دونالد ترامپ دلیل شرکت در جلسه توجیهی امنیتی به همراه مایکل فلین را اعتماد نداشتن به مسئولان اطلاعاتی آمریکا بیان کرد.

به گزارش مشرق به نقل از پولیتیکو، دونالد ترامپ به صراحت توضیح داد که چرا روز چهارشنبه، سپهبد «مایکل فلین» بازنشسته را در اولین جلسه توجیهی اطلاعات طبقه بندی شده در مقر اف بی آی همراه خود خواهد برد. وی دلیل این کار خود را این گونه بیان می کند که به اطلاعاتی که از سوی افراد مسئول کنونی به او منتقل می شود، اعتماد ندارد.

ترامپ سه شنبه شب در گفتگو با فاکس نیوز گفت: من فکر می کنم فلین انسان بزرگی است. او را خوب می شناسم. او طرفدار واقعی و مدافع من و فرد و ژنرالی فوق العاده و در عین حال، باهوش است. من به فردی مانند فلین اعتماد دارم.

ترامپ در خصوص این پرسش که آیا به اطلاعات جاسوسی اطمینان دارد یا خیر خاطرنشان کرد به افرادی که در حال حاضر برای ما کار می کنند اعتماد ندارم. ببینید ظرف ده سال اخیر، چه بر سرمان آمده است. فاجعه است. من قرار نیست برخی از این افرادی که طبق استانداردهای آقایان، خوب هستند را به کار بگیرم. آن ها تصمیم های خیلی بدی گرفته اند. به عراق نگاه کنید. خاورمیانه را ببینید. کلا انبار باروت است. اگر به آن دست نمی زدیم بهتر بود. از این بدتر، حدود 4 هزار میلیارد دلار هم خرج کرده ایم. کسی نمی داند این مبلغ را خرج چه چیزی کرده ایم. حالا من هستم که مردان بزرگی در کنار خود دارم و ژنرال فلین، یکی از آن هاست.

رودی جولیانی، شهردار سابق شهر نیویورک و حامی ترامپ نیز با تصمیم ترامپ برای همراهی فلین در جلسه، موافق است.

جولیانی اظهار داشت او باید ژنرال فلین را با خودش ببرد تا بتواند سوالات اساسی را مطرح کند. این هنر رئیس خوب بودن است. اگر من به عنوان نامزد به جلسه توجیهی امنیت ملی می رفتم، و افراد بلندپایه امنیتی با من جلسه داشتند، قطعا یکی دو کارشناس با خودم می بردم تا آن اطلاعات را کاملا موشکافی کنم.

وی افزود: واقعیت این است که نیروهای امنیتی ما، بسیار بد عمل کرده اند. منظورم این است که در چندین برهه، ما را زمین گیر کرده اند. نحوه جمع آوری اطلاعات ما، مشکل جدی دارد. وقتی رئیس جمهور آمریکا همین تازگی ها می گوید داعش مثل تیم بچه دبیرستانی ها است، یعنی کار اطلاعاتی ما مشکل دارد.
منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس