کد خبر 618137
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۰

رژیم صهیونیستی با تخریب منازل فلسطینیان در کرانه باختری باعث آوارگی 6 هزار فلسطینی از سال 2006 تاکنون شده است.

 به گزارش مشرق، به نوشته پایگاه خبری فلسطین الآن، رژیم صهیونیستی در ماه جاری میلادی به بهانه نداشتن مجوز اقدام به تخریب 33 خانه مسکونی در مناطق مختلف کرانه باختری کرده است.

براساس این گزارش بر اثر تخریب این منازل 53 شهروند فلسطینی از جمله 25 کودک آواره شدند.

طبق گزارش 'بتسیلم' مرکز اطلاعات حقوق بشر در اراضی اشغالی آمار تخریب منازل فلسطینی ها در سال 2016 در 10 سال گذشته بی سابقه بوده است.

این مرکز تعداد منازل شهروندان فلسطینی که در سال 2016 به دست رژیم صهیونیستی ویران شده اند را یکصد و 88 خانه اعلام کرد.

همچنین رژیم صهیونیستی در سال 2016 تنها با 1.5 درصد از جوازها ساخت خانه ها نسبت به سال های 2010تا 2014 موافقت کرده است.

براساس گزارش مرکز 'بتسیلم' رژیم صهیونیستی از سال 2006 تاکنون هزار و 146 خانه مسکونی را تخریب کرده و این آمار شامل خانه هایی که رژیم صهیونیستی آنها را در راستای مجازات جمعی فلسطینیان در خصوص خانواده های مبارزان فلسطینی تخریب کرده، نمی شود.

در این گزارش آمده است: درحالی که رژیم صهیونیستی به بهانه واهی عدم مجوز خانه های فلسطینیان را ویران می کند این رژیم در تلاش است تا بر حکم دادگاه این رژیم در خصوص تخریب شهرک 'عمونه' که در اراضی فلسطینیان قرار دارد سرپوش بگذارد.

بیش از نیم میلیون صهیونیست در بیش از 230 شهرک که رژیم صهیونیستی پس از جنگ 1967 و اشغال سرزمین های فلسطینی از جمله در کرانه باختری و شرق بیت المقدس ساخته است، سکنی گزیده اند.

همه شهرک های صهیونیست نشین طبق قوانین بین المللی غیرقانونی هستند و رژیم صهیونیستی به درخواست های مطرح شده مبنی بر توقف گسترش شهرک سازی در اراضی اشغال شده فلسطینی بی اعتنایی می کند.

انتفاضه سوم مردم فلسطین موسوم به انتفاضه قدس در اکتبر سال گذشته (مهرماه) در پی تشدید برخورد صهیونیست ها و شهرک نشینان با مردم فلسطین و هتک حرمت های مکرر آن ها به مسجدالاقصی آغاز شد.

از آغاز انتفاضه قدس تاکنون، 214 فلسطینی به ضرب گلوله نظامیان و شهرک نشینان صهیونیست در کرانه باختری، نوار غزه و سرزمین های اشغالی به شهادت رسیده اند.

هدف رژیم صهیونیستی از شهرک ها و ساخت و سازها سیطره کامل بر کرانه باختری است.
سازمان ملل و بیشتر کشورهای جهان شهرک های رژیم صهیونیستی را غیرقانونی می دانند چرا که این رژیم در جنگ سال 1967 میلادی این سرزمین ها را اشغال کرده و بر مبنای کنوانسیون ژنو هرگونه ساخت و ساز از سوی اشغالگر در سرزمین های اشغالی ممنوع است.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس