کد خبر 622181
تاریخ انتشار: ۲ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۸

نیروی هوایی آمریکا برای بهبود وضعیت ارتباط رادیویی که یک نقطه ضعف اغلب عملیات نظامی است، قصد دارد لایه بالایی اتمسفر زمین 'یونوسفر' را با استفاده از پلاسما بمباران کند.قرار است بمب های پلاسمایی توسط ناوگانی از ماهواره های کوچک به یونوسفر منتقل و در آن جا منفجر شوند.

به گزارش مشرق، یونوسفر در بالاترین لایه جو زمین قرار دارد و به دلیل تابش های خورشیدی، یونیزه شده است. این لایه از اتمسفر از ورود پرتوهای فرابنفش و ایکس به زمین جلوگیری می کند و نقش مهمی در برقراری ارتباطات رادیویی راه دور دارد.
 
ارتش آمریکا در مرحله اول این پروژه که هنوز در مراحل ابتدایی قرار دارد و امکان اجرای کامل آن قطعی نشده است، سه گروه را به منظور انجام تحقیقات، شناسایی روش های مختلف، برنامه ریزی و ارائه روش های اجرایی، تعیین می کند و در نهایت مناسب ترین روش ها از بین طرح های پیشنهادی انتخاب و اجرا خواهد شد. در مرحله دوم، کارایی طرح های به دست آمده با استفاده از ژنراتورهای پلاسما و پروازهای فضایی آزمایشی، به صورت عملی بررسی می شود.
 
یکی از بزرگترین چالش های اجرای این پروژه، تامین توان لازم برای تولید پلاسما توسط ماهواره های کوچک در فضا است.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۶:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۲
    0 0
    موشک ضدماهواره از اوجب واجبات است. باید بسازیم
  • محسن از اصفهان ۰۱:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۶
    0 0
    اگر با این کار محافظت زمین در برابر پرتوهای فرابنفش خورشید از بین برود ساکنین ام منطقه دچار مشکلات جسمی زیادی خواهند شد.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس