کد خبر 614586
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۸:۰۷

پژوهشگر سوری سفر پیش روی جان کری به ترکیه را نشانه جنون آمریکا از تحولات میدانی حلب دانست.

 به گزارش مشرق، «اخیل عید»، پژوهشگر و فعال رسانه‌ای سوریه، در خصوص نبرد حلب اظهار داشت: پایان این نبرد، سرنوشت موازنه‌ قدرت‌های منطقه‌ای و بین المللی را معین خواهد کرد یعنی طرف پیروز در میدان همه برگ‌های برنده را در اختیار خواهد گرفت.

وی سفر پیش روی جان کری به ترکیه را نشانه جنون آمریکا از تحولات میدانی حلب دانست و گفت: هدف از این سفر تلاش برای فعال سازی مجدد نقش ترکیه در نبردهای سوریه و ایجاد نقشه‌ای برای رفع محاصره تروریست‌هایی است که در محور راموسه-دانشکده‌های جنگ در حال درگیری شدید با نیروهای ارتش سوریه و مقاومت هستند.

عید تصریح کرد: در پی تلاش برای کودتا در ترکیه که اردوغان آمریکا را در آن دخیل دانست، ترکیه در انتخاب شراکت با ایران و روسیه 2 حامی دولت سوریه  یا بازگشت به سوی آمریکایی که مفاخر خود را با حمایت‌های آن کسب کرده است، تردید دارد.

پژوهشگر سوری افزود: در پی اقدام اردوغان در تسویه حساب با بسیاری از نیروهای ارتش و تضعیف آن، ترکیه قادر به هیچ عملیات نظامی نخواهد بود و اتکای آمریکا به اردوغان از هم اکنون شکست خورده است.

وی تاکید کرد: آمریکا شمار زیادی از مزدوران خود را به نبرد برای تسلط بر راموسه فرستاده و بی وقفه برای آنها تجهیزات نظامی می‌فرستد با وجود اینکه صفوف تروریست‌ها با تلفات سنگینی همراه بوده است.

عید گفت: آمریکا با استخدام گروه‌های تروریستی در حلب امیدوار به دگرگون کردن معادله‌ای است که ارتش سوریه و متحدانش بر حلب تحمیل کرده و اجازه تثبیت تروریست‌ها در هیچ نقطه مورد حمله را نمی‌دهد.

وی افزود: آمریکا با تقلا برای نفوذ تروریست‌ها به حلب و تثبیت حضور آنها در نقاطی که از آنجا حلقه محاصره حلب را هدف بگیرند به دنبال جبران شکست تروریست‌ها در بنی زید و آزادی آن توسط ارتش سوریه و متحدانش است.

پژوهشگر سوری تاکید کرد: تروریست‌ها هر چقدر از تاکتیک‌ها و ظرفیت‌های بالای گردانندگان خود برای نبرد راموسه استفاده کنند اما قادر به یکسره کردن این نبرد به نفع خویش نخواهند بود.

عید منطقه راموسه را نقطه راهبردی برای شهر حلب خواند و گفت: نبرد راموسه بر میدان سیاسی طرف‌های سوری بازتاب مهمی خواهد داشت و هنوز در نبرد تعقیب و گریز جاری در جنوب حلب سخن گفتن از پیروزی واقعی دشوار است.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ۰۹:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۸
    0 0
    مرگ بر آمریکا
  • ۰۹:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۸
    0 0
    امیدوارم داعش دسته خودش رو هر چه زودتر ببره تا اینقدر برای مردم بیچاره سوریه و عراق شرساز نشن.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس