گروه سیاست مشرق - روزنامه‌ها در لابه‌لای گزارش‌ها و سرمقاله‌ها، قسمتی از صفحات خود را به اخبار روزهای گذشته یا اخبار ویژه اختصاص می دهند که مشرق در ادامه به آنها اشاره می‌کند.

 
 کیهان
 
هشدار به مسئولان در خصوص پرداخت قبض های غیرمجاز/ رشد اقتصادی 4 درصد کجا اتفاق افتاده است؟/ حضور 360 هزار تروریست خارجی از 93 ملیت در جنگ سوریهاسرائیل: داعش بی‌خطر است /حزب‌الله قدرتمند‌تر از چند عضو ناتو است
رئیس اسبق سازمان اطلاعات ارتش رژیم صهیونیستی می‌گوید اسرائیل، از جانب داعش نگرانی ندارد اما حزب‌الله قوی‌تر از چند کشور عضو ناتو است و بودن حزب‌ الله و اسد،  ایران را قدرتمند می‌کند.
به گزارش العالم به نقل از رأی‌الیوم، عاموس یادلین (رئیس فعلی مرکز پژوهش‌های امنیت ملی اسرائیل تأکید کرد: اسرائیل درباره داعش از جانب شبه جزیره سینا و بلندی‌های جولان احساس نگرانی و خطر نمی‌کند.
وی در پایگاه مرکز پژوهش‌های امنیتی رژیم صهیونیستی نوشت: دغدغه و نگرانی اسرائیل  داعش نیست بلکه ایران و حزب‌الله لبنان است، و آویگدور لیبرمن وزیر امنیت برای توجیه نگرانی از حزب‌الله می‌گوید قدرت نظامی حزب‌الله بیشتر از چند کشور عضو ناتو است.
ژنرال عاموس یادلین بی‌پرده پیشنهادهایی برای حل بحران سوریه ارائه می‌کند و بی‌هیچ ابهامی می‌گوید که بشار اسد رئیس‌جمهوری سوریه باید از قدرت کناره‌گیری کند.
یادلین می‌نویسد ترسیم مجدد نقشه خاورمیانه که از 5 سال پیش آغاز شده، تأمین‌کننده منافع راهبردی اسرائیل است.
یادلین می‌افزاید:  منافع اسرائیل ایجاب می‌کند که مانع قدرت گرفتن ایران و حزب‌الله در خاورمیانه جدید شود، و کناره‌گیری اسد از قدرت منافع اسرائیل را تأمین خواهد کرد زیرا افزایش نفوذ و قدرت ایران، اسد، حزب‌الله و متحدان آنها بزرگترین خطر برای امنیت اسرائیل محسوب می‌شود.
ژنرال پیشین ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد: بدون نادیده گرفتن خطر داعش باید به مسئله مقابله با محور تهران-بغداد- دمشق- بیروت به عنوان یک اولویت راهبردی نگاه کرد.
یادلین می‌افزاید: جهان باید بداند که اسرائیل در کنار کشورهای سنی ایستاده است و مراکز تصمیم‌گیری تل‌آویو باید طرح ائتلاف با عربستان، کشورهای خلیج‌فارس، ترکیه، اردن و مصر را آماده کنند.

زیباکلام: کارنامه دولت در سیاست داخلی از اقتصاد هم ناموفق‌تر است
صادق زیباکلام مدعی شد اغلب کسانی که به روحانی رأی دادند دغدغه‌های سیاسی و فرهنگی داشتند نه اقتصادی اما روحانی هیچ کدام این دغدغه‌ها را برآورده نکرد و خسرالدنیا و الآخره شده است.
وی در مصاحبه با فرارو گفت: معتقدم کارنامه آقای روحانی در حوزه‌های سیاست داخلی، اجتماعی و فرهنگی حتی از اقتصاد هم ناموفق‌تر است.
وی اظهار داشت: مشکل آقای روحانی از جایی شروع می‌شود که بخش عمده‌ای از کسانی که به ایشان رأی دادند بیشتر دغدغه مسائل سیاسی، اجتماعی و فرهنگی داشتند و مسائل اقتصادی کمتر برای آنها مهم بود؛ در حالی که ظرف سه سال گذشته هر بار که آقای روحانی با مردم صحبت کردند عمدتاً درباره مسائل اقتصادی بوده و یک کلام درباره مسائل سیاسی، اجتماعی و فرهنگی نگفتند.
وی ادامه داد: این موضوع باعث شده آقای روحانی خسرالدنیا والآخره شود. یعنی به لحاظ اقتصادی که ایشان خیلی نتوانسته برنامه‌های مثبت و موفقیت‌آمیزی داشته باشد. مهم‌ترین کاری که ایشان در حوزه اقتصادی کردند این بود که جلوی روند تخریبی که در دوران آقای احمدی‌نژاد شکل گرفته بود را گرفتند. به طور مثال تورم وحشتناکی که در زمان آقای احمدی‌نژاد بود را کاهش داده یا رشد منفی اقتصادی را به سمت مثبت سوق داده است. اما در زمینه مسائلی که مردم متوجه آن بشوند و با گوشت و پوست و استخوان خود آن را لمس کنند همچون کاهش رکود یا بیکاری عملاً کاری نکردند و در زمینه جذب سرمایه‌گذاری خارجی که موجب رونق در کشور شود نیز موفق نبودند.
وی تصریح کرد: لذا ایشان در حالی دائماً از اقتصاد صحبت می‌کنند که خیلی کارنامه موفقی در این حوزه نداشته‌اند. این در حالی است که خیلی از آن 19 میلیون نفر دغدغه‌های اجتماعی و فرهنگی داشتند و آقای روحانی یکبار هم در این زمینه‌ها صحبت نکردند.
زیباکلام در پاسخ به این سؤال که آیا آقای روحانی در زمینه فرهنگی و اجتماعی موفق بوده‌اند که بخواهند درباره آن صحبت کنند؟، گفت: من نمی‌گویم در این زمینه ها موفق بوده است. من معتقدم کارنامه آقای روحانی در حوزه‌های سیاست داخلی، اجتماعی و فرهنگی حتی از اقتصاد هم ناموفق‌تر است؛ اما حداقل آقای روحانی می‌تواند راجع این مسائل با مردم صحبت کند.
زیباکلام در پاسخ به این سؤال که چرا آقای روحانی نشان نمی‌دهند که مسائل اجتماعی و فرهنگی برای ایشان اهمیت دارد؟، گفت: دلیلش این است که آقای روحانی نیم نگاهی به اصولگرایان و سبد رأی آنها دارد و نمی‌خواهد خیلی آنها را علیه خود کند و مراقب است که مثلاً اگر راجع به کنسرت صحبت کند ممکن است موجب ناراحتی و عصبانیت اصولگرایان شود.

اعتماد: کارشناسان می‌گویند دولت آمارسازی می‌کند
یک روزنامه اصلاح‌طلب با اشاره به محرمانه شدن آمار در دولت یازدهم، نسبت به ادعای رشد اقتصادی 4/4 درصدی ابراز تردید کرد.
روزنامه اعتماد در گزارشی نوشت: روحانی در سفرش به یاسوج صحبت از رشد اقتصادی سه ماهه نخست سال کرده و این رشد را 4/4 درصد عنوان کرد. رشد اقتصادی در دولت روحانی به یکی از بحث‌برانگیزترین موضوعات اقتصادی تبدیل شد. زمانی که نرخ رشد اقتصادی مثبت و روندی صعودی دارد، دولتمردان نرخ رشد اقتصادی را اعلام و زمانی که روندی منفی و کند دارد از اعلام آمارها امتناع می‌کنند و نرخ‌ها را محرمانه نگه می‌دارند. محرمانه نگه داشتن آمارها در دولت یازدهم موضوع تازه‌ای نیست و هر بار دولت به بهانه‌ای آمارها را اعلام نمی‌کند.
اعلام آمار عملکرد سه ماهه نخست سال جاری در حالی است که بانک مرکزی به تازگی در اعلام نرخ‌ها و نماگرهای اقتصادی در برخی موارد از اعلام نرخ رشد اقتصادی خودداری کرده است؛ این بانک آخرین آمارهای خود مربوط به نماگرهای اقتصادی که البته برای پایان سال 94 است را در آخرین روزهای تیرماه امسال منتشر کرد اما در آمارها خبری از درج نرخ رشد اقتصادی نبود.
اعتماد می‌افزاید: آخرین آمار مربوط به نرخ رشد اقتصادی هم که مرکز آمار ایران اعلام کرده، مربوط به کل سال 94 بوده مبنی بر اینکه این نرخ با احتساب نفت یک درصد و بدون آن 0/9 درصد بوده است. اما حسن روحانی، رئیس جمهوری در جمع مردم کهگیلویه و بویراحمد از رسیدن نرخ رشد اقتصادی سه ماه اول امسال به 4/4 درصد خبر داد.
این روزنامه خاطرنشان کرد: این آمارها در حالی از سوی رئیس کابینه دولت یازدهم اعلام می‌شود که براساس نرخ اعلامی مرکز آمار مربوط به پایان سال گذشته، نرخ رشد اقتصادی با احتساب نفت یک درصد است و تنها در سه ماه این نرخ به یک بار بیش از 3 درصد رشد کرده است! این در حالی است که اتفاق خاصی در اقتصاد ایران رخ نداده و بنگاه‌های اقتصادی همچنان در رکود به سر می‌برند، وضعیت نقدینگی تغییری نکرده و بازارها همچنان کساد است.
حال کارشناسان اقتصادی می‌پرسند که چطور در این مدت کوتاه نرخ رشد اقتصادی روندی به شدت صعودی پیدا کرده است و به همین دلیل است که همچنان نسبت به آمارهای اعلامی از سوی مرکز تولید و انتشار آمار در کشور و عملکردشان انتقاد وجود دارد و متهم به آمارسازی می‌شوند.
اعتماد اضافه می‌کند: نکته قابل توجه آنکه رشد اقتصادی چهار درصدی مطرح شده ولی با توجه به اینکه این رشد در بخش‌هایی مانند نفت، کشاورزی و... بوده تأثیر مستقیمی بر زندگی مردم ندارد.
کارشناسان معتقدند اگر تا پایان سال 1395 به رشد پنج درصد برسیم با توجه به رکود حاکم در بازار ایران یک موفقیت است، ولی این رشد بیشتر در بخش کشاورزی و بنگاه‌های کوچک از طریق تأمین مالی و اصلاح گردش نقدینگی آنها و بخش نفت خواهد بود. اکنون صادرات نفت افزایش یافته و این افزایش در نرخ رشد اقتصادی تأثیرگذار خواهد بود. ولی مشکلی که در این بخش وجود دارد وصول پول‌های صادرات شده در حوزه نفت است و اگر دولت بتواند این پول‌ها را دریافت کند تحقق رشد اقتصادی پیش‌بینی شده میسر خواهد بود.

آرمان: رشد اقتصادی 4 درصد کجا اتفاق افتاده است؟!
یک کارشناس اقتصادی گفت با توجه به شرایط رکود اقتصادی، اعلام رشد اقتصادی 4/4 درصدی قابل تأمل است.
محمود جاساز در گفت‌وگو به روزنامه آرمان و درباره اعلام رشد 4/4 درصدی اقتصادی از سوی رئیس جمهور گفت: در شرایط رکود اقتصادی متأسفانه رشد اقتصادی یعنی همان GDP با معضلات بسیار زیادی روبه‌روست که تحقق هدف رشد اقتصادی پنج درصد در سال جاری را بسیار تردیدآمیز می‌سازد. البته در محاسبه ارزش تولید ناخالص داخلی نیز از روش‌های مختلفی استفاده می‌شود که مهم‌ترین آن روش تولید یا هزینه و روش درآمدی و روش ارزش افزوده است. ضمناً تنها کالاها و خدماتی که در سال جاری تولید شوند در محاسبه تولید ناخالص داخلی و یا ملی که شامل درآمدهای اتباع خارج از کشور نیز به حساب می‌آیند، منظور می‌شوند.
در تولید ناخالص ملی به روش ارزش افزوده، ارزش‌های افزوده در بخش‌های مختلف اقتصادی محاسبه و با هم جمع می‌شوند. معمولاً در کشور ما این بخش‌ها به کشاورزی، نفت، صنایع و معادن و خدمات تقسیم می‌شوند که البته محاسبه 4/4 درصدی اعلام شده در مورد رشد اقتصادی مشخص نیست که بیشتر مربوط به کدام بخش‌های فوق‌الذکر است.
وی می‌افزاید: معمولاً در رکود اقتصادی که با آن دست به گریبانیم هیچ کدام از این بخش‌ها تحرک ‌قابل توجهی نداشتند که در رشد اقتصادی 4/4 درصدی تأثیر وافر داشته باشند. البته یک شیوه دیگر محاسبه هزینه‌هاست که از جمع مصرف، سرمایه‌گذاری و مخارج دولت حاصل می‌شود. روش دیگر نیز از محاسبه درآمدهاست که معطوف به دستمزدها، اجاره و درآمدهای عوامل تولید است. به هر حال مسئله مهم دیگر آن است که آیا این تولید را با ارزش اسمی محاسبه می‌کنیم یا حقیقی؟ و اگر از ارزشی که محاسبه شده تورم‌زدایی شود ما به چه میزانی از رشد اقتصادی خواهیم رسید؟ زیرا ممکن است در یک سال تولید ناخالص ملی نسبت به سال قبل حتی دارای رشد درصد دورقمی باشد، اما ممکن است همه این رشد به جای اینکه از افزایش فیزیکی تولید کالا و خدمات حاصل شود به واسطه افزایش تورم صورت گیرد و حتی ممکن است که مقدار فیزیکی تولید و خدمات از سال گذشته هم کمتر باشد. بنابراین باید برای درک این موضوع تورم‌زدایی صورت گیرد و با قیمت‌های ثابت محاسبه شود.
این کارشناس اقتصادی تأکید کرد:  در حال حاضر با توجه به اینکه تمام عوامل تولید از قبیل سرمایه و تکنولوژی و مدیریت دانش‌بنیان در شرایط مطلوبی نیست که بتواند تأثیر قابل توجهی در تولید ناخالص داخلی بگذارد، در نتیجه رشد 4/4 درصد قابل تأمل است. زیرا همانطور که گفته شد یکی از عوامل تولید یعنی سرمایه در حال حاضر بزرگ‌ترین چالش رشد و توسعه اقتصادی کشور است.

جذب محافظه‌کاران بهتر از تقابل با حاکمیت است!
عضو گروهک نهضت آزادی می‌گوید نیروهای میانه‌رو داخل حاکمیت را باید جذب کرد و اتفاقاً این عده از سوی اصلاح‌طلبان مدیریت می‌شوند.
«عماد-ب» در وبسایت گروهک ملی مذهبی نوشت: «این روزها سؤالات زیادی مطرح می‌شود که چرا نیروهای محذوف از حاکمیت باید در عرصه رسمی سیاسی مشارکت داشته باشند؟ مثلاً چرا باید در انتخابات از کاندیدایی حمایت کنند و رأی دهند؟ چرا باید اعتبارشان را خرج محافظه‌کارانی کنند که پیش از آن چندان قرابتی با ایشان نداشتند؟ و آیا با چنین کاری پایگاه و سرمایه اجتماعی خود را از دست نخواهند داد و هویت سیاسی‌شان مخدوش نخواهد شد؟ عمری آبرو را که به قیمت تحمل رنج فراوان اندوخته‌اند، چرا باید به پای کسانی بریزند که یک‌شبه همه را بر باد می‌دهند و آنها را در پیشگاه ملت روسیا، می‌کنند؟ چرا باید گروه‌هایی چون نهضت‌آزادی، اعتبار پنجاه ساله خود را خرج محافظه‌کارانی کنند که هیچ سنخیتی با ایشان ندارند؟
این سؤالات از سر فقدان استراتژی طرح می‌شود. آنها نمی‌دانند که پاسخ مطلوبشان یا به تقابل می‌انجامد و یا به انفعال، در حالی که نه توان تقابل دارند و نه راهی برای خروج از انفعال می‌شناسند.
وی می‌افزاید: نباید نقش محافظه‌کاران میانه‌روی داخل حکومت و اعتدال‌گرایان بهبودخواه را نادیده گرفت؛ یکی از کارویژه‌های مهم اصلاح‌طلبان جامعه محور آشکار می‌شود؛ کنش در عرصه عمومی برای بسیج پایگاه اجتماعی خود در جهت حمایت از بهبودخواهان و میانه‌روهای داخل حاکمیت. همانطور که گفته‌اند پروژه نیروهای میانه‌رو و بهبودخواه داخل حاکمیت نرمالیزاسیون وضعیت بحرانی و تدارک زیرساخت‌های لازم برای توسعه است. این نیروها را باید از میان محافظه‌کاران جذب کرد نه از میان اصلاح‌طلبان و اتفاقاً جذب و تقویت این نیروها از سوی اصلاح‌طلبان مدیریت می‌شود. پروژه اصلاح‌طلبان دموکراتیزاسیون است و تقویت نیروهای میانه‌رو داخل حاکمیت نیز یکی از مراحل دموکراتیزاسیون به حساب می‌آید.
پیش از این عباس عبدی گفته بود پیوستن کسانی چون ناطق نوری به اصلاح‌طلبان چیزی برما اضافه نمی‌کند. او باید در همان جناح خود بماند و در آن طرف نقش خود را درست ایفا کند.
 
 خراسان

هشدار به مسئولان در خصوص پرداخت قبض های غیرمجاز/ رشد اقتصادی 4 درصد کجا اتفاق افتاده است؟/ حضور 360 هزار تروریست خارجی از 93 ملیت در جنگ سوریههشدار به مسئولان در خصوص پرداخت قبض های غیرمجاز
بر اساس بخشنامه جدید یک نهاد نظارتی به تعدادی از وزارتخانه ها و سازمان ها، تاکید شده است که با توجه به دستور  ماه های گذشته دولت در خصوص ممنوع شدن هرگونه پرداخت برای قبض ها و نگهداری املاک بدون کد رهگیری در سیستم دولت با گذشت شش ماه از ابلاغ این دستور، مسئولان مربوطه باید در قالب اقدامات پیشگیرانه برای  لحاظ کردن این دستور مهم اقدام کنند و پس از پایان این مهلت، هرگونه بی توجهی به آن، در حکم تصرف در اموال دولتی خواهد بود.


ذره بین دولت روی املاک بدون استفاده ادارات
بر اساس ابلاغیه جدید یک مقام مسئول به تعدادی از ادارات دولتی، اعلام شده است که حسب گزارش های دریافتی و بازدیدهای صورت گرفته توسط برخی بازرسان و مدیران، تعدادی از نهادها و سازمان ها دارای واحدهای تابعه مانند استخر آب و سوله هستند که مدت هاست بدون استفاده رها و حتی به مرور زمان،   تخریب شده است که مسئولان مربوطه باید ضمن ارائه فهرستی از این مراکز، پیشنهادهای خود را برای احیا، درآمدزایی و بهره برداری از این مراکز تا پایان شهریورماه ارائه کنند.
 
 
آرمان
 

هشدار به مسئولان در خصوص پرداخت قبض های غیرمجاز/ رشد اقتصادی 4 درصد کجا اتفاق افتاده است؟/ حضور 360 هزار تروریست خارجی از 93 ملیت در جنگ سوریهحشمتيان رئيس خانه احزاب شد

پس از برگزاري جلسه دیروز قدرتعلي حشمتيان به عنوان رئيس خانه احزاب انتخاب شد. پس از برگزاري جلسه امروز ۲۶ مرداد ماه قدرتعلي حشمتيان نايب‌رئیس خانه احزاب در دوره گذشته، رئيس خانه احزاب شد. از مجموع ۲۰ راي ماخوذه حشمتيان ۱۲ راي و ميرمحمدي ۸ راي به دست آوردند. همچنين صدر با ١٧ راي نايب‌رئیس اول شد و غفوري فرد در اين راي‌گيري فقط ۳ راي آورد. حسين كنعاني مقدم نيز به عنوان تنها كانديدا با ۱۹ راي منشي هيات رئيسه انتخاب شد. گفتني است؛ ۲۶ مرداد رياست حسن غفوري فرد در خانه احزاب از جريان اصولگرايي به پايان مي‌رسد و طبق صراحت اساسنامه هرسال رئيس خانه احزاب بايد از يك فراكسيون انتخاب شود.

 

تكذيب توقيف قايق‌های ايراني

سخنگوي ائتلاف موسوم به عربي و مشاور وزير دفاع عربستان در ادعايي توقيف قايق‌هاي صيادان ايراني در نزديكي آب‌هاي منطقه‌اي سعودي به دست نيروي دريايي عربستان را تكذيب كرد. احمد عسيري مدعي شد كه آنچه رسانه‌هاي ايراني از توقيف قايق‌هاي اين كشور در نزديكي آب‌هاي منطقه‌اي سعودي به دست نيروي دريايي عربستان خبر داده‌اند بي‌اساس است. وي ادعا كرد كه توقيف قايق‌هاي ايراني و بازداشت ۱۶ سرنشين اين قايق‌ها نادرست است.

 

۷۵ امضا براي استيضاح فاني

نماينده مردم سبزوار از افزايش امضاي استيضاح وزير آموزش و پرورش خبر داد. حسين مقصودي با اشاره به طرح استيضاح علي اصغر فاني وزير آموزش وپرورش در مجلس شوراي اسلامي اظهار كرد: بسياري از نمايندگان از جريانهاي سياسي مختلف پيگير اين استيضاح هستند. وي با بيان اينكه بحث استيضاح وزير آموزش و پرورش شدت بيشتري به خود گرفته است، تصريح كرد: ۷۵ نماينده پاي برگه استيضاح فاني را امضا كرده‌اند. سخنگوي كميسيون شوراها و امور داخلي مجلس با بيان اينكه برخي از اعضاي هيات رئيسه مجلس نيز از مطرح شدن بحث استيضاح وزير آموزش و پرورش استقبال كرده‌اند، گفت: احتمالا اكثريت مجلس به استيضاح فاني رأي مثبت مي‌دهند.

 

آغوش‌باز به‌روی مديران احمدي‌نژادي!

در ماه‌هاي اخير شاهد بازگشت نيروهايي به حوزه‌هاي حساس وزارتخانه‌ها هستيم كه در سه سال گذشته در تقابل با دولت بودند يا كمترين پشتيباني را از دولت داشته‌اند. وزارت جهاد كشاورزي در صدر اين وزراتخانه‌ها قرار دارد. در اين بين عباسعلي نوبخت كه در زمان رياست‌جمهوري محموداحمدي‌نژاد، مديركل منابع طبيعي استان مازندران بود و با شروع دولت يازدهم بركنار شد؛ مجددا به عنوان سرپرست معاونت امور جنگل سازمان جنگلها و مراتع كشور انتخاب شده است. همچنين در اين بين افراد ديگري نيز هستند كه با اين منطق كه فعاليت آنان براي بخش كشاورزي در مجلس نهم كافي نبوده، خواهان ادامه فعاليت در بدنه دولتي هستند و اين وزارت جهاد كشاورزي است كه با آغوش باز جايي براي آنان در اين وزارتخانه بازكرده است. از عباس رجايي-نماينده اراك در مجلس نهم- كه با سمت جديد مشاور وزير جهاد كشاورزي به عرصه بازگشته است تا غلامرضا نوري قزلجه-نماينده سابق بستان‌آباد- كه او نيز به سمت مشاور وزير جهاد كشاورزي منصوب شده است. همچنين هدايت‌ا... ميرمرادزهي نيز كه نماينده سراوان، سيب‌سوران و مهرستان را در مجلس نهم در كارنامه خود دارد نيز به عنوان مديركل شيلات سيستان و بلوچستان به يكي از اركان وزارت جهاد كشاورزي ورود پيدا كرده است.

 

سفارش دولت قبل برای وام به زنجاني

حسين دهدشتي نماينده سابق مردم آبادان كه در مجلس نهم مسئول پيگيري پرونده بابك زنجاني بود، گفت: زماني كه ما فهميديم زنجاني در حال قرار داد بستن با تامين اجتماعي است ميركاظمي با نجات اميني (معاون تامين اجتماعي) تماس گرفت و حتي با خود مرتضوي هم صحبت كرد كه زنجاني پولي ندارد به شما بدهد و اگر پولي دارد بيايد بدهي خود را صاف كند؛ اما با وجود اين مكالمه مشاهده شد آنها بر سرعت خود اضافه كردند و حتي شنيده شد شد كه جلسات شبانه‌اي داشتند و نهايتا قرارداد بسته شد و بعد از آن زنجاني چك‌هاي تامين اجتماعي را به عنوان ضمانت قرارداد با وزارت نفت، ارائه كردند. برنا نوشت؛ آنها در قرارداد في مابين نوشته بودند بابك زنجاني بايد پول به حساب تامين اجتماعي واريز كند و به محض واريز كردن، آقاي مرتضوي يك چك ۴ميليارد يورو به بابك زنجاني بدهد. زنجاني در مالزي يك بانك تاسيس كرده بود و با سفارش بعضي در دولت قبل، تعدادي از بانك‌هاي دولتي از جمله بانك مسكن، در آن بانك حساب باز كرده بودند و از او حمايت مي‌كردند.

 
 جمهوری اسلامی
 
هشدار به مسئولان در خصوص پرداخت قبض های غیرمجاز/ رشد اقتصادی 4 درصد کجا اتفاق افتاده است؟/ حضور 360 هزار تروریست خارجی از 93 ملیت در جنگ سوریهحضور 360 هزار تروریست خارجی از 93 ملیت در جنگ سوریه
 
* مرکز مطالعات «فرل» آلمان در تازه‌ترین تحقیق خود اعلام کرد تعداد تروریست‌هایی که در پنج سال اخیر تحت نام گروه‌های مختلف علیه ارتش سوریه جنگیده‌اند، به طور متناوب به 360 هزار تروریست خارجی رسیده است. شمار عناصر دارای تابعیت اروپایی و آمریکایی که علیه ارتش سوریه می‌جنگند به 21500 نفر رسید که 8500 نفر از آنها به کشورهایشان بازگشته‌اند. این تروریست‌ها از 93 کشور جهان هستند که در بین آنها از تمامی کشورهای عربی بدون استثنا عناصری وجود دارد. از نظر تعداد عناصر تروریست خارجی، ترکیه اول است و در تعداد عناصر کشته شده در درگیری‌های سوریه این رقم از آن عربستان است که تاکنون 24500 عربستانی در درگیری‌های سوریه مشارکت داشته‌اند که 5990 نفر از آنها کشته‌ شده‌اند.
 
سربازان داعشی کمترین اطلاعاتی از قرآن و حدیث ندارند 

* یک روزنامه انگلیسی نوشت: داعشی‌ها حتی بلد نیستند قرآن بخوانند. روزنامه انگلیسی دیلی میل افشا کرد: اسناد به دست آمده توسط موسسه معارضان سوری به نام «زمان الوصل» نشان می‌دهد 70 درصد از نیروهای داعشی تقریباً هیچ اطلاعاتی از اسلام ندارند. بررسی فرم‌های جذب نیروی داعش نشان می‌دهد که سربازان داعشی کمترین اطلاعاتی از قرآن و حدیث ندارند.
 
نماینده حزب کارگر انگلیس: بگذارید تروریست های انگلیسی به داعش بپیوندند

* فرانک فیلد، نماینده حزب کارگر انگلیس گفت که باید به تروریست‌های انگلیسی اجازه داد به داعش در سوریه ملحق شوند زیرا کشته شدن آنها امنیت کشور را افزایش خواهد داد. به گزارش روز دو شنبه روزنامه اکسپرس چاپ لندن، این عضو دولت سابق کارگری انگلیس با تاکید بر این که حتی «یک ذره» هم نگران تروریست‌هایی نیست که به یک فرقه فاسد می‌پیوندند، آنها را به پیوستن به داعش و شریک شدن در اقدامات آنها تشویق کرد. وی گفت، فکر می‌کنم نباید نگران رفتن این افراد به خارج از کشور باشیم زیرا برخی از آنها کشته خواهند شد و این مساله امنیت کشور را افزایش خواهد داد. اگر افرادی می‌خواهند مرتکب رفتاری غیر اخلاقی و فاسد شوند بهتر است آن را با همقطاران شان که این رفتار را به آنها آموخته اند، تجربه کنند تا اینکه آن را در حوزه انتخابیه من یا هر جای دیگری در داخل انگلیس پیاده کنند. این سخن، با واکنش «الک شلبروک» از نمایندگان محافظه کار پارلمان انگلیس مواجه شد و وی ضمن «غیرمسئولانه» خواندن آن گفت که دولت انگلیس باید مانع خروج ترویست‌ها از انگلیس برای پیوستن به داعش در سوریه شود.
 
سفیر عربستان در عراق باز هم خبرساز شد 

* سفیر عربستان در عراق باز هم با حرف‌های بی‌پایه خود، خبرساز شد. ثامرالسبهان گفت پیشرفتی که عربستان شاهد آن است، ایران را به خشم آورده است! به گزارش العالم وی با اینکه به هیچیک از دستاوردهای ادعایی نظام حاکم سعودی اشاره نکرد، در گفتگو با روزنامه عکاظ افزود: ایران قصد دارد عرب‌ها را نابود کند! 
 
ایران
 
هشدار به مسئولان در خصوص پرداخت قبض های غیرمجاز/ اعتماد: کارشناسان می‌گویند دولت آمارسازی می‌کند/ حضور 360 هزار تروریست خارجی از 93 ملیت در جنگ سوریهباهنر: رفع حصر منتفی است

محمدرضا باهنر که مصاحبه اخیر وی با ایلنا و طرح پیشنهادی اش برای رفع حصر بحث برانگیز شده، در گفتوگو با فارس در این باره توضیحاتی داده است. وی گفت: ازآنجا که اینجانب هیچ ارتباط رسمی علنی و غیرعلنی با سران فتنه ندارم و نمیتوانم داشته باشم (طرح پیغام به موسوی) شائبه ارتباط را تداعی میکند و این به نفع دوستانشان نیست چرا که با توجه به عملکرد و هزینههایی که آنها برای ملت و کشور به همراه داشتند محاکمه در هر دادگاه عادلانهای که صورت گیرد احکام سختی در انتظار آنها خواهد بود.دبیر کل جبهه پیروان همچنین افزود: با توجه به اینکه هیچ نشانهای از پشیمانی و توبه محصورین در دست نیست، امکان رفع حصر نیز منتفی است.
 
شهرام جزایری آزاد شد

شهرام جزایری گفت: بعد ازظهر روز١٦ مرداد بازداشت و عصر روز یکشنبه هم آزاد شدم. به گزارش مهر، وی افزود: به دلایلی از گفتن جزئیات پرونده معذور هستم البته در حال حاضر هیچ مشکل خاصی وجود ندارد. گفتنی است جزایری 16 مرداد و در حالی که ظاهراً به قصد انجام سخنرانی در برنامه ای مرتبط با شرکت پدیده شاندیز به مشهد رفته بود، بازداشت شده بود.

 وکیل رئیس جمهوری سابق: احمدینژاد یکبار هم به دادگاه نرفته است

سید عادل حیدری، وکیل مدافع محمود احمدینژاد در واکنش به اظهارات اخیر محمدرضا خباز استاندار سمنان مبنی بر اینکه احمدینژاد در ارتباط با پرونده خود چند بار در دادگاه حضور یافته ، گفت: این موضوع، دروغ محض است و صحت ندارد. به گزارش تسنیم، محمدرضا خباز پیش از این گفته بود: نخستین احضار احمدینژاد به دادگاه در مجتمع قضایی تهران صورت گرفت و از آنجایی که عده زیادی از مردم و خبرنگاران در آنجا حضور داشتند و نسبت به او ابراز احترام و احساسات کردند شرایط برای بازجویی از او فراهم نبود، بنابراین بازجو جلسه نخست دادگاه را بدون انجام بازجویی به جلسات آتی موکول کرد. در جلسات آتی دادگاه، احمدینژاد از در خاصی به دور از چشم خبرنگاران و مردم وارد اتاقی خاص شد و درست در این زمان نخستین بازجویی و رسیدگیها اتفاق افتاد.


عربستان توقیف قایق‎های ایرانی را تکذیب کرد

سخنگوی ائتلاف موسوم به عربی و مشاور وزیر دفاع عربستان در ادعایی توقیف قایقهای صیادان ایرانی در نزدیکی آبهای منطقهای سعودی به دست نیروی دریایی این کشور را تکذیب کرد.به گزارش تسنیم، «امد عسیری»مدعی شد آنچه رسانههای ایرانی از توقیف قایقهای این کشور در نزدیکی آبهای منطقهای سعودی به دست نیروی دریایی عربستان خبر دادهاند بیاساس است.سرهنگ امین خسروی روز شنبه در جمع خبرنگاران در بوشهر با اشاره به توقیف سه قایق و یک لنج ایرانی و دستگیری 16 نفر از سرنشینان آن توسط  عربستان، گفت: این شناورها مربوط به بوشهر، گناوه و شیف بودهاند که از زنده بودن سرنشینان آن مطمئن هستیم. 
 
 
وطن امروز
 
هشدار به مسئولان در خصوص پرداخت قبض های غیرمجاز/ اعتماد: کارشناسان می‌گویند دولت آمارسازی می‌کند/ حضور 360 هزار تروریست خارجی از 93 ملیت در جنگ سوریهبنزین دو نرخی می‌ماند

عضو هیات رئیسه کمیسیون انرژی مجلس از دونرخی ماندن بنزین براساس مصوبه دیروز کمیسیون متبوع خود خبر داد و گفت: دولت مکلف به اجرای قانون دونرخی شدن بنزین و حفظ کارت سوخت است.
به گزارش میزان، علی ادیانی در تشریح جلسه دیروز کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، گفت: بررسی لایحه اصلاح قانون بودجه سال 95 نخستین دستورکار کمیسیون بود که بند «ح» این اصلاحیه مربوط به کمیسیون انرژی است و دولت در این بند خواستار حذف کارت سوخت و تک نرخی شدن بنزین شده است. وی با اشاره به اینکه بخش مربوط به حذف کارت سوخت در جلسه عصر روز یکشنبه بررسی شد و رأی نیاورد، افزود: در ادامه بررسی مواد این لایحه تک‌نرخی یا دونرخی ماندن سوخت بررسی شد و بر این اساس تک‌نرخی شدن بنزین رأی نیاورد و کمیسیون انرژی به ابقای مفاد بودجه 95 رأی مثبت داد. ادیانی بر اجرای قانون و مفاد لایحه بودجه 95 از سوی دولت تاکید کرد و ادامه داد: دولت مکلف به اجرای قانون دونرخی شدن بنزین و حفظ کارت سوخت است.


واردات برنج 92 درصد افزایش یافت

براساس آمار گمرک در 4 ماه نخست سال بیش از 56 هزار تن برنج به کشور وارد شده است. به گزارش میزان، در 4 ماه نخست سال جاری بیش از 56 هزار تن برنج به کشور وارد شده که ارزش دلاری این میزان واردات بیش از 475 میلیون دلار است. این درحالی است که واردات برنج در 4 ماه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیش از 92 درصد رشد داشته و کشور پاکستان در صادرات برنج به ایران سهم عمده‌ای دارد. لازم به ذکر است، با آغاز فصل برنج برای حمایت از تولید داخل، واردات برنج از اول مرداد سال جاری با توجه به درخواست وزارت جهاد کشاورزی ممنوع شده و ترخیص برنج از گمرکات کشور امکانپذیر نیست.


اعلام قیمت‌های جدید میوه و تره‌بار

رئیس اتحادیه میوه و سبزی نرخ جدید انواع میوه، سبزی و صیفی‌جات را در بازار اعلام کرد و اظهار داشت: قیمت گیلاس، هویج و خیار نسبت به هفته قبل گران شده است. سیدحسین مهاجران به مهر گفت: قیمت گیلاس ۲ هزار تومان، هویج بین ۲۰۰ تا ۳۰۰ تومان و خیار حدود ۵۰۰ تومان نسبت به هفته گذشته گران شده است. وی اضافه کرد: وقتی تولید منطقه‌ای تمام و عرضه آن به بازار متوقف می‌شود تا آمدن محصول سایر مناطق، مدتی زمان  لازم است و در این فاصله معمولا قیمت‌ها مقداری نوسان دارد. رئیس اتحادیه میوه و سبزی با بیان اینکه در یک هفته اخیر کاهش قیمت چندانی در حوزه میوه و سبزی رخ نداده است، افزود: درحال حاضر قیمت هرکیلوگرم گیلاس ۱۲ هزار تومان، هویج بین ۱۸۰۰ تا ۲۲۰۰ تومان، خیار گلخانه‌ای باکیفیت بین ۲۷۰۰ تا ۳۰۰۰ تومان، گوجه‌فرنگی گلخانه‌ای ۲۲۰۰ تومان، گوجه‌فرنگی بوته‌ای ۷۰۰ تا ۱۳۰۰ تومان و سیب‌زمینی بین ۷۰۰ تا ۱۳۰۰ تومان است. مهاجران قیمت هرکیلوگرم پیاز را نیز بین  ۶۰۰ تا ۱۲۰۰ تومان اعلام کرد و گفت: قیمت هندوانه از ۴۰۰ تا ۱۲۰۰ تومان، خربزه ۱۰۰۰ تا ۲۵۰۰ تومان، شلیل و هلو حداکثر ۷۰۰۰ تومان، انگور از ۴۵۰۰ تا ۵۰۰۰ تومان، سیب درختی از ۳۰۰۰ تا ۷۰۰۰ تومان، موز از ۴۵۰۰ تا ۵۰۰۰ تومان، انجیر زرد ۶۰۰۰ تومان، انجیر سیاه ۵۰۰۰ تومان، لیموترش از ۶۰۰۰ تا ۹۰۰۰ هزار تومان، سبزی جور(پلو، کوکو، ‌آش و قورمه) از ۸۰۰ تا ۱۲۰۰ تومان و سبزی خوردن از ۹۰۰ تا ۱۵۰۰ تومان است.  


عرضه ۲۸۸ هزارتن شکر در ۴۲ روز

معاون بازرگانی شرکت بازرگانی دولتی ایران با بیان اینکه از ۲۸۸ هزارتن شکر عرضه شده در بورس کالا در 42 روز اخیر، فقط حدود ۱۵۰ هزارتن آن به فروش رفته است، گفت: شرایط ایجاد شده در بازار به دلیل فشارهای تجار واردکننده است. حسن عباسی‌معروفان در گفت‌وگو با مهر با تاکید بر اینکه در زمینه موجودی شکر در کشور کمبودی نداریم، اظهار داشت: شکر به میزان کافی در انبارهای کشور وجود دارد ضمن اینکه واردات این کالا درحال انجام است. وی با بیان اینکه 2 هفته قبل، حدود ۵۵ هزارتن شکر در کشور توزیع شد، افزود: عملیات تخلیه و ترخیص حدود ۶۹ هزارتن شکر اخیرا انجام شده که این محموله نیز بزودی وارد کارخانه‌های تصفیه و سپس وارد بازار خواهد شد. وی اضافه کرد: از شنبه هفته آینده توزیع این محموله در بازار آغاز می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 12
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۰۸:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۶
    0 0
    داستان قبض ها مثنوی هفتاد من کاغذ شده معمولا سه برابر مبلغ واقعی صادر میشه تازه یارانه رو هم که دارن از مردم پس میگیرن اونوقت با این ارقام نجومی خدا رحم کنه
  • ۰۸:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۶
    0 0
    چرا من که 16 هزار تومن قبض ابم شده باید 51 هزار تومن پرداخت کنم؟ این انصافه؟ عدالته؟
  • ۰۸:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۶
    0 0
    رشد 4 درصدی در فیش های نجومی رخ داده البته فکر کنم صفرش افتاده باشه
  • ۰۸:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۶
    0 0
    هر سال از رشد اقتصادی صحبت میشه اما اقتصاد کف جامعه درست نمیشه نمی دونم مسئولین درباره چی حرف میزنن؟
  • ۰۸:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۶
    0 0
    وقتی اعتما میگه داری آمار سازی می کنید یعنی فاتحه خونده شده
  • ۰۸:۳۰ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۶
    0 0
    نهضت ازادی عددی نیست بخاد جلوی نظام بایسته تا چند وقت دیگه کلا منحل میشه
  • ۰۸:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۶
    0 0
    بازار شکر خیلی غم انگیز شده
  • ۰۸:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۶
    0 0
    وقتی برنج می کاریم واقعا درسته که وارد کنیم؟
  • ۰۸:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۶
    0 0
    رکود پدر بازارو دراوره لطفا یه کاری بکنید
  • ۰۹:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۶
    0 0
    بودن حزب‌ الله و اسد، ایران را قدرتمند می‌کند. بگو ماشالله
  • ۰۹:۵۷ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۶
    0 0
    گیلاس ۲ هزار تومان، ...نسبت به هفته گذشته گران شده است پس منظور رییس جمهور از رشد اقتصادی ، این حوزه بوده است!!!!!!!!!!!!!!!!! انگار افتاب تابان برجام زیادی تابیده میوه ها از بین رفتن و گرون شدن.؟!
  • گاکول ۱۷:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۶
    0 0
    جناب کیهان رشد اقتصادی 4 درصد نیست بلکه احتمالا 4000 درصد است که در حقوق مدیران نورچشمی از خود راضی اتفاق افتاده است اما در مورد ما بازنشستگان رشد اقتصادی حدودا منفی 200 در صد است زیرا قدرت خریدما ن حداقل یک سوم شده است خوب این به اون در

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس