سردار دهقان گفت: قادر به قرار دادن ماهواره‌هایی با وزن ۵۰۰ کیلو در مدار هستیم که تمام نیازهای مربوط به داده‌های مکانی را برطرف می‌کند.

به گزارش مشرق، سردار حسین دهقان وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح امروز جمعه(29 مرداد)‌ در سخنرانی پیش از خطبه‌های نمازجمعه این هفته تهران با اشاره به سالگرد کودتای 28 مرداد، گفت: این کودتا نقطه آغازی برای ایجاد یک وضعیت جدید در عرصه سیاسی و اداری کشور بود که همه استقلال و حیثت ما را تا زمان پیروزی انقلاب اسلامی به تاراج بردند و برای این کار از هیچ راهی از جمله زندان، شکنجه و تبعید برای از بین بردن اصالتهای دینی و مذهبی کوتاهی نکردند.

سردار دهقان با اشاره به سالگرد حادثه 11 سپتامبر و پیامدهای آن اظهار کرد: منطقه ما هنوز گرفتار مداخله‌ها و اشغالگریهای ناشی از 11 سپتامبر است. آمریکا به بهانه اینکه در نقاطی از جهان تربیت تروریست انجام می‌شود و این مسئله امنیت آمریکا را مورد هدف قرار می‌دهد طرح «خاورمیانه بزرگ» را مطرح کردند و هدف آنها به ظاهر این بود که دولتهای مستبد را با دولتهای برآمده از مسیر دموکراسی عوض کنند و با طرح شعار ثبات، صلح، امنیت رفاه و دموکراسی زمینه حضور پیوسته خود را در منطقه فراهم بیاورند.

وزیر دفاع با بیان اینکه حرکت آنها از آغاز با شکست مواجه شد، خاطر نشان کرد: بحث جدید آنها این است که اگر می‌خواهند در منطقه باشند و امنیت رژیم اسرائیل را تامین کنند، باید چند کار اساسی را انجام دهند. اول اینکه نیازی به پرداخت هزینه از سوی آنها نباشد و دوم اینکه جریانهایی را ایجاد کنند که فضای ناامنی را در منطقه دامن بزنند.

وی با بیان اینکه آنها از بین بردن ظرفیتهای انقلابی در منطقه را آغاز کردند، گفت: حملاتی که به حزب‌الله لبنان و حماس شد برای این بود که ظرفیتهای انقلابی را مورد هجمه قرار دهند تا امکان اقدام عملی از سمت این جریانها نباشد.

سردار دهقان تصریح کرد: اسلام‌هراسی، شیعه‌هراسی و ایران‌هراسی برای این بود که کشورهای منطقه را در تقابل با جمهوری اسلامی قرار دهند و فکر می‌کردند با این کار می‌توانند مسیر حرکت اسلامی - انقلابی ملت ما را متوقف کنند.

سخنران پیش از خطبه‌های نمازجمعه این هفته تهران با بیان اینکه آمریکا با صحنه آوردن جریانهای تروریستی - تکفیری که مسلمان نیستند، می‌خواهد چهره اسلام را مخدوش کند، گفت: حضور این جریانها درست نقطه مقابل آن چیزی بود که آمریکاییها ابتدا برای ورود به منطقه اعلام کردند اما تمام سیاستهای  به ظاهر طراحی شده در منطقه با شکست مواجه شد.

وی با بیان اینکه تنها کشوری که در صحنه مقابل اعمال سیطره و نفی استقلال کشورها ایستاده جمهوری اسلامی ایران است گفت: احترام به خواسته ملتها چیزی است که نظام سلطه نمی‌تواند آن را تحمل کند.

سردار دهقان ادامه داد: آنچه که در کنار این دو اصل باعث صلح و ثبات و قدرتمند بودن ما شده، توان دفاعی است. نیروهای مسلح ما با اشراف کامل اطلاعاتی بر تمام حرکتهای ضد انقلابی و ضد نظام قادر به مقابله با هر چیزی هستند که عامل اغتشاش در نظم ما می‌شود.

وزیر دفاع با بیان اینکه ما از چنان نیروی دفاعی برخورداریم که قادر به مقابله با هر تهدیدی علیه ملت هستیم خاطر نشان کرد: صنایع دفاعی ما با استفاده از پژوهشگران و دانش گسترده و بهره‌مند بودن از زیرساختهای نظامی  تمام اقلام دفاعی ما را تامین می‌کند.

وی با بیان اینکه ما قادریم در هر برد مورد نیاز عمل کنیم، گفت: موشکهای ما از بالاترین میزان تخریب، دقت بالا، ماندگاری و حالت تاکتیکی قابل اعتماد برخوردار است و هیچ محدودیتی در برد، دقت و کیفیت محصول نداریم.

سردار دهقان افزود: ما قادر به حضور در فضا و قراردادن ماهواره‌هایی با وزن 500 کیلو در مدار هستیم که تمام نیازهای مربوط به داده‌های مکانی را برطرف می‌کند.

سخنران پیش از خطبه‌های نمازجمعه این هفته تهران با بیان اینکه این امکانات در سایه اعتقاد عمیق و ارتباط با خدا و استمداد از ائمه طاهرین و همراهی با سیاستها و راهبردهای تعریف شده از سوی نظام صورت گرفته، گفت: این امکانات در اختیار در جریان مقاومت قرار می‌گیرد. جریان مقاومت عمده نیازش را از طریق توان دفاعی ما تامین می‌کند و در مقایسه با آنچه صاحبان قدرت در اختیار معارضان قرار می‌دهند اثربخشی بالاتری دارد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 27
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 20
  • ۱۳:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۹
    0 0
    خوب فقط دیگه کافیه به جای این همه ماهواره دانشجویی بشنینن یک ماهواره درس حسابی درس کنن
  • ۱۳:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۹
    0 0
    تا زمانی که نتونید ماهواره های چند تنی رو به مدار زمین آهنگ ببرید این دستاوردها به هیچ درد ی نمی خوره
  • محمد ۱۴:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۹
    0 0
    قادر هستیم ماهواره ای با وزن یک تن رو هم به مدار بالاتر بفرستیم با ماهواره بری که ثمره شهید تهرانی هست اما حیف که کدخدای بعضی ها ناراحت میشه و انجام نمیدن!! برا همین امیدی به پرتاب ماهواره نداریم
  • جواد ۱۷:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۹
    1 0
    یاد پدر علم موشکی ایران سردار شهید تهرانی مقدم گرامی باد
  • ۱۷:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۹
    0 0
    اگر واقعا قادر باشند ماهواره 500 کیلویی بسازند پیشرفت بزرگی هست. امارات متحده عربی با وارد کردن تکنولوژی از کره جنوبی ماهواره 300 کیلویی ساخته و به فضا فرستاده است. امیدوارم پرش ایران از پرتاب ماهواره های 50 کیلویی دانشجویی به مدار لئو به ماهواره های حرفه ای 500 کیلویی موفقیت آمیز باشد. خدا قوت
  • یوسف بهلولی ۱۸:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۹
    0 0
    با سلام اگر الان بنده بگم ما توان موشکیمون به دلیل فلان مدرک موثق اونقدره که میتونیم فلان نقطه رو بزنیم مطمئن باشید منتشر نمیشه . ولی بالاخره وزیر دفاع اعتراف کرد . خدایی من که تو نظرات پیشین همین داستان را بارها اعلام کردم و تازه از نظر اطلاعات حساس هم مراقب بودم ولی منتشر نمیشد . بالاخره باید آمریکا و دنیا بداند ما توان پاسخگویی به هر کشوری را در عمق خاک خودش داریم و بدون تعارف در صورت تجاوز انجام میدهیم تا هم عده ای در داخل نگویند آمریکا داشت به ما حمله میکرد و ما با دیپلماسی التماس جلو آن را گرفتیم و هم مردم آمریکا به دولتمردانشان در بابت خوردن حق ملت توانای ایران تذکر بدهند و بگویند اگر کار را بر ایران تنگ بگیرید ممکن است پاسخ دندان شکنی بدهند . پس گفتن قدرت اما به جا ایراد که ندارد بماند ، فایده هم دارد.
  • دکتر ۱۹:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۹
    0 0
    مرد حسابی تقریبا تمام ماهواره های جاسوسی و نظامی دنیا و نصف ماهواره های هواشناسی مخابراتی راداری اپتیکی حرارتی سنجشی و علمی دنیا در مدار لئو هست چی می گی شما!!
  • ۱۹:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۹
    0 0
    سیمرغ 200 کیلو بیشتر نمی تونه ببره این ماهواره بر احتمالا سیمرغ تقویب شده به بوستر هست یا قائم
  • اصلاح طلب ۱۹:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۹
    0 0
    در زمان احمدی نژاد پرتاب ماهواره 2 ماه آزمایشی هیچی سودی نداشت اما ماهواره های چند صد کیلویی کاملا کاربرد امنیتی وتجاری می تونن داشته باشن...فقط باید خیلی زودتر اقدام کنن چون اعراب ترکها و اخیرا پاکستانی ها هم دنبال ماهواره جاسوسی هستن
  • ahmad ۱۹:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۹
    0 0
    سردار دهقان:صنایع دفاعی ما با استفاده از پژوهشگران و دانش گسترده و بهره‌مند بودن از زیرساختهای نظامی تمام اقلام دفاعی ما را تامین می‌کند. سردار دهقان ! همان گونه که ما روز 31 مرداد شما را سر بلند و باعث افتخارتان می شویم شما هم باعث سربلندی و افتخار ما نزد خانواده مان در پایان هر ماه شوید.
  • مسیب ۲۰:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۹
    0 0
    الحمدلله .بحث ارسال ماهواره و وزن اون نیست موضوع مهم اینه تکنولوژی ارسال ماهواره به فضا باید به وسیله موشکهتیی با برد بلند و دو یا سه مرحله ای باشد .یعنی ما توان ساخت موشک دور برد را داریم و حتی آزمایش هم شده و موفقیت آمیز بوده(ماهواره بر سفیر امید)پس دور ترین نقاط دنیا در تیرس موشکهای ما با پانصد کیلوگرم تی ان تی میباشد .پیام و مفهوم این مطلب برای کاخ سفید چالش برانگیزه ؟!؟
  • ۲۰:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۹
    0 0
    بله میتونیم ماهواره نیم تنی بفرستیم خوب چرا نمی فرستید ؟ نکنه از کد خدا ...
  • ۲۰:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۹
    0 0
    خب بس چرا نمیفرستید ؟!
  • ۲۱:۰۵ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۹
    0 0
    ماهواره دانشگاه شریف که پیشرفته ترین ماهواره هست سالها پیش ساخته شده و سال هاست پرتاب نمیشه این ماهواره مشابهش وجود نداره و ماهواره های دیگر دانشگاهها که تو صف بعد شریف بودن و جلوتر از نوبت پرتاب شدن ده ها سال عقب تر از تکنولوژی ماهواره شریف هستن
  • ۲۱:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۹
    0 0
    وزیر دفاع اصلا نگفته ماهواره 500 کیلویی با کمال تاسف سایت تسنیم عمدا این تیتر جعلی رو نوشته تا امریکایها و غربی ها رو تحریک کنه مدتهاست بخش دفاعی و امنیتی تسنیم از موشک و فضا استفاده می کنه برای تخریب برجام ...در رزمایش موشکی و جلسات شورای امنیت هم مدام این اخبار تحریف شده رو منتشر می کردن.. *قدرت قراردادن ماهواره در مدار 500 کیلومتری زمین وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح تاکید کرد: ما هیچ محدودیتی در برد، قدرت تخریب، دقت اصابت و در دوره زمان بندی حفظ کیفیت محصول نداریم. در عین حال که از این منظر ما امروز قادر به حضور در فضا هستیم و می توانیم ماهواره هایی در مدار 500 کیلومتری قرار دهیم که ماندگاری آن را بیش از چند سال خواهد کرد و می تواند تمامی نیازهای مربوط به داده های مکانی و یا بحث های مخابراتی و ارتباطی را برای ما تامین کند. دهقان ادامه داد: در حوزه دریا در تمامی عرصه های زیرسطحی، اثرسطحی همچنین در بحث شناورهای تندرو تاکتیکی و شناورهای سنگین حتی زیردریایی ها امروز قادر به تولید هستیم و محصولات ما در نیروهای مسلح به کار گرفته می شود. http://www.irna.ir/fa/News/82194193/
  • نصیر ۲۱:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۹
    0 0
    تیتر خبر کاملآ تحریف شده هست وزیر دفاع گفت ماهواره در مدار 500 کیلومتری قرار می دهیم نه ماهواره 500 کیلویی!! که سایت تسنیم که به صورت هدفداری مدتهاست تلاش می کنه برجام رو با استفاده از برنامه موشکی و فضایی تخریب و غرب رو تحریک کنه با تحریف معنی داری تیتر جعلی منتشر کرده متن اصلی خبر در ایرنا *قدرت قراردادن ماهواره در مدار 500 کیلومتری زمین وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح تاکید کرد: ما هیچ محدودیتی در برد، قدرت تخریب، دقت اصابت و در دوره زمان بندی حفظ کیفیت محصول نداریم. در عین حال که از این منظر ما امروز قادر به حضور در فضا هستیم و می توانیم ماهواره هایی در مدار 500 کیلومتری قرار دهیم که ماندگاری آن را بیش از چند سال خواهد کرد و می تواند تمامی نیازهای مربوط به داده های مکانی و یا بحث های مخابراتی و ارتباطی را برای ما تامین کند. دهقان ادامه داد: در حوزه دریا در تمامی عرصه های زیرسطحی، اثرسطحی همچنین در بحث شناورهای تندرو تاکتیکی و شناورهای سنگین حتی زیردریایی ها امروز قادر به تولید هستیم و محصولات ما در نیروهای مسلح به کار گرفته می شود. http://www.irna.ir/fa/News/82194193/
  • مغز متفکر ۲۱:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۹
    0 0
    موشک ضدماهواره از اوجب واجبات است .
  • ۲۱:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۹
    0 0
    این هم مثل بقیه ماهواره ها یه ماهواره هوم مید یا خانگی دو ماهه هست ما نیاز به ماهواره های چند صد کیلویی نیمه حرفه ای چند ساله داریم نه پرتاب های نمایشی
  • ۲۱:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۹
    0 0
    نمازت رو بخون..واجب واجبات..
  • ۲۲:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۹
    0 0
    با این همه قدرت، چرا از نیروی هوایی روسیه در جنگ سوریه، کمک می گیرند؟
  • ۲۲:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۹
    0 0
    ظرفیت استفاده از اونو داریم؟!
  • حسین ۲۳:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۹
    0 0
    همه چی بنوبت و نه با عجله
  • مغزمتفکراصلی ۰۰:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۵/۳۰
    0 0
    آواکس وموشک ضدماهواره اوجب واجبات است آواکس +موشک ضدماهواره اوجب هستن
  • مغزمتفکراصلی ۰۰:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۵/۳۰
    0 0
    کذاب دروغگو دشمن خداست این قدر ادای منو درنیار آواکس اوجب ترینه
  • کد پیشرو ۰۰:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۵/۳۰
    0 0
    این گونه خبرها دیگه کلا از بیخ تعطیل هستش تا یه مدت طولانی به خاطر توافق برجام حالا هی بشینین ماهواره یک تنی هوا کنین یا دو تنی یا یکی از مسئولین بگه میفرستیم هوا یا خواهیم فرستاد واقعیت اینه : تعطیل
  • سینا ۰۰:۵۵ - ۱۳۹۵/۰۵/۳۰
    0 0
    کدخدا ناراحت میشه
  • ۱۳:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۵/۳۰
    0 0
    اونوقت داعش پاچه ی روسیه رو میگیره

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس