‌وزیر دفاع ‌و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: هر جایی از این نقطه خاکی اگر دشمنان ‌بخواهند به اعتقادات مسلمانان تعرض کنند نظام و ملت ایران در کنار ملت‌های مظلوم‌ در مقابل‌‌ دشمنان ایستادگی خواهند کرد.

به گزارش مشرق، سردار سرتیپ پاسدار حسین دهقان پیش از ظهر امروز در یادواره 148 شهید دودانگه مازندران با بیان اینکه افتخار ملت ایران جوانانی هستند که با نیّت خالص برای دفاع از حرم عصمت و طهارت (ع) جان خود را فدا می‌کنند، اظهار داشت: شهادت آنها باعث عزت و ماندگاری اسلام است.

وی با اشاره به فداکاری‌های جوانان ایران و سایر کشورهای اسلامی افزود: بایستی در همه شرایط از حریم اسلام و اهل بیت دفاع کرد.

وزیر دفاع ادامه داد: هر جایی از این نقطه خاکی اگر دشمنان ‌بخواهند به اعتقادات مسلمانان تعرض کنند نظام و ملت ایران در کنار ملت‌های مظلوم‌ در مقابل‌‌ دشمنان ایستادگی خواهند کرد.

دهقان با اشاره به اینکه شهدا طالب فکر و اندیشه امروزی نبوده و به دنبال معنویت اخروی هستند، گفت: پایبندی ملت ایران به ارزش‌های اسلامی سند حقانیت این ملت استوار و پابرجا بوده و سبب رسوایی استکبار جهانی شده است.

وی با بیان اینکه شهدا‌ نمادی از تجلی اراده ملت برای پیاده‌سازی آرمان‌های والای اسلامی هستند، افزود: فریاد مظلومیت ملت و سند حقانیت ظلم نظام سلطه از طریق ترویج فرهنگ ایثار و شهادت شناسانده می‌شود.

‌وزیر دفاع ‌و پشتیبانی نیروهای مسلح با بیان اینکه هر قطره از خون شهید جامعه‌ای را از معنویت سیراب می‌کند، افزود: حضور پرشور مردم در یادواره‌های شهدا نیز دلیلی بر عشق و ارادت مردم به خانواده‌های شهدا و ایثارگران است.

دهقان با تأکید بر تقویت فرهنگ ایثار و شهادت در بین شخصیت‌های سیاسی و اداری جامعه گفت: غفلت از اصل اساسی ایثار و شهادت سبب می‌شود تا جامعه از بصیرت دور شده و نفوذ استکبار آسان‌تر در بین لایه‌های میانی جامعه تقویت شود.

وی با بیان اینکه گفتمان و بیان فرهنگ ایثار و شهادت به سادگی قابل فهم بوده و این گفتمان به معنای ارتباط دقیق با ولایت مطلقه فقیه است، گفت: رمز موفقیت جامعه دینی ایستادگی، اصرار بر صیانت از ارزش‌های الهی، دینی و مقابله با استکبار جهانی بوده است.‌

وزیر دفاع ‌و پشتیبانی نیروهای مسلح با بیان اینکه اسلام پیام رهایی، عبودیت، ولایت، عقلانیت و خردورزی است، بیان کرد: جامعه الهی همواره مورد لطف انسان ایمانی بوده و فیوضات الهی در مردم خود ایجاد می‌کند و راه درست ارتباط با خدا، ولایت و شهدا را به انسان رهنمون می‌سازد.

دهقان با تأکید بر اینکه جامعه الهی و خدایی در بین شهدا رونق دارد، اظهار داشت: شهدا در اوج قله پیروزی بوده و همه ملت ما به شهدای خود افتخار می‌کنند و با عزت و افتخار در جهان این منش خودنمایی می‌کند.

وی با بیان اینکه فرهنگ ایثار و شهادت به نوعی غرور برای ملت ایران تلقی می‌شود، گفت: برپایی مراسم یادواره‌های شهدا پیام پذیرش فرهنگ ارزشی ناب اسلامی و دینی است و شهید با شهادت خود در نزد خدا مرزوق می‌شود.

وزیر دفاع ‌و پشتیبانی نیروهای مسلح با بیان اینکه پاسداشت ارزش‌های شهدا و حمایت از خانواده‌های شهیدان باید از سوی مسئولان جامعه بیشتر تقویت شود، گفت: پدران شهدا با شهدای خود زندگی می‌کنند و همواره در گرفتاری خود با آنان مراوده کرده و در امور‌ زندگی خود همفکری دارند و این بدین معناست که شهدا زنده هستند و به همه ابعاد وجودی انسان زنده آگاه بوده و در بسیاری از موارد راهنمای زندگانی فرد خواهند بود.‌

دهقان با بیان اینکه شهدا به کشور اسلامی ایران عزت و آبرو دادند و عظمت و بزرگی خانواده شهدا سبب عزت و افتخار بیشتری برای ملت شده است، گفت: امروز اگر در مقابل شهدا خود را قرار دهیم متوجه می‌شویم که شهدا هیچ اعتمادی به نظام سلطه نداشته و با تکیه بر فرهنگ مقاومت در پاسداشت تفکر ولایت مطلقه فقیه پایبند هستند.

وی با بیان اینکه دفاع از مظلوم بالاترین ارزش بوده و شهدا همواره در زندگی خود به فکر دیگران بودند، یادآور شد: روحیه جهادی باید در جامعه اسلامی تقویت شده و به عنوان یک فرهنگ درآید.

به گزارش تسنیم، در این مراسم از تمبر یادبود شهدای بخش دودانگه ساری رونمایی شد. مازندران در دوران دفاع مقدس و انقلاب 10 هزار و 400 شهید تقدیم نظام کرده است.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • ۱۲:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۱
    0 0
    یاعلی سردار
  • ۱۴:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۱
    0 0
    مشرق تو بحث داعی واقعا عالیه
  • ۱۴:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۱
    0 0
    برادر چند تا سوخو بگیرید الان وقتشه
  • ۱۴:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۱
    0 0
    درود بر سردار به فکر ناوگان هوایی هم بپاشید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس