتباطاتی با دولت پوتین دارند.

کمپین کلینتون با انتشار بیانیه‌ای در این باره اعلام کرد: کارتر پیگ، مشاور حامی پوتین سیاست خارجه ترامپ، شغل‌اش را بر توافق با شرکت نفت دولتی روسیه بنا نهاده و همین ماه گذشته به مسکو سفر کرده است.
منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس