کد خبر 618624
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۵

نامزد جمهوریخواهان در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا دیدگاه خود را برای مبارزه با تروریسم اعلام کرد.

 به گزارش مشرق، به نقل از پایگاه اینترنتی راشاتودی، دونالد ترامپ، نامزد جمهوریخواهان در ریاست جمهوری آمریکا در جریان سخنرانی در دانشگاه یانگس‌تاون در ایالت اوهایو "دشمن" را «تروریسم اسلامی افراطی» توصیف کرد و گفت: من با تعیین بررسی‌های نظارتی ایدئولوژیک، به تعلیق در آوردن مهاجرت از کشورهای معین و باز گذاشتن زندان گواتانامو و اقدامات دیگر با "دشمن" مبارزه خواهم کرد.

وی افزود: افتخار به نهادها، تاریخ و ارزش‌های ما باید توسط والدین و معلمان آموزش داده شود و در نهاد تمامی افرادی که از جامعه بهره می‌برند نقش ببندد و سیستم دولت آمریکا و فرهنگ آمریکایی ما بهترین در جهان است و بهترین نتیجه را برای افرادی که آن را پذیرفته‌اند به وجود می‌آورد.

سخنرانی ترامپ با شرح حملات تروریستی در آمریکا و اروپا از فورت‌هود گرفته تا اورلاندو و از شارلی‌ابدو گرفته تا قتل کشیک سالخورده در نورماندی که همگی توسط داعش صورت گرفته، آغاز شد.

ترامپ گفت: ما نمی‌توانیم اجازه بدهیم که این دشمن به اقدامات خود ادامه دهد و همچنین نمی‌توانیم اجازه دهیم ایدئولوژی نفرت با اسلام افراطی، سرکوب زنان، همجنسگرایان، کودکان و کافران پابرجا بماند یا در داخل کشورهایمان گسترش یابد.

وی اشاره کرد: این هیلاری کیلنتون، نامزد دموکرات‌ها بود که باراک اوباما، رییس جمهور آمریکا را به سمت مداخله در لیبی در سال 2011 میلادی سوق داد. ظهور داعش نتیجه مستقیم تصمیمات سیاسی اوباما و کلینتون است.

ترامپ تاکید کرد: استراتژی کنونی برای ملت‌سازی و تغییر رژیم ثابت شده که کاملا ناکام است. تمامی دلایل آغاز جنگ عراق در سال 2003 میلادی اشتباه بودند. در حقیقت کل این مساله، مرگ‌ها و نابودی‌ها برای هیچ‌چیز بود.

ترامپ افزود: در عوض آمریکا باید بر هدف نابودی افراط‌گرایی تمرکز کند و هر کشوری که چنین هدف مشترکی با ما داشته باشد، متحد ما محسوب می‌شود و ما نمی‌توانیم همیشه دوستانیمان را انتخاب کنیم اما می‌توانیم هرگز در شناسایی دشمنانمان ناکام نباشیم. این بدان معناست که می‌توانیم با روسیه در مبارزه با داعش به تفاهم برسیم.

ترامپ از توضیح جزییات جبهه نظامی‌اش اجتناب کرد و گفت: افشا کردن این مساله همانند نحوه رسیدگی کلینتون به ایمیل‌های رسمی است.

وی درباره مساله مهاجرت و راه شکست افراط‌گرایی در آمریکا گفت: تحت ریاست جمهوری ترامپ آمریکا باید تنها افرادی را بپذیرد که ارزش‌های ما را به اشتراک گذاشته و به مردم ما احترام می‌گذارد.

ترامپ بررسی ایدئولوژیک جدید برای مهاجران را یک بررسی کاملا جدی و شدید توصیف کرد و مجددا خواستار تعلیق موقت مهاجرت از خطرناک‌ترین و متزلزل‌ترین مناطق جهان با داشتن "تاریخ صادرات تروریسم" شد.

ترامپ گفت: در مقابل کلینتون قصد دارد 600 هزار آواره را از چنین کشورهایی بپذیرد که هزینه‌ای برابر با 400 میلیارد دلار به دنبال دارد. او در حقیقت قصد دارد آنگلا مرکل آمریکا باشد و همانطور که مشاهده کردید، پدر مهاجم اورلاندو که یک مهاجر افغان بود، در گردهمایی فلوریدا پشت کلینتون نشسته بود و این نشان می‌دهد که او با اظهارات کلینتون کاملا موافق است.

این نامزد جمهوریخواه گفت: دولت ترامپ کمیسیونی را درخصوص اسلام افراطی ایجاد می‌کند که شامل میانه‌روها از جامعه مسلمانان است و موظف هستند تا اسلام افراطی و نحوه مبارزه با آن را توضیح دهند.

وی همچنین متعهد به باز گذاردن زندان گوانتانامو، محاکمه مهاجمان خارجی در دادگاه‌های نظامی و تمرکز بر هوش انسانی شد.

ترامپ ضمن تاکید بر اینکه گزینه حملات پهپادی را حفظ می‌کند، گفت: ترجیح می‌دهم رهبران تروریستی را برای بازجویی بازداشت کنم.
منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس