کد خبر 616866
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۷

دولت ترکیه تصمیم گرفته است در شماری از فرودگاه‌های غیرنظامی این کشور موشک‌های زمین به هوا مستقر کند تا نیروهای مسلح در صورت شناسایی هواپیماهای متجاوز، بلافاصله وارد عمل شوند.

 به گزارش مشرق، دولت ترکیه در ادامه اقدامات پسا کودتای نافرجام 15 ژوئیه، تصمیم گرفته است در 11 فرودگاه غیرنظامی این کشور موشک‌های زمین به هوا مستقر کند.

تلویزیون «سی‌ان‌ان تُرک»، روز جمعه با اعلام این خبر، گزارش داد: وزارت حمل و نقل و امور دریایی و ارتباط با نیروهای مسلح برای اجرای این طرح همکاری خواهد کرد و انتظار می‌رود همچنین رادارها و یگان‌های رصد ویژه نیروهای مسلح ترکیه داخل برج‌های مراقبت در فرودگاه‌ها نصب شوند.

این یگان‌های رصد این فرصت را برای نیروهای مسلح خواهد داد تا در صورت شناسایی هواپیماهای متخاصم یا ناشناس، بلافاصله از طریق سامانه‌های ویژه آن وارد عمل شوند به عبارتی آنها قادر به هدایت و شلیک موشک‌های نصب شده به صورت مستقیم در مجاورت فرودگاه‌ها خواهند بود.

به گزارش سی‌ان‌ان ترک، این تصمیم 11 فرودگاه از جمله در فرودگاه‌های استانبول و قاهره و نیز فرودگاه‌های «آنتالیا» و «ازمیر» را شامل می‌شود.

فرودگاه بین‌المللی «آتاتورک» در استانبول، یکی از بزرگ‌ترین فرودگاه‌های ترکیه است که طی کودتای نافرجام شاهد اتفاقاتی بود.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس