کمپین «دونالد ترامپ» مبارزات انتخاباتی خود را در فلسطین اشغالی آغاز کرده است، به امید آنکه بتواند حمایت شهروندان آمریکایی ساکن در این منطقه را در انتخابات ریاست‌جمهوری جلب کند.

 به گزارش مشرق، «دونالد ترامپ» نامزد جنجالی جمهوری‌خواهان در انتخابات ریاست‌جمهوری 2016 آمریکا روز سه‌شنبه (امروز)، مبارزات انتخاباتی خود در فلسطین اشغالی را آغاز کرد.

نشریه صهیونیستی «عاروتص‌شوع» گزارش کرد، برای اولین بار است که یک حزب آمریکایی در فلسطین اشغالی، مبارزات انتخاباتی برگزار می‌کند. جمهوری‌خواهان امیدوارند که ‌این اقدام آراء را به نفع ترامپ جلب کنند.

طبق این گزارش، دونالد ترامپ با برگزاری این کمپین در تلاش است تا اطمینان حاصل کند، آندسته از شهروندان آمریکایی که در فلسطین اشغالی زندگی می‌کنند، به نفع این نامزد جمهوری‌خواه رأی می‌دهند.

«مارک زل» رئیس جمهوری‌خواهان در فلسطین اشغالی، که رهبری کمپین ترامپ را در سرزمین اشغالی بر عهده دارد، می‌گوید: «حدود 300 الی 400 هزار آراء بالقوه در اسرائیل وجود دارد و بسیاری از آنها متعلق به ایالاتی چون اوهایو، پنسیلوانیا و فلوریدا می‌شود که به عنوان ایالات کلیدی در رقابت‌های انتخاباتی محسوب می‌شوند. این ایالات تعداد زیادی یهودی دارند. بنابراین آراء یهودیان حائز اهمیت است. ما برآورد می‌کنیم که در اینجا 10 الی 12 هزار رأی فقط از ایالت فلوریدا داشته باشیم».

زل در مقابل جمعی از رأی‌دهندگان بالقوه گفت که در سال 2000، چطور «جورج بوش» رئیس‌جمهور جمهوری‌خواه آمریکا موفق شد به برکت چند صد رأی فلوریدا، رقیب خود ال گور را شکست دهد.

وی توضیح داد: «یکهزار و 500 رأی بوش در انتخابات از اسرائیل بود بنابراین اگر این تعداد رأی نمی‌دادند، بوش رئیس‌جمهور نمی‌شد. رأی شما واقعاً به حساب می‌آید».

فعالان کمپین ترامپ در فروشگاه‌هایی در سرزمین اشغالی به فعالیت‌ انتخاباتی پرداخته‌اند که جمعیت زیادی از شهروندان آمریکایی در آنجا متمرکز است و کلاه‌ها، برچسب‌ها و دکمه‌هایی با تصویر ترامپ را توزیع می‌کنند.

کمپین ترامپ با تأکید بر حمایت این نامزد جمهوری‌خواه از تل‌آویو و بزرگنمایی ناامیدی آمریکایی‌ها-صهیونیست‌ها از مدیریت دولت «باراک اوباما» رئیس‌جمهور آمریکا در روابط آمریکا با رژیم صهیونیستی و همچنین توافق هسته‌ای ایران، لوگوی جدیدی را با شعار «ترامپ-منفعت اسرائیل» به زبان عبری به وجود آورده است.

مطبوعات کمپین ترامپ در اینباره اعلام کرد: «لوگوی عبری زبان با همان شور و نشاط لوگوی آمریکا طراحی شده است. پیام این لوگو واضح است: او (ترامپ) برای جامعه آمریکا-اسرائیل که از نظر سیاسی گرایشات راستگرایانه دارد و همچنین با حزب جمهوری‌خواه بیشتر ارتباط دارد، مطبوع و جذاب است».
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس