کد خبر 611435
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۲

رئیس هیأت اعزامی ایران به مسابقات نظامی روسیه گفت: در این دوره از مسابقات تأمین تجهیزات،‌امکانات و مهمات در تمامی رشته‌ها و طول مسابقات بر عهده کشور روسیه است.

تشریح علت شرکت ایران در مسابقات نظامی روسیهبه گزارش مشرق، امیر حسین شکوهی رئیس هیأت اعزامی ایران به مسابقات دوستی نظامی بین‌المللی روسیه صبح امروز با حضور در نشست خبری پیرامون جزئیات برگزاری این مسابقات و چگونگی حضور ایران در آن گفت: از سال 2012 به مدت سه سال این مسابقات به صورت غیر رسمی در روسیه و قزاقستان برگزار می‌شد. اولین دوره آن به صورت رسمی نیز در سال 2015 با حضور 56 تیم از 16 کشور برگزار شد که نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران به دلیل محدودیت زمان در این مسابقات شرکت نکرد.

وی در ادامه گفت: وزیر دفاع روسیه در سال 2015 مصادف با آذر 1394 رسما از جمهوری اسلامی برای شرکت در این مسابقات که در کشورهای روسیه و قزاقستان برگزار شد دعوت کرد.

رئیس هیأت اعزامی ایران به مسابقات دوستی نظامی بین‌المللی روسیه در ادامه تصریح کرد: پس از تأیید حضور ایران در این مسابقات دبیرخانه مسابقات نظامی روسیه و معاونت آموزش و پژوهش ستاد کل نیروهای مسلح تشکیل شد و اهداف جداگانه‌ای نیز به تصویب رسید.

شکوهی پیرامون اهداف ایران برای شرکت در این مسابقات گفت: از جمله این اهداف تحقق تدابیر فرماندهی معظم کل قوا، معرفی فرهنگ اسلامی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در عرصه بین‌المللی، کسب تجربه،‌ ایجاد بستر مناسب برای توسعه تعاملات آموزشی، آشنایی با تجهیزات، امکانات نظامی و فنونی رزمی کشور روسیه و سایر کشورهای شرکت کننده در مسابقات، ارتقای مهارت‌های کارکنان نظامی، کسب آموزه‌های نوین نظامی، اعزام ناظرین و داوران جهت کسب استانداردهای اجرای مسابقات و شناخت از نقاط قوت و ضعف است.

رئیس هیأت اعزامی ایران به مسابقات دوستی نظامی بین‌المللی روسیه در ادامه خاطرنشان کرد: پس از تصویب شرکت نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در این مسابقات اردوهای انتخابی با حضور مسئولین برگزار و تیم‌های منتخب در سه مرحله اردوهای آماده‌سازی در میادین تمرینی مشابه شرکت کردند.

وی ادامه داد:‌در حین برگزاری اردوهای آماده‌سازی یک تیم پیشرو برای بررسی، شناسایی و جمع‌آوری اطلاعات به کشور روسیه اعزام و از نتایج آن در روند آماده‌سازی استفاده شد.

شکوهی با بیان اینکه ترکیب نهایی تیم‌های منتخب به تعداد 168 نفر متشکل از ارتش، سپاه و ناجا به تصویب ستاد کل نیروهای مسلح رسید، گفت: بنا بر اظهارات مسئولین برگزاری مسابقات حضور یکپارچه، آراسته و منظم تیم منتخب نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران جالب توجه بوده و نیروهای مسلح ایران را به عنوان یک قدرت نظامی منسجم در این دوره از رقابت‌ها معرفی کرده است.

رئیس هیأت اعزامی ایران به مسابقات دوستی نظامی بین‌المللی روسیه خاطرنشان کرد: با توجه به حضور هفت کشور مسلمان در این مسابقات به پیشنهاد جمهوری اسلامی ایران تأمین غذای حلال و محل برگزاری مراسم عبادی برای شرکت‌کنندگان مسلمان در دستور کار مسئولین برگزاری مسابقات قرار گرفت.

وی در ادامه با بیان اینکه تیم‌های شرکت‌کننده تا تاریخ هشت مرداد به انجام تمرینات پرداختند، گفت: افتتاحیه این مسابقات در روز شنبه 9 مردادماه با حضور 120 تیم از 21 کشور جهان و با حضور 9 کشور ناظر برگزار شد. از جمله کشورهای شرکت‌کننده در این مسابقات روسیه با 23 تیم، قزاقستان با 21 تیم، چین با 22 تیم، بلاروس با 8 تیم،‌جمهوری اسلامی با 7 تیم و کشورهای دیگر در این مسابقات شرکت کردند.

رئیس هیأت اعزامی ایران به مسابقات دوستی نظامی بین‌المللی روسیه با بیان اینکه نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران با هفت تیم و 168 نفر در مبارزه تانک‌ها یا مبارزه نفربرها، هوابرد، کوهستان، تهاجم دریابرد، تک‌تیراندازی و غواصی عمق شرکت کرده‌اند، گفت: همچنین در 15 رشته از مسابقات خبرگانی را به عنوان ناظر به تعداد 32 نفر شرکت داده‌ایم. کشورهای روسیه، چین، قزاقستان و بلاروس با شرکت دادن تعداد 74 تیم از مدعیان اصلی این مسابقات هستند.جمهوری اسلامی نیز با وجود اینکه برای اولین بار در این مسابقات شرکت می‌کند ضمن رقابت می‌تواند تجارب ارزشمندی را به دست آورد.

شکوهی افزود: تعداد هفت نفر از خبرگان منتخب نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در هفت رشته به عنوان داور در کنار سایر داوران نتایج مسابقات را قضاوت خواهند کرد.

وی در ادامه در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا ایران تجهیزات مورد نظر خود را به کشور روسیه برده یا خیر، گفت: تأمین تجهیزات امکانات و مهمات به جز وسایل هوایی و شناوری و پشتیبانی پزشکی و امنیت مسابقات در تمامی رشته‌ها در طول مسابقات با کشور میزبان بوده است و صرفا سوخت و مهمات تجهیزات همراه ناهمخوان به عهده کشور اعزام کننده خواهد بود.

رئیس هیأت اعزامی ایران به مسابقات دوستی نظامی بین‌المللی روسیه ادامه داد: تنها کشوری که تمامی سلاح و تجهیزات و سوخت خود را به همراه بوده است کشور چین است. ما نیز از سلاح، مهمات و تجهیزات کشور روسیه بنا به دعوت خودشان استفاده می‌کنیم. تنها تیم غواصی ما تجهیزات غواصی خود را با خود به همراه برده است و در بقیه موارد از تجهیزات کشور روسیه استفاده می‌شود.

شکوهی در ادامه خاطرنشان کرد: در مبارزه تانک‌ها 17 کشور، نفربرها 5 کشور، تک‌ تیراندازی 11 کشور، کوهستان 5 کشور، تهاجم دریابرد 7 کشور، هوابرد 7 کشور و غواصی 4 کشور شرکت کرده‌اند.

وی اضافه کرد: روز گذشته که اولین روز مسابقات بود تیم کوهستان ایران در اولین مرحله رتبه سوم را کسب کرد. تیم هوابرد ما نیز در مرحله تمرین است و هنوز مسابقات ان شروع نشده است. البته در همین مرحله تمرینی نیز در مرحله پرش با چتر رتبه پنجم را کسب کردیم. البته مسابقات این حوزه از روز پنج‌شنبه خواهد بود. مبارزه تانک‌ها نیز برای تیم جمهوری اسلامی ایران در روزهای 13 و 15 و 17 مرداد خواهد بود.

رئیس هیأت اعزامی ایران به مسابقات دوستی نظامی بین‌المللی روسیه در ادامه در مورد بازه زمانی این دوره از مسابقات گفت: ما در 31 تیر ماه هفت تیم را به روسیه و قزاقستان اعزام کردیم. اول تا هشتم مردادماه تیم‌ها تمرین، مراحل دریافت سلاح و تجهیزات و آماده شدن برای مسابقات را در پیش داشتند. 9 مرداد با حضور وزیر دفاع روسیه افتتاحیه مسابقات انجام شد و از روز یکشنبه 10 مرداد اولین روز مسابقات آغاز شد و تا 22 مرداد نیز ادامه خواهد داشت و 23 مرداد نیز اختتامیه آن خواهد بود.

شکوهی در پایان پیرامون امکان میزبانی ایران در خصوص چنین مسابقاتی گفت: این موضوع به شرایط مختلفی بستگی دارد و هنوز صحبتی در این باب صورت نگرفته است و قطعا در آینده این مسئله مورد بررسی قرار خواهد گرفت.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • ۱۳:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۱
    0 0
    موفق باشید.
  • محمد حسین ۱۳:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۱
    0 0
    فعلا که تو هیچ رشته ای 3 هم نشدیم.
  • مرد ۲۱:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۱
    0 0
    شما سواد دارید؟ توی کوهستان سوم شدیم. فرض کن که الآن نیرو های ما داشتن با روسیه و چین رقابت می کردن!!!!!
  • ۱۵:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۲
    0 0
    خدا شفات بده

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس