یک روزنامه مشهور آمریکایی از فساد مالی پل مانافورت رئیس کمپین انتخاباتی دونالد ترامپ نامزد حزب جمهوریخواه آمریکا و دریافت ۱۲.۷ میلیون دلار به صورت غیرقانونی از رئیس جمهور سابق اوکراین خبر داده است.

 به گزارش مشرق، به نقل از روزنامه نیویورک تایمز، در یکی از خیابان های منتهی به میدان استقلال کی یف هنوز دفتر کاری وجود دارد که متعلق به پل مانافورت رئیس کمپین انتخاباتی ترامپ است و وی سالها در این دفتر به حزب حاکم اوکراین به رهبری ویکتور یانوکویچ رئیس جمهور سابق این کشور مشاوره می داده است.

این روزنامه آمریکایی در ادامه افزود: حضور مانافورت تقریبا در همه جای پایتخت اوکراین مشهود است، تحقیقات دولت اوکراین نشان می دهد که شرکتهای تجاری متعلق به مانافورت فعالیت های گسترده ای در اوکراین داشته اند و این شرکتها ضمن برقرار کردن ارتباط با شبکه های فاسد قصد غارت و تاراج دارایی ها و سرمایه های اوکراین را داشته و هدف اصلی آنها تاثیرگذاری بر روند انتخابات این کشور بوده است. بخش عمده فعالیت های مانافورت در اوکراین در دوره ریاست جمهوری یانوکویچ بوده است.

برخی اسناد دست نویس نشان می دهد که مانافورت طی سال های 2007 تا 2012 میلادی به طور غیر قانونی بیش از 12.7 میلیون دلار از یانوکویچ دریافت کرده است. این اسناد توسط دفتر ملی مقابله با فساد اوکراین فاش شده است.

دادستان های اوکراین در حال تحقیق درباره این مساله هستند که برخی شرکتهای خارجی به اعضای خانواده و نزدیکان یانوکویچ برای خروج دارایی ها و سرمایه های این کشور به خارج از اوکراین کمک کرده اند تا آنها بتوانند زندگی مرفه و مجللی را برای خود تشکیل دهند.

نام مانافورت در دفترچه دست نویسی که توسط دفتر مبارزه با فساد اوکراین، پیدا شده، ذکر شده است. البته دفتر مقابله با فساد اوکراین تاکید کرده است که دریافت 12.7 میلیون دلار پول توسط مانافورت هنوز اثبات نشده است.

مانافورت ضمن رد گزارش نیویورک تایمز تاکید کرده است که مطالب منتشر شده در این گزارش کاملا غیر واقعی بوده است. وی ادعا کرده است که هیچ گاه برای دولتهای اوکراین و روسیه فعالیت نکرده است.

وکیل پل مانافورت نیز گفت: این اتهامات با انگیزه های سیاسی مطرح شده است.

مانافورت که برگزار کننده کمپین های انتخاباتی است، طی سال های 2006 و 2007 میلادی به عنوان مشاور در کی یف برای کمپین تبلیغاتی ویکتور یانوکویچ فعالیت می کرده است.

مانافورت در واکنش به گزارش نیویورک تایمز گفته است: مطالبی که درباره دریافت مبالغی توسط من از یک حزب سیاسی در اوکراین منتشر شده، کاملا بی پایه و اساس و احمقانه بوده است.

رئیس کمپین انتخاباتی ترامپ افزود: نیویورک تایمز عمدا از واقعیت ها و اصول حرفه‌ای روزنامه نگاری چشم پوشی می کند تا به اهداف سیاسی خود دست یابد.

وی مدعی شده است که کلیه فعالیت های سیاسی در اوکراین را پس از انتخابات پارلمانی 2014 میلادی متوقف کرده است.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس