یک روزنامه روسی گزارش داد که ایران و روسیه در حال گفت‌وگو درباره تقویت همکاری‌های نظامی از طریق برگزاری رزمایش‌های مشترک هستند.

مذاکره ایران و روسیه برای توسعه همکاری های نظامیبه گزارش مشرق، در حالی که تیمی متشکل از نظامیان ایران برای شرکت در یک دوره مسابقات بین‌المللی در روسیه حضور دارند، یک رسانه روس از مذاکرات دو کشور برای تقویت همکاری‌های نظامی تهران و مسکو خبر داده است.

روزنامه «ایزوستیا» در گزارشی خبر داده که ایران و روسیه در حال انجام مذاکرات برای برگزاری رزمایش‌های مشترک و همچنین تبادل مستشار خبر داده است.

در گزارش این روزنامه آمده است: «سرگئی شویگو وزیر دفاع روسیه با فرماندهان هیات‌های خارجی شرکت‌کننده در مانور بین‌المللی ارتش در سال 2016 (در روسیه) دیدار کرد. وی در بخشی از این دیدار، توسعه همکاری نظامی با ایران را خواستار شد».

یک منبع مطلع روس به ایزوستیا گفت: «طرف‌ها (روسیه و ایران) نتایج دقیق مذاکرات را به طور رسمی، اعلام نکردند، اما در اولین دیدارها، اصلی‌ترین موضوعاتی که بحث شده، شامل توسعه همکاری نظامی بین دو کشور از راه مانورهای نظامی مشترک و تبادل مستشار بوده است».

بنا بر گزارش این روزنامه، «ولی مدنی» فرمانده ایرانی حاضر در مسابقات نظامی روسیه، در دیدار با وزیر دفاع این کشور گفت که دو کشور «پتانسیل و ظرفیت توسعه همکاری دو جانبه در زمینه نظامی را دارند».

پیش از این خبرگزاری روسی اسپوتنیک با اشاره به حضور تیمی متشکل از نظامیان ایران برای شرکت در یک دوره مسابقات بین‌المللی در روسیه، از آمادگی نفرات اعزامی ایران در این رقابت‌ها خبر داده بود.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 16
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 8
  • حسن ۱۱:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۲
    0 0
    پوتین جون این سوخو 30 رو بده ببریم دیگه.
  • ۱۱:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۲
    0 0
    ما هم باس صادرات دفاعی داشته باشیم به روسیه
  • شهرام ۱۲:۵۵ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۲
    0 0
    همکاری نظامی ایران و روسیه اگه به جدیت دنبال بشه و در حرف باقی نماند. برای هر دو کشور بسیار خوب است. چون امریکا یکی یکی متحدان روسیه رو به ویرانی کشانیده از جمله لیبی و سوریه و... چین هم که داره ابر قدرت میشه و مدتی دیگر مطمئنا سیاستی مستقلانه تر از روسیه و امریکا را دنبال خواهد کرد. لذا (حالا کاری با دیگر مناطق ندارم) در خاور میانه ایران بهترین کشور برای متحد بودن برای روسیه است چون ایران یکی پنج بازوی اصلی خاورمیانه (ایران عربستان مصر اسرائیل ترکیه) است. و در همین پنج کشور اصلی ایران بهترین موقعیت از لحاظ استراتژیک است . چون ایران در موقعیتی قرار گرفته که می توان به همه مناطق منطقه دسترسی داشت از جنوب غرب به اعراب از شمال شرق به اسیای میانه از جنوب غرب به جنوب اسیا و از همه مهمتر از طرف شمال غرب به منطقه ی قفقاز که قفقاز برای روسیه خیلی خیلی حیاتی و مهم است ( متاسفانه با وجود سرمایه گذاری عربستان در این منطقه باعث گسترش فرقه کثیف و تکفیری وهابیت شده است) لذا کنترل این منطقه برای روسیه حیاتی است. از لحاظ نظامی هم ایران در بین این پنج کشور می توان گفت در صدر باشد چون با وجود تحریم های طولانی مدت صنعت نظامی ایران نه تنها فلج نشد بلکه در بسیاری از حوزه ها هم پیشرفت چشمگیری داشته. لذا می توان گفت که ایران یکی از کارامدترین و زبده ترین نیری نظامی منطقه را دارا است. از لحاظ سیاسی هم باز ایران گزینه ی مناسبی است چون دیگر چهار کشور اکثرا یا کاملا پیرو سیاست های غرب به ویژه امریکاست در این میان ایران تنها کشور منطقه است که از سیاست های امریکا پیروی نمی کند. به امید پیشرفت صنایع ایران به ویژه صنعت نظامی.
  • ۱۳:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۲
    0 0
    باس برجام و تحریمهای 5 ساله پشم بشه ان شاء الله
  • مغز متفکر ۱۳:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۲
    0 0
    300 تا سوخو 30 اس ام 100 تا سوخو34 خریدارم . + 14 فروند آواکس .
  • مغز متفکر ۱۳:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۲
    0 0
    14 فروند
  • مغز متفکر ۱۳:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۲
    0 0
    بیا کمپین بزنیم
  • آریوبرزن ۱۳:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۲
    0 0
    آواکس میخوام.
  • ۱۵:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۲
    0 0
    میخوای لابد قاهر313 رو صادر کنی ؟؟
  • مغزمتفکر اورجینال ۱۵:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۲
    0 0
    نفهم قلابی با اسم بقیه کامنت نزار عین عقب افتاده ها. متقلب
  • مغزمتفکر واقعی ۱۵:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۲
    0 0
    سلام 400تا آواکس باید بخریم آواکس اوجب واجبات است . نامرده هر کی که با اسم من کامنت بزاره
  • مغزمتفکر اصلی ۱۵:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۲
    0 0
    مسخره دروغگو
  • بحلول ۱۶:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۲
    0 0
    دوستان بدونید تمامی قرار داد های نظامی از جمله خرید جنگنده پیشرفته و هواگرد! بخوبی بسته شده ، و ایران به هیچ وجه منتظر لغو تحریم های پوشالی و غیر برجامی نخاهد ماند ، چونکه هیچ گاه امریکای فضول و جانی اجازه ورود یک فشنگ هم به ایران نخاهد داد این رو یقین داشته باشید این تحریم ها به هزار و یک دلیل تمدید خاهند شد ، قضیه اس300 که ماهیت دفاعی داره که یادتون نرفته حالا حساب کنید ایران بخاد جنگنده تهاجمی که نیاز حیاطی اون هست بخره ایا واقعا امریکا و اسرائيل غاصب سکوت خاهند کرد ؟؟ خیر لذا تمامی قرار داد ها با سکوت محض دو طرف بسته خاهند شد و اصولا ایران زرنگ تر ازین حرف هاست که با این زور بازو گول این کاغد بازی های چرت امریکا رو بخوره ، و تا تولید یک اف 5،دیگر صبر نماید .......... مشرق شیر مادر درج کن
  • ۲۲:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۲
    0 0
    بیا یه آدرس بهت بدم برو اونجا بخر...
  • حسین ۱۲:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۵
    0 0
    نخیر علاوه بر اون ایران بهترین پهپادها رو داره تولید میکنه مثل یاسر و آرکیو170
  • حسین ۱۲:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۵
    0 0
    فقط بجای جنوب غرب باید مینوشتی جنوب شرق به آسیای جنوبی راه داره

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس