کد خبر 625796
تاریخ انتشار: ۱۱ شهریور ۱۳۹۵ - ۰۰:۱۵

یک روزنامه صهیونیستی نوشت: اگرچه سیاست‌های خارجی ایران با تغییراتی همراه شده، اما روحانی هیچ قدمی برای تغییرات داخلی برنداشته است.

به گزارش مشرق، روزنامه تایمز اسرائیل می‌نویسد: در مورد وضع زنان باید گفت هنوز در مقایسه با دوره ریاست جمهوری احمدی‌نژاد، تغییری صورت نگرفته است. برای مثال زنان نمی‌توانند به ورزشگاه‌ها بروند.
 
علاوه بر این دانشجویانی که به خاطر حضور در اعتراض به انتخابات ریاست جمهوری 7 سال پیش اخراج شدند منتظر عملی شدن وعده‌های روحانی هستند.
 
در ادامه این تحلیل آمده است: دست‌کم وضع این دانشجویان از میرحسین موسوی و مهدی کروبی رهبران معترضی که هنوز درحصر خانگی هستند، به مراتب بهتر است. با وجود درخواست برخی شخصیت‌های دولتی ایران مبنی بر آزادی این دو نفر، روحانی هنوز موضع خودرا د رباره این موضوع به طور علنی اعلام نکرده است.
 
اظهار نگرانی روزنامه صهیونیستی برای آشوبگران و سران فتنه، در حالی است که سران این رژیم در جریان فتنه 88 بارها به طورعلنی از «جنبش سبز» حمایت کردند و آنها را سرمایه اسرائیل که ازدرون مرزهای ایران با جمهوری اسلامی می‌جنگند، خواندند.
 
اما برای هزاران کارگر اخراجی از کارخانه‌های ورشکسته و هشتصد کارگر کارخانه پلی‌اکریل اصفهان، این فراوانی کالا موضوع خوشایندی نیست. این افراد نگران کاهش شدید تعداد افراد شاغل و احتمال پیوستن به صدها هزار فرد دیگری هستند که در سه سال گذشته به سبب تحریم‌های بین‌المللی بر ضد ایران اخراج شده‌اند.
 
این فراوانی کالا در فروشگاه‌های ایران، موجب آرامش کارکنان شهرداری بهبهان نمی شود که پس از پرداخت نشدن دستکم دو ماه از حقوقشان تصمیم گرفتند. اعتصاب کنند.
 
با تمام این تفاسیر، کارشناسان و تحلیلگران آزاداندیش در ایران، یعنی افرادی که در انتخابات از روحانی حمایت کردند زمانی که پای موضوعات داخلی به میان می‌آید در مورد عملکرد وی ابراز یاس می‌کنند.
 
منتقدان سیاست داخلی روحانی می‌گویند که وی پس از گذشت سه سال از انتخاب به عنوان رئیس جمهوری ایران، هنوز طرح کلی خود را برای اصلاحات اقتصادی و اجتماعی ارائه نداده است.
 
این منتقدان می‌گویند که روحانی به عنوان فردی تلقی می‌شود که حتی از بیان مجدد وعده‌هایی که پیش از انتخابات می‌داد خودداری می‌کند.
منبع: کیهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس