کد خبر 620759
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۰:۰۴

یکی از کارشناسان مسلط به قوانین حزب جمهوری‌خواه می‌گوید هنوز برای جلب حمایت کمیته ملی این حزب به منظور لغو نامزدی «دونالد ترامپ» دیر نشده است.

به گزارش مشرق، یکی از کارشناسان ارشد مسلط به قوانین جمهوری‌خواهان می‌گوید هنوز هم برای عزل «دونالد ترامپ» از نامزدی جمهوری‌خواهان در انتخابات ریاست جمهوری 2016 آمریکا، دیر نشده است.

پایگاه اطلاع‌رسانی «هیل» وابسته به کنگره آمریکا در این خصوص گزارش کرد، «توماس بالچ» یکی از نمایندگان محافظه‌کار پارلمان استدلال کرده است که 168 نفر از اعضای کمیته ملی جمهوری‌خواهان (RNC)، اختیارات گسترده‌ای برای لغو نامزدی ترامپ به هر دلیلی دارند.

قانون شماره 9 که در کنوانسیون ملی جمهوری‌خواهان به تصویب درآمده است، به RNC قدرت می‌دهد تا خلاءها را پر کنند. این بند تأکید دارد: «کمیته ملی جمهوری‌خواهان بدینوسیله اختیار و قدرت دارد تا هرگونه خلائی که ممکن است به واسطه مرگ، انحراف و به گونه‌ای دیگر  به وجود آید را پر کند».

آندسته از افرادی که در تلاش هستند، کمیته ملی جمهوری‌خواهان را متقاعد کنند که ترامپ را از نامزدی این حزب عزل کنند، در متقاعد کردن اعضای این کمیته به اینکه این قانون به آنها قدرت می‌دهد که به طور فعال یک جای خالی ایجاد کنند، با مشکل مواجه شده‌اند.

با اینحال، بالچ می‌گوید کلمه «به گونه‌ای دیگر» (در قانون شماره 9) به کمیته ملی جمهوری‌خواهان اختیار بی‌نهایت برای حذف یک کاندید را می‌دهد و می‌گوید حذف نامزد می‌تواند به واسطه ناتوانی وی به دلایل مشکلات سلامتی وی باشد یا اینکه به واسطه آن باشد که رقابت‌های انتخاباتی نامزد حزب رو به شکست باشد و در نهایت نیز به شکست حزب بیانجامد.

بالچ می‌نویسد: «ممکن است موارد دیگری به وجود آید که اکثریت کمیته ملی جمهوری‌خواهان شرایط دیگری را که موجب خلاء‌ یک پست و جایگاه می‌شود را مورد بررسی قرار دهند. فرض کنید که نامزدی به واسطه تیراندازی به افراد در خیابان تحت تعقیب باشد و تا حد خیانت، به یک کشور دشمن، کمک و مساعدت برساند. شاید انجام اقداماتی که در تضاد با اصول حزب باشد به شکلی که نامزد حزب نتواند دیگر نمایندگی آن حزب را برعهده داشته باشد، بتواند دلیلی برای لغو صلاحیت تلقی شود».

وی در ادامه افزود: «نکته کلیدی اینجاست: از آنجایی که کلمه "به گونه‌ای دیگر" مبهم است و در هیچ‌ جای دیگری در خصوص آن توضیحی ارائه نشده است، اکثریت کمیته ملی جمهوری‌خواهان برای تفسیر این کلمه و تصمیم‌گیری در خصوص اینکه این لغت چه مواردی را شامل می‌شود، واجد شرایط باشند و سپس به صورت معتبر از این تفسیر در اعمال قدرت برای پر کردن خلاءهای موجود استفاده کنند».

گروه موسوم به «ترامپ هرگز» معتقد است که نظر بالچ، ابزار لازم را در اختیار آنها قرار می‌دهد تا بتوانند امضای کمیته ملی جمهوری‌خواهان را برای لغو نامزدی ترامپ جلب کنند.

این گروه تنها به 16 نفر از اعضای کمیته ملی جمهوری‌خواهان از 16 ایالت نیاز دارند تا یک نشست در این زمینه برگزار شود. یک منبع آگاه می‌گوید که این گروه تا الان توانسته‌ است امضای 8 عضو کمیته ملی جمهوری‌خواهان را جلب کند.

این گروه می‌گوید که با مخالفت برخی از اعضای کمیته ملی جمهوری‌خواهان روبرو شده‌ که می‌گویند قانون 9 به حزب جمهوری‌خواه اجازه لغو نامزدی ترامپ را نمی‌دهد، زیرا او نه فوت کرده، نه نامزدی را رد کرده و نه اینکه دچار ناتوانی جسمی است.

در چنین شرایطی، گروه مخالف ترامپ به رأی اکثریت هیئت 168 عضوی کمیته ملی جمهوری‌خواهان در حمایت از لغو نامزدی ترامپ نیاز دارند، که البته چنین چیزی بعید است.

با اینحال، به اعتقاد این گروه، نامه بالچ و کاهش آراء ترامپ در نظرسنجی‌ها ممکن است به آن‌ها در جلب حمایت 8 عضو دیگر کمیته ملی جمهوری خواهان برای برگزاری یک نشست و رأی‌گیری در خصوص دستور کار لغو نامزدی ترامپ کمک کند.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس