رئیس جمهور ترکیه رهبران غربی را متهم کرد که پس از کودتای نافرجام اخیر، حمایت لازم را از آنکارا به عمل نیاورده اند.

 به گزارش مشرق، رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه در مصاحبه با روزنامه فرانسوی لوموند تاکید کرد: رهبران غربی به جای حمایت از آنکارا پس از کودتای نافرجام نظامی، تمرکز اصلی خود را روی مساله بازداشت‌ها و پاکسازی بخش های مختلف ترکیه قرار دادند.

وی در ادامه تصریح کرد: واکنش روسیه به اتفاقات ترکیه، کاملا نسبت به غرب متفاوت بوده است. زمانی که آقای ولادیمیر پوتین با من تماس گرفت تا همدردی خود را اعلام کند، از من به خاطر برکناری یا بازداشت کسانی که مظنون به دست داشتن در این کودتا بوده‌اند، انتقاد نکرد، ولی همه رهبران اروپایی از من پرسیدند که چرا تعداد زیادی از سربازان را بازداشت کرده و چرا تعداد زیادی از کارکنان بخش غیر دولتی برکنار شده‌اند.

وی افزود: این مساله نشانگر واقعیت مهمی بوده است که رهبران غربی ابعاد اتفاقاتی را که در ترکیه رخ داده، درک نکرده‌اند.

اردوغان گفت: رهبران غربی به جای نشان دادن همدردی و همبستگی خود، واکنش مخالفی را نشان دادند. این مساله ما را ناامید و ناراحت کرد و این واکنش غیر قابل قبول بود. این واکنشها بر خلاف ارزش هایی بود که رهبران غربی به آن افتخار می کنند.

اردوغان همچنین به واکنش رهبران جهان به تیراندازی در دفتر نشریه شارلی ابدو در پاریس اشاره کرد و گفت: من انتظار داشتم که رهبران جهان به همین روش به اتفاقات ترکیه واکنش نشان می دادند.

رئیس جمهور ترکیه در ادامه گفت: من از باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا می خواهم تا گولن را بازگرداند. او از من اسناد و مدارک خواسته است. من به او یادآوری کردم که زمانی که آمریکا از ما خواستار بازگرداندن تروریست ها شده، ما هرگز خواستار سند و مدرک نشدیم و تنها درخواست آمریکا را انجام دادیم.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • ناشناس ۱۲:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۳
    0 0
    سگی که پاچه همه را به نوبت میگیرد واز همه طلبکار است
  • ناشناس ۱۲:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۳
    0 0
    سگی که پاچه همه را به نوبت میگیرد واز همه طلبکار است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس