دبیر کل حزب‌الله لبنان، امروز در مراسمی در ارتباط با جنگ 33 روزه سال 2006 که در «بنت‌ جبیل» در جنوب لبنان برگزار شد، سخنرانی کرد.

به گزارش مشرق، «سید حسن نصرالله» امروز شنبه 13 آگوست (23 مرداد) به مناسبت دهمین سالروز پیروزی مقاومت بر رژیم صهیونیستی در جنگ 33 روزه سال 2006 سخنان مهمی ایراد کرد.

این مراسم در بنت‌ جبیل در جنوب لبنان برگزار شد. نصرالله در این سخنان که به صورت زنده (ویدئو کنفرانس) از شبکه المنار لبنان پخش شد، ابتدا این مناسبت را تبریک گفت و یاد شهداء و جانبازان و خانواده‌های آنان را گرامی داشت. او ضمن تشکر از رزمندگان و اعضای مقاومت، تشکری ویژه از ایران و سوریه به دلیل حمایت از مقاومت کرد.

دبیر کل حزب‌الله، از جمله نتایج مهم پیروزی مقاومت در جنگ 33 روزه را ایجاد تزلزل در اعتماد ساکنان فلسطین اشغال به سران سیاسی و نظامی‌شان و باطل شدن عقیده ارتش این رژیم مبنی بر پیروزی سریع در هر جنگی و در حاشیه امن نگاه داشتن جبهه داخلی از این جنگها دانست و گفت که مهمتر از همه این مسائل، تردید دوباره در امکان بقای اسرائیل در منطقه بود.

سید حسن نصرالله با بیان اینکه بعد از اینکه طرح آمریکا برای ایجاد خاورمیانه بزرگ از طریق حمله به مقاومت در لبنان، شکست خورد، واشنگتن تکفیری‌های منطقه را با کمک برخی بخصوص عربستان و صرف پول هنگفت و تأمین تسلیحات، گرد آورد تا مقاومت را نابود کنند اما همانطور که مقاومت در جنگ 2006 پیروز شد، مقاومت باز هم پیروز میشود چون ما وارد دوره پیروزیها شده‌ایم.

نصرالله برای اولین بار به اعضای گروههای تکفیری پیام داد و با یادآوری کردن سوء استفاده آمریکا از آنان برای نبرد با محور مقاومت، به آنان گفت که اگر هنوز اعتقادی به اسلام و محبتی به رسول‌الله دارند، سلاح را زمین بگذارند زیرا در غیر این صورت، کار آمریکا که با آنان تمام شود، آنان را نابود خواهند کرد.

دبیر کل حزب‌الله اعلام کرد که در ابتدای جنگ 33 روزه برخی میانجیگران نزد سران مقاومت آمدند و پیشنهاد دادند که مقاومت سلاحش را تسلیم کند، تشکیلات مقاومت را منحل کند و دو نظامی اسیر اسرائیلی را بی‌چون‌وچرا تحویل دهد وگرنه اسرائیل و آمریکا تصمیم نابودی مقاومت را گرفته‌اند، اما حزب‌الله گزینه عزت و مقاومت را انتخاب کرده و به ذلت آنان تن نداده است.

او در پایان خطاب به سران لبنان گفت که اگر گروههای سیاسی بر سر گزینه ریاست جمهوری توافق کنند، حزب‌الله و متحدانش برای انتخاب نخست‌وزیر با رویکرد باز برخورد خواهند کرد.

مشروح سخنرانی

نصرالله در ابتدا با اشاره به سالروز جنگ 33 روزه گفت، به نظر می‌رسد توجه اسرائیلی‌ها به این مسئله، طی یک ماه گذشته (از آغاز تا پایان این یک ماه) بیشتر از توجه لبنانی‌ها بود.. تقریبا مسئولی در رژیم صهیونیستی از مقامات سیاسی گرفته تا مقامات نظامی و رسانه‌ها نبود، الا اینکه به مسئله پرداختند.

دشمن در محقق کردن اهداف خود در جنگ تموز، ناکام ماند

زمانیکه ما از پیروزی در «جنگ تموز» سخن می‌گوییم، سخن از یک عنوان کلی و بسیار مهم است که تمام اهداف جنگ را ناکام گذاشت. این جنگ با دستور آمریکا آغاز شد، جنگی که دشمن بعد از شکست نام آن را جنگ دوم لبنان گذاشت و ما به آن می‌گوییم جنگ تموز (جنگ ژوئیه).

هدف اصلی جنگ، ایجاد خاورمیانه جدید بود

 

نصرالله گفت، مهم‌ترین، بزرگترین و حساس‌ترین هدفی که دشمن داشت و کاندولیزارایس آن را اعلام کرد، تولد خاورمیانه جدید بود.. که گام نخست بود و در پی آن اهداف دیگر باید اجرا می‌شد و قرار بود که با نابود کردن مقاومت در لبنان آغاز شود تا سلطه اسرائیلی آمریکایی بر همه چیز در منطقه کامل شود. این هدف‌ها کامل از بین رفت.

مقاومت در جنگ ژوئیه (33 روزه) در موضع دفاع کامل از خود بود. من از پژوهشگران و کسانی که به این موضوع می‌پردازند، این مسائل و تبعات امنیتی، سیاسی و نظامی و اقتصادی آن را کامل بررسی کنند .

دبیر کل حزب‌الله برخی نتایج و تبعات این جنگ را برای اسرائیل اینطور بیان کرد:

1- ارتش اسرائیل از درون دچار تزلزل شد. در حالتی از آشفتگی و شبه‌فروپاشی قرار گرفت. رئیس ستاد مشترک، فرمانده ارتش، افسران و سربازان دچار اختلاف و تبادل اتهام شدند... این مسئله باعث از بین رفتن اعتماد میان سطوح مختلف نهادهای نظامی اسرائیل شد. این مسئله در جنگ غزه نیز روشن شد.

2- تزلزل در اعتماد ساکنان (فلسطین اشغالی) به سران رژیم شد. این یکی از مهمترین مسائل است که رئیس ستاد مشترک وقت به آن اذعان کرد.

3- تزلزل در اعتماد به سران نظامی و سیاسی.

4- تزلزل در اعتماد سران سیاسی به فرماندهان نظامی.

5- تزلزل در اعتماد ساکنان به سران سیاسی اسرائیل. این جنگ بحران اعتماد به سران سیاسی را ایجاد کرد به طوری که انتخابات زودهنگام برگزار شد.

6- سقوط اعتقاد نظامی رژیم صهیونیستی بود. در کل جنگهای سال گذشته، این اعتقاد تغییری نکرده بود اما در جنگ ژوئیه کاملا سقوط کرد.در حزب لیکود، جلساتی برگزار شد که این اعتقاد را بازسازی کنند. آنها معتقدند بودند که در زمین دشمن می‌جنگد و سریع پیروزی می‌شود و جبهه داخلی در آرامش قرار دارد. اینها از بین رفت. کافی است که امروز به شما بگویم که اسرائیل میداند که دیگر پیروزی سریعی وجود ندارد. میداند که امروز ممکن است در خاکی که اشغالش کرده می‌تواند جنگ در بگیرد و دیگر جنگی که جبهه داخلی از آن جدا باشد، دیگر وجود نخواهد داشت. در شهرکهای شمالی، در حیفا، بلکه فراتر از حیفا و فراتر و فراتر و فراتر از حیفا خواهد بود. هدفی در فلسطین اشغالی وجود ندارد، الا اینکه در هدف موشک‌های مقاومت اسلامی در لبنان قرار دارد و دشمن این را می‌داند.

اسرائیل الان 10 سال است که دارد روی جبهه داخلی کار می‌کند و این جبهه هنوز آماده نشده است.

7- سران اسرائیلی و نظامی الان فهمیده‌اند که اسرائیل کمبودهایی دارد و کامل نیست.

8 - کاهش سطح بلندپروازی و اهدافی که سران اسرائیل در سر دارند. زمانیکه اهداف خود را بعد از جنگ اعلام می‌کنند، سقف این اهداف کاهش یافته و در جنگ غزه هم این را دیدیم.

9- کاهش سطح کارکردی اسرائیلی برای اجرای اهداف استعماری در منطقه.. اصلا اسرائیل ابزاری است برای اجرای اهداف آمریکا و استعمار در منطقه است.

10- بازگشت شبح این سوال که آیا اسرائیل بقا خواهد داشت؟ بعد از جنگ ژوئیه بار دیگر مستقیما این مسئله نزد بزرگترین نظریه‌پردازان اسرائیل، ژنرالهایش و سرانش مطرح شد که آیا اسرائیل باقی خواهد ماند؟ اسرائیل بعد از این جنگ کاملا در وضعیتی جدید است. در حالی که قبل از آن آمریکا در افغانستان، در عراق و دریاها و اقیانوس‌ها و مناطق مختلف دنیا بودند. این سوال از بقای اسرائیل بعد از این جنگ دوباره مطرح شد.

این مسائل، تبعات جنگ ژوئیه بود...

رئیس کنونی اسرائیل، الان خواستار وحدت اسرائیلی‌ها در جنگ احتمالی آینده شده است. او می‌گوید که ما می‌دانیم که جنگ آینده اگر بر ما تحمیل شود - این جمله‌اش را دقت کنید- اسرائیلی‌ که همیشه بر مردم و کشورها جنگ تحمیل می‌کرد، الان میگوید اگر جنگی به ما تحمیل شود، خیلی جنگ سختی خواهد بود... دوستان من توجه کنید که زمان دیگری برای نخواهد بود. این مسئله، مسئله بقای اسرائیل است.

شیمون پرز در کمیته وینوگراد گفته بود - دقت کنید حرف چه کسی است اینها حرف ما نیست.. حرف شیمون پرز است- قبل از این جنگ دنیای عربی به وجود و موجودیت اسرائیل معترف بود.

11- تحکیم قدرت بازدارندگی مقاومت در لبنان. اسرائیل از سال 1948 همیشه قدرت بازدارندگی داشت. اما بعد از جنگ ژوئیه مقاومت بازدارندگی ایجاد کرده است. امروز می‌گویند اگر جنگی به ما اسرائیلی‌ها تحمیل شود.. دقت کنید چه می‌گویند.

چند روز پیش نتانیاهو معادله آرامش [نظامی] مقابل آرامش را مطرح کرده است. او این را با لبنان مطرح کرده است. این یعنی اعتراف اسرائیل به قدرت بازدارندگی مقاومت در لبنان است. کسانی که کینه‌ دارند، و نمی‌توانند ببیننند، ببینند. این حرف ما نیست. حرف دشمن اسرائیلی است. آنها می‌گویند این را.

مهمترین نتیجه جنگ 33 روز ضربه به قلب و جان اسرائیل بود که درباره بقایش تردید کرد

نتیجه‌ای که میخواهم از شماره 11 بگیرم، این است که نقطه مشترک همه این موارد، یا جایی که این مسائل به آن ختم می‌شود، این است که اسرائیل در جنگ ژوئیه، ضربه به قلبش (جانش) وارد شده و درمان این مسئله مشکل است. ضربه به امید و آرزوها و اعتماد به نفسش به جبروت و اطمینانش به بقایش در این منطقه و به ارتش و امکاناتش وارد شده است.

آنها می‌گفتند و زیاد گفته‌اند که باید بر «درک و آگاهی» جهان عرب مسلط شوند. کار کرده بودند که همه فکر کنند ارتش اسرائیل هر جا برود، پیروز خواهد شد. جنگ، جنگ آگاهی و میزان درک و آگاهی بود.

16 سال پیش ما تأکید کردیم که اسرائیل از تار عنکبوت سست‌تر است. جنگ ژوئیه رخ داد تا این مسئله ثابت شود... وقتی برخی سران اسرائیلی از این عبارت استفاده می‌کنند، نشان می‌دهد که این مسئله تا عمق فهم آنان رسوخ کرده است. بازهم امروز اعلام می‌کنیم که اسرائیل ضعیف‌تر از تار عنکبوت است که دیگر توان جنگ ندارد و از دفاع از خود خسته شده است.

نبرد در منطقه بنت جبیل آن قدرت فولادی اسرائیلی را که در اعتقاد نهاد نظامی اسرائیل بود، ساقط کرد و از بین برد و معادله «سست‌تر از تار عنکبوت» را ثابت کرد.

ما از 10 سال پیش در امنیت و امان به سر می‌بریم. هیچ کس نمی‌تواند به دلیل این مسئله بر ما منت بگذارد. این امنیت نتیجه معادله قدرت بازدارندگی و اعتقاد و ایمان مقاومت و نتیجه معادله هایی است که مقاومت و محور مقاومت در جنگ ژوئیه تحمیل کرد و نتیجه چیزی دیگری یا لطف اسرائیل نیست. ما نه معامله‌ای با اسرائیل کرده‌ایم نه چیزی شبیه آن بلکه این نتیجه قدرت اعتقاد مقاومت و محور مقاومت است.

اسرائیل همیشه در موضع مهاجم قرار داشت. امروز اهل ما در نوار جنوبی کشور، براحتی زندگی می‌کند. در سال 2000 اگر به نوار جنوبی سر می‌زدید، می‌دیدید که روستاهای ما در جنوب در حالتی از ترس بودند که نگران آغاز تهاجمی بودند. در مقابل شما به نوار شمالی نگاه کنید که اسرائیلی‌ها در حالتی از ترس به سر می‌برند. چرا اسرائیل دارد دیوار در مرز میسازد؟

آنها اگر به بنت‌جبیل حمله کنند، ما هم به آنان حمله می‌کنیم. این نتیجه جنگ ژوئیه است که قدرت بازدارندگی ایجاد کرده است. آنچه ما تا الان گفته‌ایم، بخشی از نتایج این جنگ است. اسرائیل می‌داند که مقاومت در لبنان روز به روز قدرتمندتر و عقیده‌اش راسختر می‌شود و این اسرائیل را از تجاوزی جنگ جدید بازداشته است. آیا اینها نتیجه‌ای الهی نیست؟

مسائل منطقه

من شما را دعوت میکنم همه لبنانی‌ها و مردم منطقه و همه نخبگان سیاسی که سخنانی که در آمریکا زده می‌شود، دنبال کنند. درباره مسئولیت دولت آمریکا درباره تاسیس و حمایت داعش. اعتراف‌هایی از ژنرالها و مقامات امنیتی کنونی یا سابق هست که «ما داعش را ایجاد کرده‌ایم».

آنها سازمان القاعده را تشکیل دادند. عده‌ای در زندانهای آمریکا در عراق بودند از جمله ابوبکر البغدادی که رهبر القاعده در سوریه بود. آمریکایی‌ها آمدند و با برخی کشورها از جمله مشخصا عربستان و اینها را حمایت مالی و تسلیحاتی کردند و دهها هزار نیرو جمع کردند. یک مرکز آلمانی که اصلا گفت 160 هزار نفر. ما می‌گوییم دهها هزار نفر. آمریکا که با دلار کار می‌کند، و موسسات لبنانی را (به دلیل تحریم حزب‌الله) تعطیل می‌کند، حمایت مالی و تسلیحاتی از این افراد را که پول زیادی هم می‌گیرند، رها کرده است.

اسمش اول القاعده بود، بعد شد دولت اسلامی در عراق سپس شد دولت اسلامی در عراق و سوریه بود . سپس اسمش جبهة النصره شد... از نظر آمریکایی‌ها چرا الان حزب‌الله از سوریه یا از ایران مهم‌تر شده است؟ چون حزب الله الان در میدان نبرد است. محور مقاومت، سرش را که حزب‌الله در نوک پیکانش است، حزب‌الله است که باید نابود شود. این مسئله مدتی است که در رسانه‌های آمریکایی مطرح شده است.

برای همین این موضوع اعتبار زیادی دارد در آمریکا در رقابت انتخاباتی‌شان. مهمترین سلاحی که ترامپ در رقابت انتخاباتی علیه رقبایش استفاده می‌کند، چیست؟ این است که می‌گوید ای آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها بدانید که اینها (یعنی دموکرات‌ها یعنی اوباما و کلینتون) داعش را درست کرده‌اند. شما ببینید که اینها خودشان دارند اعتراف می‌کنند.

زمانیکه طرح خاورمیانه به لطف مقاومت در لبنان و فلسطین و ایستادگی سوریه و ایران و مقاومت مردم و انقلاب مردم در منطقه طرح خاورمیانه جدید آمریکایی‌ها را خنثی کرد، آمریکا آمد تکفیری‌ها را جمع کرد و داعش و جبهة النصره را ساختند... الان آمریکا به جنگ نیابتی روی آورده که آن را در افغانستان انجام داده بود چرا که اسرائیل دیگر در مقابل چنین مقابله‌ای با این حجم، کارساز نیست. آنها الان دارند حمایت می‌کنند از تکفیری‌ها که سوریه و دولت و ارتش آن را نابود کنند تا حزب‌الله را نابود کنند و بر آن مسلط شوند.

امروز مسئله داعش در موصل عراق و رقه سوریه در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا مطرح است. چرا؟ برای اینکه آنها نگران مردم هستند؟ خیر. اخیرا توافقی میان روسیه و امریکا شد برای نابود کردن داعش و جبهة النصره. الان شما میگویید که این حرف من تناقض با حرف قبلی دارد. نه. اصلا تناقضی وجود ندارد. آمریکا این گروههای تکفیری را جمع کرد و حمایت کرد تا اهدافش را محقق کند و حالا که زمانش رسیده میگوید میوه را بچیند.

گروههای تکفیری اگر به اسلام اعتقاد دارند، جنگ را متوقف کنند

باید به کسانی که جمع شده‌اند [تحت عنوان داعش و غیره] در کشورهای مختلفی مثل سوریه، یمن، سینای مصر و دیگر میجنگند، باید به اینها بگویم که شما را جمع کرده‌اند که با محور مقاومت بجنگید. از شما استفاده کرده‌اند تا با مقاومت مبارزه کنید. اگر شما کمی عقل داشته باشید، بیندیشید که با شما چه میکنند. تو برادرانت را در حلب یا موصل یا دیرالزور یا درعا یا هر جای دیگری در سوریه و عراق را با منفجر کردن خودت میکشی، آخر برای چه؟ شما خواهید فهمید که از شما سوء استفاده کرده‌اند و اکنون زمان نابودی شما در قالب داعش فرا رسیده و فردا نوبت گروههای دیگر. از گروههای تکفیری می‌خواهیم که جنگ را متوقف کنند و سلاح خود را زمین بگذارند اگر هنوز کمترین عقیده‌ای به اسلام و قرآن دارند.

ما هیچ گزینه‌ای مقابل خود نداریم جز اینکه در میادینی که باید باشیم مثل حلب و نقاط دیگر، باشیم... برخی از ما می‌خواهند که از سوریه خارج شویم. اگر ما، ارتش سوریه، الحشد الشعبی عراق و دیگران در حال مبارزه هستند، از مبارزه صرف‌نظر کنند، چه بر سر مردم خواهد آمد؟

مسائل داخلی لبنان

کلید حل مشکلات لبنان، دست خود ما لبنانی‌هاست. ما در دوره اخیر هم گفتیم که ما به نامزدی میشل عون پایبندیم. این پایبندی ما به دوره قبل از جنگ ژوئیه بازمی‌گردد. اگر روی رئیس جمور توافق شود، ما بر سر تعیین نخست‌وزیر رویکرد باز و برخورد مثبت داریم.

در انتخابات پارلمانی آینده، تنها نامزد ما برای ریاست پارلمان، نامزد دیروز و امروز ما، نبیه بری است. کسی که در نبرد و سیاست و مذاکره و میدان و در روزهای سخت و دشوار، متحد ماست.

همه دنیا می‌داند که در لبنان و آبهایش اینجا و آنجا نفت است. منابع گاز اینجا و آنجاست. هر روز که لبنان فرصتی را از دست می‌دهد، دشمن اسرائیلی از آن استفاده می‌کند.. همینطور مسئله امنیت و همکاری نهادهای لبنانی، مسئولیت همگان است.

امروز ما باید در نزدیکی سالروز 31 آگوست، باید امام موسی صدر را به یاد آوریم که خدا او را بازگرداند.. باید دوباره تأکید کنیم که این مسئله، مسئله ملت و کشور ماست او رهبری شاخص بود. امروز ما نزدیک سالروز او هستیم و اعلام میکنیم که ما فرزندان و شاگردان او هستیم که راهش را ادامه می‌دهیم.

اجازه بدهید که از بنت جبیل از مواضع پدرانه محمد حسین فضل‌الله و پدرش و علمای کریم از این خانواده و خیلی‌های دیگر که مواضعی در یاری مقاومت گرفته‌اند، تشکر کنیم.

ما امروز اگر بخواهیم لیستی از انسان‌های شریف را مطرح و از آنان تشکر کنیم، لیستی طولانی میشود...حتی از شهدایی که داده‌ایم.. ما افتخار داریم که نام شهید فلانی و شهید فلانی را ذکر کنیم..

اجازه بدهید سخنم را با این حرف تمام کنم. من یکی از شب‌های عاشوراء گفته‌ام.. که ما از کودکی در مجالس امام حسین (ع) شرکت کرده و این جمله را از خطیبان شنیده‌ایم که در ذهنمان نقش بسته.. که امام حسین در دهمین روز ماه محرم گفته که «ألا وإن الدعی بن الدعی قد رکز بین اثنتین بین السلة والذلة وهیهات منا الذلة یأبى الله لنا ذلک ، ورسوله والمؤمنون ، وحجور طابت وطهرت ، وأنوف حمیة ، ونفوس أبیة من أن نؤثر طاعة اللئام ، على مصارع الکرام..» ...هیهات منا الذلة... این را ما حفظ هستیم. من قبل از 10 سال پیش در جنگ ژوئیه روح و جان این کلام را گفته ام. در روزهای نخست جنگ برخی میانجیگران آمدند و به ما گفتند که آمریکا و اسرائیل تصمیم نابودی شما را گرفته‌اند و تنها راهکار متوقف کردن جنگ، تحویل کل سلاح مقاومت، انحلال تشکیلات مقاومت، پذیرش استقرار نیروهای چند ملیتی در لبنان (نه فقط یونیفل) مثل آنچه در عراق بود، و تحویل دادن بی‌قید و شرط دو اسیر اسرائیل است. در روزهای نخست‌ هزاران حمله هوایی به ما می‌شد.

ببینید به ما چه پیشنهاد دادند. یا شما را میکشند یا شروط را می‌پذیرد. آنها میگفتند دوباره اسیر می‌دهید. کشور نابود می‌شود... از دید ما این بود که آنانکه مقابل امام حسین ایستادند و گفتند امروز کشته می‌شوید یا تسلیم شود، مقابل ما ایستادند و این حرفها را گفتند. هیهات منا الذلة‌ که چنین خواری را بپذیریم. ما را میان برگزیدن شروط ذلت‌بار و تسلیم کردن لبنان به آمریکا و متحدانش و برگزیدن مقاومت مخیر کردند، و ما مقاومت را برگزیدیم.

ما اعلام میکنیم که ما را نه با تهدید، نه با کشتار، نه با ارعاب و ترور نمی‌توانید به انتخاب گزینه‌ای جز مقاومت مجبور کنید. ما راهمان را در لبنان و سوریه و نقاط دیگر ادامه می‌دهیم. من اینجا در این مراسم اعلام میکنم که همچنان که در جنگ ژوئیه پیروز شدیم، وارد مرحله پیروزی‌ها شده‌ایم. آنچه در عراق و سوریه میگذرد، نسخه جدیدی از طرح‌های آمریکاست که میلیون‌ها دلار برای آن هزینه شده و بالاترین کاری که میکنند این است که فتنه مذهبی ایجاد میکنند. این طرح آمریکا هیچ آینده‌ای ندارد. آینده سوریه، لبنان، فلسطین و کل منطقه  و مردمش فقط مقاومت است.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 15
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • بهروز ۰۰:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۴
    0 0
    خدا بر عزتش بیافزاید ، که عزت اسلام است .
  • ۰۰:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۴
    0 0
    دیدی چقدر فرق داره....
  • ۰۱:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۴
    0 0
    خیلی عالی. درود بر سید نصرالله حسن عزیز
  • ۰۱:۰۵ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۴
    0 0
    سیا و موساد خیلی تلاش کردند اما دستشان به سید نرسید
  • محمد ۰۸:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۴
    0 0
    لَأَنتُمْ أَشَدُّ رَهْبَةً فِي صُدُورِهِم مِّنَ اللَّهِ ذَلِکَ بِأَنَّهُمْ قَوْمٌ لَّا يَفْقَهُونَ
  • ۱۲:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۴
    0 0
    "نصرالله: بزرگ‌ترین نتیجه جنگ ژوئیه ایجاد تردید اسرائیل در بقای خودش است" تردید؟؟؟ نه بابا دارن سکته می کنن اونا مث ما نیستن که از کنار پیش بینی های رهبری و شما اده رد بشن وقتی اقا گفته 25 سال دیگه نیستن از الان رو ویبرن
  • ۱۲:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۴
    0 0
    اواز قوی نابودی اسراییل بلند شده
  • ۱۲:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۴
    0 0
    مرگ بر اسراییل
  • ۱۲:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۴
    0 0
    کاش بقیه سران اعراب هم جربزه حزب الله رو داشتن
  • ۱۲:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۴
    0 0
    ان تنصرالله ینصرکم سید جان خدا با شماست چون شما مرد مقاومت و ذلت ستیزی هستید
  • ۱۲:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۴
    0 0
    جانم فدای نصرالله
  • ۱۲:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۴
    0 0
    "هدف اصلی جنگ، ایجاد خاورمیانه جدید بود" غرب این ارزو رو به گور می بره
  • ۱۲:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۴
    0 0
    انشالله خاورمیانه جدید با برقراری امنیت عراق و لبنان و سوریه و حذف مرزها محقق بشه تا چشم اروپا و امریکا دراد
  • ۱۲:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۴
    0 0
    انشالله خاورمیانه جدید با برقراری امنیت عراق و لبنان و سوریه و حذف مرزها محقق بشه تا چشم اروپا و امریکا دراد
  • ۰۲:۳۳ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۵
    0 0
    سلامتیش صلوات

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس