کد خبر 619265
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۵

منابع عربی گزارش دادند که در پی گرم تر شدن روابط رژیم صهیونیستی و مصر، نخست وزیر این رژیم قصد دارد ماه آینده میلادی به مصر سفر کند.

 به گزارش مشرق، به نقل از پایگاه العربی الجدید، برخی منابع امنیتی مصر اعلام کرده‌اند که بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی احتمالا ماه سپتامبر آینده به شهر اسکندریه مصر سفر می کند و هدف از این سفر وی نیز شرکت در مراسم افتتاح یک معبد قدیمی است.

بر اساس این گزارش، دستگاه های امنیتی شهر اسکندریه ابلاغیه ای درباره اجرای تدابیر لازم و آمادگی برای انجام سفر نتانیاهو دریافت کرده اند.

این در حالی است که برخی منابع در دفتر نتانیاهو این خبر را رد و تاکید کردند که این موضوع صحت ندارد.

روابط رژیم صهیونیستی و مصر از زمان روی کار آمدن عبدالفتاح السیسی بهبود یافته و اخیرا نیز این روابط گرم تر شده است و در همین راستا سامح شکری وزیر خارجه مصر حدود یکماه پیش به سرزمین اشغالی سفر کرده و با مقامات صهیونیست از جمله نتانیاهو دیدار کرد.

السیسی نیز اخیرا از آمادگی برای تلاش جهت به جریان انداختن روند صلح و مذاکرات سازش متوقف شده بین دو طرف فلسطینی و اسرائیلی خبر داده است.

مذاکرات سازش میان رژیم صهیونیستی و تشکیلات خودگردان فلسطینی در آوریل 2014 به علت اختلاف درباره ادامه فعالیت های شهرک سازی این رژیم در کرانه باختری اشغالی و بخش شرقی بیت المقدس اشغالی، شکست خورد.

مذاکرات سه جانبه صلح بین تشکیلات خودگردان فلسطین و رژیم صهیونیستی با محوریت آمریکا در چندین دور برگزار شد اما ادامه شهرک سازیهای غیر قانونی صهیونیست ها در سرزمین های اشغالی و همچنین خلف وعده مقام های این رژیم در آزاد کردن شماری از فلسطینیان در بند باعث شد که مذاکرات صلح بار دیگر با شکست روبرو شود.

آمریکا در حالی محوریت مذاکرات صلح بین فلسطینی ها و رژیم صهیونیستی را برعهده گرفت که تا کنون 43 قطعنامه شورای امنیت در محکومیت اقدامات این رژیم اشغالگر علیه مردم مظلوم فلسطین را وتو کرده و در بسیاری از نشست بین المللی دیگر با اعمال نفوذ مانع از احقاق حقوق فلسطینی ها شده است.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس