کد خبر 616919
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۳

رئیس جمهور ترکیه در اظهاراتی انتقادآمیز اعلام کرد: رهبران اروپایی در نشان دادن همبستگی با ترکیه پس از کودتای نافرجام ۱۵ ژوئیه ناکام ماندند و به جای نشان دادن همبستگی تنها نگرانی‌های خود را درباره اجرای قانون اعلام می‌کنند.

 به گزارش مشرق، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه در گفت‌وگو با شبکه تلویزیونی آر تی ال آلمان گفت، آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان سه روز بعد از وقوع کودتای ۱۵ ژوئیه در محکومیت این کودتا با وی تماس گرفت و در این گفت‌وگوی تلفنی تنها نگرانی‌های خود را از بازجویی‌ها در این کشور اعلام کرد.

وی ادامه داد: همه این مسائل ما را ناراحت کرده است. اجازه دهید هر آنچه که لازم باشد در راستای اجرای قانون در داخل کشور انجام دهیم. ما هیچ اقدامی براساس انتقام انجام نمی‌دهیم، بلکه تمامی تدابیر اتخاذ شده بعد از کودتا براساس قوانین مرتبط است.

اردوغان با ابراز تاسف درباره اینکه هنوز یک مقام ارشد اروپایی بعد از کودتای نافرجام ۱۵ ژوئیه به ترکیه نیامده است، افزود: این در حالی است که کودتای نافرجام ۱۵ ژوئیه یکی از بزرگترین حملات علیه دموکراسی ترکیه بوده که با مقابله مردم این کشور شکست خورد.

رئیس جمهوری ترکیه بار دیگر بر تعهدات آنکارا در توافق پناهجویان میان این کشور و اروپا تاکید کرد و گفت: آینده این توافق به گام‌های اتحادیه اروپا برای اجرای وعده‌هایش بستگی دارد. توافق لغو روادید بسیار مهم است. در حال حاضر این روند در حال انجام است. البته باید این گام‌ها به صورت همزمان برداشته شود اما متاسفانه اروپا هنوز وعده‌های خود را عملی نکرده است.

اردوغان در ادامه اظهاراتش از تعلل اتحادیه اروپا در روند لغو روادید برای شهروندان ترکیه برای سفر به اروپا انتقاد کرد هشدار داد که کشورش عمل به "توافقنامه مهاجرت" را که در مارس گذشته با اتحادیه اروپا بر سر توقف سیل پناهجویان به اروپا امضا کرد، متوقف می‌کند.
منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس